کد: 140106066383618597

کارتن فلکسو چیست؟

سفارش کارتن فلکسو

کد: 140106066383618597

https://bit.ly/3e6YAmV

، کرج , (اخبار رسمی): در واقع چاپ فلکسو دسته از روش های چاپ بر روی کارتن به روش برجسته است که در آن یک ورق انعطاف پذیر به اسم کلیشه با ورق کارتن تماس دارد. کلیشه جنسی ژلاتینی دارد و علت انعطاف آن همان خاصیت ژلاتینی بودن آن است. چاپ فلکسو از مرسوم ترین روش های چاپ است که همه‌گیری بسیار زیادی دارد.

سفارش کارتن فلکسو
سفارش کارتن فلکسو

چاپ فلکسو چیست؟

در واقع چاپ فلکسو دسته از روش های چاپ بر روی کارتن به روش برجسته است که در آن یک ورق انعطاف پذیر به اسم کلیشه با ورق کارتن تماس دارد. کلیشه جنسی ژلاتینی دارد و علت انعطاف آن همان خاصیت ژلاتینی بودن آن است.

چاپ فلکسو از مرسوم ترین روش های چاپ است که همه گیری بسیار زیادی دارد.

علت این فراگیری دو چیز است. یکی اینکه دستگاه فلکسو به صورت گسترده میتواند کار چاپ را انجام دهد و صرفا روش چاپ برای محصول خاصی نمی باشد.

دومین علت آن چاپ پذیری بر روی همه چیز است . از پلاستیک و فویل گرفته تا کاغذ و لیبل و کارتن . چاپ فلکسو بر روی هر چیزی قابلیت چاپ پذیری را دارد.

البته این در مواردی است که بخواهید از جعبه های کارتنی استفاده کنید. چرا که برای استفاده از جعبه های هارد باکس از طلاکوب استفاده می شود.

مراحل چاپ فلکسو به چه نحوی است؟

بعد از بیان مراحل آن با مزایا و معایبش آشنا می شویم. البته همانطور که در بالا ذکر کردیم، برای سفارش دادن نوع چاپ بر روی کارتن خود باید برایند مزایا و معایب را در نظر بگیرید. چرا که ممکن است در بعضی از شرایط چاپ فلکسو به سود شما باشد ولی در شرایط دیگری بهتر باشد تا از روش چاپ دیگری بهره گیری کنید.

اولین مرحله از چاپ فلکسو به این صورت است که قسمت مورد نظر برای چاپ، از هر جنسی که باشد؛ بر روی رول بازکن قرار میگیرد. و هدایت آن به بخش چاپ انجام میشود.

در مرحله بعد نوبت چاپ فرا میرسد. سیلندر ها ابزاری هستند که فرایند چاپ را بر روی کاغذ، ورق مقوایی و یا هر چیز دیگری انجام میدهند.

خشک کردن مرحله ای است که بعد از فرایند چاپ پذیری انجام میشود. و همه مواردی که به وسیله سیلندر ها بر رویشان فرایند چاپ انجام شده، به سمت خشک کن های هوایی منتقل می شوند. هوای گرمی که به وسیله خشک کن ها به وجود می آید متناسب با نوع لفاف و کاغذیست که چاپ بر روی آن انجام شده است.

هوای گرم باعث خشک شدن لفاف های کاغذی میشود. به همین علت نیاز است تا بعد از آن به وسیله یک خنک کننده به دمای اولیه خود باز گردند. این فرایند به وسیله دستگاه خنک کننده به وجود می آید.

در مرحله آخر، ورقه های کارتن آماده برای بهره برداری هستند. برای عرضه آن ها با توجه به نوع و کاربرد و ضخامتشان، به وسیله دستگاه رول کننده؛ رول میشوند.

منبع مطلب: سفارش کارتن فلکس

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | صنایع دستی