اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106166407816118

اسپلیت یا اسپیلت تلفظ کدام یک صحیح است ؟

کد: 140106166407816118

https://bit.ly/3KVaixi

، (اخبار رسمی): اسپلیت یا اسپیلت تلفظ کدام یک صحیح است ؟ برای آشنایی بیشتر با انواع اسپلیت و خدمات آنها با تهران سرویس آنلاین همراه باشید.

اسپلیت یا اسپیلت تلفظ کدام یک صحیح است ؟
اسپلیت یا اسپیلت تلفظ کدامیک صحیح است؟

اسپلیت یا اسپیلت تلفظ کدام یک صحیح است ؟ برای آشنایی بیشتر با انواع اسپلیت و خدمات آنها با تهران سرویس آنلاین همراه باشید.

اسپلیت یا اسپیلت ؟دوگانگی تلفظ در زبان فارسی این بار در حوزه سیستم های برودتی بسیار حاشیه ساز شده است. اگر شما هم مقاله قبلی ما در زمینه معرفی انواع کولر گازی را مطالعه کرده باشید، حتما متوجه این موضوع شده اید ، که کولر گازی های دو تکه که بسیار در بین مردم محبوب و پراستفاده است،دارای دو تلفظ رایج اسپلیت، و اسپیلت بوده.که تلفظ اسپیلت در بین مردم از نوع اول بسیار رایج است.در همین ابتدا باید به شما بگوییم تلفظ صحیح کولر گازی های دو تکه که که دارای یونیت داخلی و خارجی به صورت اسپلیت صحیح است.

https://www.tehranservic.com/pronounce-split/

اسپلیت یا اسپیلت کدام یک صحیح است ؟

با یک چرخ ساده در کوچه و خیابان های فروش لوازم خانگی متوجه خواهید شد، این اشتباه صرفا  برای مردم عادی نبوده و بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی و سیستمهای برودتی نیز اسپلیت را به اشتباه اسپیلت میخوانند، این تلفظ اشتباه در بین مردم تا حدی رایج و جا افتاده است است ،که در در بسیاری از موارد در هنگام تلفظ صحیح این سیستم سرمایشی ما با واکنش عجیبی از سوی  مردم مواجه می شویم.

تفاوت معنایی اسپیلت با اسپلیت؟

با بررسی هر دو واژه در فرهنگ لغت متوجه خواهیم شد که برای واژه اسپیلت هیچگونه معادله فارسی وجود ندارد، در مقابل برای واژه اسپلیت به معنای نوعی کولر گازی و سیستم تهویه اشاره شده است. در زبان فارسی اسپلیت به معنی جدا شده ده و دو تکه که این در واقعیت با شکل ظاهریه این نوع کولر گازی کاملاً مطابقت دارد .در زبان انگلیسی نیز طریقه تلفظ split در زبان انگلیسی /splît/ است. با توجه به این می توان گفت تلفظ درست ” اس پِ لی ت “ اسپِلیت است و اسپیلت روش غلط تلفظ این کلمه می باشد.

اسپلیت چیست ؟

 اسپلیت کولر گازیست، که به دو صورت داکت اسپلیت و کولر گازی های دو تکه ه در بازار وجود دارد، که در واقع داکت  اسپلیت را نوع جدیدتری است کولر گازی های اسپلیت میتوان دانست. در کولر گازی های نوع اسپلیت ۱ یونیت داخلی در داخل منزل و یا محیط مد نظر نصب شده و یونیت خارجی در فضای باز قرار می گیرد، اتصال این دو یونیت به وسیله لوله های مسی انجام شده که با استفاده از عایق و پرایمر خاص این لوله ها کاملا عایق بندی می شود.
شیوه کاری در داکت اسپلیت  اندکی متفاوت است است، چرا که به جای لوله مسی باید بین دو یونیت داخلی و خارجی کانال کشی صورت گیرد و یونیت داخلی به صورت کاملاً تو کار نصب میشود.اما عملکرد هر دو  کاملا شبیه هم بوده و می توان گفت در جزئیات با هم تفاوت دارد ،و تنها تفاوت اساسی آنها در  نصب است.

شما برای یک منزل ۱۵۰ متری که دارای دو اتاق خواب است باید ۳ اسپلیت خریداری کرده و هر کدام را به صورت جداگانه نصب کنید، به زبان ساده تر شما در این حالت 3 یونیت داخلی و ۳ یونیت خارجی خواهید داشت.
حال اگر همین فضا را بخواهید داکت اسپلیت کارکنید، شما فقط یک یونیت  خارجی نصب کرده و به اعزای تعداد فضاهای موجود برای یونیت های داخلی کانال کشی انجام میشود ،در واقع در این سیستم کاری شما یک یونیت خارجی و 3 یونیت داخلی خواهید داشت.

برندهای تولیدکننده اسپلیت:

 از زمان گذشته کولر گازی های پنجره ای و یک تکه بسیار رایج و در بین مردم محبوب بود بسیاری از برندهای معروف مانند ال جی سامسونگ توشیبا جنرال اوجنرال و غیره بهساخت این سیستم تهویه مطبوع پرداختند، و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی این برند های معروف رو به سوی تولید کولر گازی های دو تکه به صورت اسپلیت و داکت اسپلیت آوردند، محصولات خود را در سراسر جهان عرض کردنند. 

تعمیرات اسپلیت:

تعمیرات اسپلیت و داکت اسپلیت  بسیار تخصصی بوده و نمی توان آن را به دسته تعمیرکاران غیرمجاز سپرد چرا که  کوچکترین اشتباه در تعمیرات این سیستم تهویه هزینه های گزافی را متحمل مصرف کنندگان عزیزخواهد کرد  از همین  جهت به شما عزیزان توصیه می نماییم در صورت بروز مشکل  در سیستم‌های تهویه خود با متخصصان تهران سرویس آنلاین تماس حاصل نمایید تا در کمترین زمان برای رفع مشکل شما در محل حاضر شوند.

اسپلیت یا کولر آبی:

 اگر مقالات ما را مطالعه کرده باشید، حتماً به راحتی میتوانید به این سوال پاسخ دهید،اما ما در اینجا قصد داریم به صورت کاملا مختصر به مقایسه این دو سیستم تهویه بپردازیم:

ایجاد رطوبت زیاد: همانطور که میدانید یکی از شایعترین مشکلات کولرهای آبی ایجاد رطوبت زیاد است که همین امر سبب شده این سیستم تهویه ا در در مناطقی با رطوبت بالا قابل استفاده نباشد.
از دیگر مشکلات تولید رطوبت می توان به درد شدید استخوان و مفاصل در افراد با سنین بالاتر اشاره کرد، که استفاده از این سیستم تهویه را برای آنها غیر ممکن می کند

 هدر رفتن آب: یکی از از معضلات بزرگ کولرهای آبی استفاده حجم زیادی از آب برای سرمایش است، که با توجه به بحران آبی کشور استفاده از این کولر توصیه نمی شود.

عدم تصفیه هوا:کولرهای آبی به دلیل عدم وجود سیستم های تصفیه هوا همان هوای محیط بیرون را اندکی ای خنک کرده و وارد ساختمان می کند که در مقابل کولرهای گازی مجهز به سیستم تهویه هوا بوده که برای سالمندان و کودکان بسیار مهم و حیاتی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]