اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106066382119475

آشنایی با دوره باتری سازی و مدرک فنی و حرفه‌ای

مدرک بین‌المللی برق خودرو چیست؟

کد: 140106066382119475

https://bit.ly/3Tp4vnS

، (اخبار رسمی): امروزه آموزش برق خودرو و برق رسانی خودرو به یکی از دوره‌های رایج و پرطرفدار تعمیرات الکترونیک تبدیل شده است. از اینرو آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای متعددی دوره برق خودرو یا همان دوره باطری‌سازی خودرو را برگزار می‌کنند. کارآموزان پس از گذراندن این دوره، مدرک بین‌المللی برق خودرو دریافت خواهند کرد.

مدرک بین المللی برق خودرو چیست؟
برق خودرو یکی از بهترین مشاغل حوزه فنی و حرفه ای است که دارای مدرک بین المللی باتری سازی نیز است.

مدرک بین‌المللی مکانیک خودرو (فنی و حرفه ای) در تمامی کشورهای عضو پیمان جهانی کار (ILO) - دارای اعتبار بین المللی است.

امروزه آموزش برق خودرو و برق رسانی خودرو به یکی از دوره‌های رایج و پرطرفدار تعمیرات الکترونیک تبدیل شده است. از این رو آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای متعددی دوره برق خودرو یا همان دوره باطری سازی خودرو را برگزار می‌کنند. کارآموزان پس از گذراندن این دوره، مدرک بین المللی برق خودرو دریافت خواهند کرد.

شرکت در دوره باطری سازی و دریافت مدرک فنی و حرفه ای برق خودرو، کمک به سزایی جهت ورود سریع‌تر به بازارکار و کسب درآمد خواهد کرد. چرا که با به همراه داشتن مدرک بین المللی و فنی حرفه ای این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا در سازمان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی داخل کشور و حتی خارج از کشور مشغول به کار شوید.

اگر شما هم قصد دریافت مدرک بین المللی باطری سازی خودرو را دارید، اما درخصوص نحوی دریافت و اعتبار انواع مختلف آن بی اطلاع هستید، با مطالعه این مقاله به پاسخ سوال های خود دست پیدا کنید.

شرح دوره آموزشی برق خودرو

دوره برق خودرو با نام دوره باطری سازی خودرو نیز شناخته شده است. این دوره همچون دوره مکانیک خودرو در دو سطح درجه 1 و 2 برگزار می‌شود که از جهت مدرک و اعتبار هم پایه رشته اتومکانیک است.

در نظر داشته باشید، سرفصل های آموزشی در سطوح درجه 1 و 2 این دوره کاملا متفاوت می‌باشند. به این صورت که در سطح درجه 2 کارآموزان با اصول و مبانی سیستم برق رسانی خودرو ، عیب یابی مدارات خودرو و مباحث این چنینی آشنا می‌شوند. در سطح درجه 1 اساتید به صورت کاملا جزئی و تخصصی هر یک از سیستم های برق رسانی خودرو را مورد بررسی و عیب یابی قرار می‌دهند.

بنابراین پس از شرکت در دوره درجه 2 برق خودرو و کسب نمره قبولی در آزمون های مربوطه، این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا در دوره باطری سازی با سطح درجه 1 شرکت کنید. پس از پایان هر یک از این سطوح گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر مربوط به آن سطح به شما ارائه خواهد شد.

لازم است بدانید دوره‌های آموزشی برق خودرو تحت استانداردهای بین‌المللی برگزار می‌شوند و تمامی سرفصل‌های تعیین شده توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور، آموزش داده می‌شود. ضمنا این دوره شامل آموزش تئوری و عملی می‌شود.

اهمیت و اعتبار مدرک فنی و حرفه ای برق خودرو

اگر قصد دریافت مدرک فنی و حرفه ای را دارید، باید با انواع این مدارک و اعتبار هر یک از آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

کارآموزان برق خودرو پس از پایان دوره خود مدرکی از جانب سازمان فنی و حرفه ای کشوردریافت می‌کنند. اما بهتر است بدانید که گواهینامه‌های اعطا شده توسط سازمان فنی و حرفه ای کشور به سه دسته تقسیم می‌شوند:

گواهینامه مورد تایید: بعد از ثبت نام در یکی از موسسه‌های فنی و حرفه‌ای و پایان دوره برق خودرو، آزمونی توسط موسسه برگزار می‌شود. در صورت گذراندن این آزمون‌، گواهینامه‌ای از جانب موسسه موبوطه به کارآموز ارائه می‌شود. ضمنا این مدرک مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است. چرا که تاییدیه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در کنار مهر موسسه، روی مدرک فنی و حرفه ای برق خودرو مشاهده خواهید کرد. در نتیجه دریافت این گواهینامه نیاز به زمان طولانی ندارد ولی این نوع از مدرک فنی و حرفه ای اعتبار بین المللی ندارند و قابل ترجمه هم نیستند .

