اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106216420816177

اصول ساده طراحی و ساخت طلا و جواهرات

رعایت این تکنیک ها شما را به طراح بهتری در زمینه جواهرات تبدیل می کند

کد: 140106216420816177

https://bit.ly/3REzjQd

، تهران , (اخبار رسمی): ساخت جواهرات یک تلاش خلاقانه است، با این حال همه جواهرات می توانند از اصول طراحی ساده بهره مند شوند. این مجموعه هفت قسمتی به شما کمک می کند تا مهارتهای لازم برای ایجاد طرح های منسجم جواهرات را در اختیار داشته باشید.

اصولی که شما را به طراح بهتری تبدیل می کند.
رعایت این تکنیک ها شما را به طراح بهتری در زمینه جواهرات تبدیل می کند

تعادل یک مهارت مفید برای طراحی جواهرات است و می تواند به شما کمک کند تا هر ظاهری را که دنبال آن هستید ایجاد کنید. انواع مختلف را امتحان کنید و ببینید که خلاقیت جواهرات شما چگونه می تواند سودمند باشد.

سلام بر شما امیدوارم حال دلتان خوب باشد.

جواهرات چیزی است که با احساسات مرتبط است. این جنبه از جواهرات واقعاً برای من جالب است."

-آن دمئولمیستر

ساخت جواهرات یک تلاش خلاقانه است، با این حال همه جواهرات می توانند از اصول طراحی ساده بهره‌مند شوند.

این مجموعه هفت قسمتی به شما کمک می کند تا مهارتهای لازم برای ایجاد طرح های منسجم جواهرات را در اختیار داشته باشید. این مقالات اصول تعادل، تناسب، تضاد، وحدت، هماهنگی، حرکت و تاکید را به همراه مثال ها پوشش خواهند داد.

شما در آکادمی جواهرات اردوان آنوش با گذراندن دوره طراحی جامع کلاسیک و طلا سازی

می توانید این مهارت ها را به صورت تخصصی آموزش ببیینید و در این صنعت یک سازنده و طراح ماهر شوید.

بخش اول: تعادل

تعادل در طراحی جواهرات به توزیع مواد، رنگ ها، بافت و فضا اشاره دارد. به یک الاکلنگ فکر کنید - وزن باید در هر دو طرف مشابه باشد. به عنوان مثال، یک گردنبند را می توان با هماهنگ کردن در هر طرف متعادل کرد، یا چندین عنصر کوچک در یک طرف می توانند یک عنصر بزرگتر را در طرف دیگر متعادل کنند. علاوه بر وزن و اندازه فیزیکی، در نظر گرفتن نشانه های بصری مانند رنگ، سایه و بافت نیز مهم است. به طور معمول، هنگامی که اجزاء به طور مساوی توزیع می شوند، طراحی جواهرات یکپارچه به نظر می رسد.

سه نوع مختلف تعادل عبارتند از: متقارن، نامتقارن و شعاعی. همچنین یک استثنا از قانون تعادل، طراحی خارج از تعادل وجود دارد.

تعادل متقارن (رسمی)

تعادل متقارن که به عنوان تعادل رسمی نیز شناخته می شود، یک تصویر آینه ای است. اگر یک خط از مرکز بکشید، تمام عناصر یک طرف در سمت دیگر منعکس می شوند.

تعادل نامتقارن (غیررسمی)

تعادل نامتقارن یا تعادل غیررسمی زمانی است که هر ضلع یک جسم متفاوت است اما اجزای آن نسبت نسبی با یکدیگر دارند. این را می توان به روش های مختلفی به دست آورد، با استفاده از اندازه، بافت، رنگ و وزن برای داشتن ظاهری مناسب.

قطعات نامتقارن می توانند بیشتر غیررسمی و کمتر برنامه ریزی شده به نظر برسند. برای اطمینان از اینکه طراحی همچنان متعادل است، مراقبت لازم است.

تعادل شعاعی جایی است که تمام عناصر یک قطعه از یک نقطه مرکزی منعکس می کنند. حفظ یک نقطه کانونی آسان است زیرا همه عناصر چشم شما را به سمت مرکز هدایت می کنند. ستاره دریایی نمونه کاملی از تعادل شعاعی است.

نامتعادل

استثناء قاعده تعادل، خارج از تعادل است. جواهراتی که به طور عمدی از این طریق طراحی شده اند، علاقه بصری ایجاد می کنند و می توانند حرکت را نشان دهند.

تعادل یک مهارت مفید برای طراحی جواهرات است و می تواند به شما کمک کند تا هر ظاهری را که دنبال آن هستید ایجاد کنید. انواع مختلف را امتحان کنید و ببینید که خلاقیت جواهرات شما چگونه می تواند سودمند باشد.

بخش دوم: تاکید

دوست دارید چشمان مشتری در نگاه اول به کدام نقطه خیره شود؟ این همان نقطه ای است که به آن نقطه ی مرکزی می گویند. تاکید به تمرکز روی یک منطقه خاص در یک جواهر کمک می کند، تاکید کمک می کند که مشتری شما دقیقاً به نقطه ای که شما می خواهید نگاه کند. مکان، اندازه، بافت و رنگ همه ابزارهایی هستند که می توانند به برجسته کردن یک جزء منحصر به فرد کمک کنند.

تعیین سطح

اصل تاکید در طراحی بسیار مهم است. مؤلفه کانونی شما قلب قطعه شماست، بنابراین کمی وقت بگذارید تا بفهمید که دوست دارید کجا باشد، چه دقیقاً در وسط یا شاید در یک طرف. هنگامی که آن را در جای خود قرار دادید، تصور کنید که چگونه مهره ها و یافته های دیگر را گروه بندی کنید و قرار دهید و از آنها به عنوان راهنمای بصری برای کانون خود استفاده کنید.

اندازه و شکل

با تغییر اندازه ها و شکل ها، می توانید چشمگیرترین جنبه طراحی خود را تشخیص دهید و به بقیه ترکیب بندی علاقه مند شوید. کنتراست بسته به تفاوت در اندازه و شکل بین دو جزء

می تواند از ظریف تا زخیم متغیر باشد. به عنوان مثال، اگر مرکز شما مربع باشد، در پس زمینه ای از آیتم های دایره ای بیشتر خودنمایی می کند و احاطه یک کانون بزرگ با عناصر بسیار کوچکتر، تردید کمی در مورد اینکه توجه باید به کجا برسد باقی می گذارد.

رنگ و بافت

برای برجسته کردن یک قطعه، رنگ و بافت را آزمایش کنید. آیا کانونی باید مانند یک انفجار رنگ به نظر برسد یا تیره ؟ سعی کنید سطوح صاف را با سطوح بافت دار یا یک روکش براق با مات مخلوط کنید تا عمق دهید.

اصل تاکید یک مهارت ارزشمند برای هر هنرمند جواهرسازی است که مطمئناً امکانات جدیدی را برای طراحی باز می کند.

در مقاله بعدی به موضوعات دیگر مانند تضاد، هماهنگی و حرکت می پردازیم.

غزاله قاسمیان

مدرس دوره ساخت آکادمی جواهرات اردوان آنوش 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]