گواهینامه رسمی: در صورتی که می‌خواهید مدرک شما ارزش ترجمه داشته باشد و مدرکی بین‌المللی محسوب شود، باید گواهینامه رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دریافت نمایید. یک از مزایای این نوع از گواهینامه، امکان دریافت وام خوداشتغالی می‌باشد که در روند ایجاد کسب و کار مستقل شما، بسیار کمک کننده خواهد بود. در ادامه بیشتر به نحوه‌ی دریافت مدرک رسمی بین المللی می‌پردازیم.

گواهینامه گذر مهارت: همه ساله دوره‌ها و همایش های مهارت آموزی در حرفه برق خودرو برگزار می‌شود. این سمینارها یک دوره چند ساعته و قابل استفاده برای افرادی می‌باشد که قصد یادگیری یک مهارت به صورت کلی و محدود را دارند. پس از پایان این همایش‌ها، گواهینامه ای به شرکت کننده ارائه می‌شود که عملا اعتباری ندارد. چرا که مورد تایید و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نبوده است. در نتیجه قابل ترجمه نیز نخواهند بود.

مدرک برق خودرو یکی از معتبرترین مدارک برای مهاجرت و دریافت جواز کسب و کار محسوب ‌می‌شود.

نحوه  دریافت مدرک بین المللی برق خودرو

در وهله‌ اول شما نیاز به انتخاب اموزشگاهی معتبر که مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باشد، خواهید داشت. برای ثبت نام در دوره‌های برق خودرو نیازی به تحصیلات و تجربه خاصی نخواهید داشت. صرفا داشتن علاقه و توانایی کافی است، زیرا مباحث مقدماتی تا تخصصی به کارآموز به صورت تئوری و عملیآموزش داده خواهد شد. پس از پایان دوره و برگزاری آزمون مربوط به موسسه، به طور معمول مدرک مورد تایید به کارآموز داده خواهد شد.

اما برای دریافت مدرک رسمی، کارآموز باید در آزمون‌های هم زمان سازمان فنی و حرفه‌ای کشور شرکت نماید و موفق به کسب نمره قبولی نیز شود. این آزمون‌ها همه ساله به صورت سراسری و در یک تاریخ معین در سراسر شهرهای کشور برگزار می‌شوند و پیش از برگزاری نیز اطلاع رسانی خواهند شد. آزمون سراسری سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در دو مرحله عملی و تئوری برگزار می‌شود و پس از کسب حداقل نمره 50 در مرحله تئوری و حداقل نمره 70 در مرحله عملی، مدرک بین المللی برق خودرو را دریافت خواهید کرد.

مزایای مدرک بین‌المللی باطری سازی خودرو

  • افرادی که قادر به گذراندن روند تعریف شده بوده‌اند، حال می‌توانند به بهترین شکل از مدرک بین المللی برق خودرو خود، استفاده کنند.
  • یکی از کاربردها و مزایای مدرک فنی و حرفه‌ای برق خودرو، مورد قبول بودن این مدرک برای سازمان‌ها و مراکز دولتی است.
  • با استفاده از این گواهینامه در رزومه خود، روند استخدام آسان‌تری را در پیش خواهید داشت.
  • اما اگر قصد راه‌اندازی کسب و کار مستقل خود را دارید، با استفاده از مدرک فنی وحرفه ای برق خودرو قادر به دریافت وام خوداشتغالی و جواز کسب خواهید بود.
  • یکی از مزایای مهم مدرک بین المللی باطری سازی خودرو، قابل ترجمه بودن و استفاده از آن در پروسه مهاجرت است. 
  • با توجه به بین المللی بودن این گواهینامه، می‌توانید در تمامی کشورهایی که عضو سازمان جهانی کار هستند، مشغول به کار شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه فنی و حرفه ای دارالفنون

مجتمع فنی دارالفنون به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مجتمع های فنی کشور در سال 1386 در رشته هایی چون آموزش آرایشگری مردانه, آموزش ICDL, آموزش دوربین مداربسته, آموزش برق ساختمان, آموزش برق خودرو, آموزش مکانیکی خودرو با بیش از هزار فارغ التحصیل از سراسر کشور، پیشروی مهارت هایی است که همواره تلاش می کند توازن منطقی بین نیازهای بازار کار و توانایی فنی متقاضیان جهت ورود به بازار کار را ایجاد نماید.

اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]