اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276529020637

بهترین آموزش های هوش مالی در دنیا با رابرت کیوساکی

کد: 140106276529020637

https://bit.ly/3LmMrXA

، (اخبار رسمی): به احتمال زیاد رابرت کیوساکی را می‌شناسید. می‌توان او را پدر هوش مالی در دنیا نامید. مردی که اولین بار دنیا را با کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول با ایده‌های جدیدی آشنا کرد که زندگی‌ میلیون‌ها نفر را تغییر داده است

بهترین آموزش های هوش مالی در دنیا با رابرت کیوساکی
بهترین آموزش های هوش مالی در دنیا با رابرت کیوساکی

دوره‌های هوش مالی رابرت کیوساکی یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌های آموزش ثروت و هوش مالی در دنیا هستند

دوره‌های هوش مالی رابرت کیوساکی یکی از جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین دوره‌های آموزش ثروت و هوش مالی در دنیا هستند که در نوع کم‌نظیرند.

در این مقاله میخواهیم به صورت کامل و نکته به نکته با هوش مالی رابرت کیوساکی آشنا شوید. این مقاله هر ماه آپدیت شده و محتوای جدیدی به آن اضافه می‌شود در نتیجه می‌توانید ذخیره کنید و هر چند وقت یک ‌بار برای درس‌های بیشتر از زبان رابرت کیوساکی اینجا استفاده کنید

در ادامه این بخش می‌خواهیم با یک سری از مهم‌ترین و اساسی‌ترین آموزه‌های رابرت کیوساکی، پدر هوش مالی آشنا شویم. این آموزه‌ها در عین سادگی، پرمغز و دلنشین است و می‌تواند مسیر زندگی شخصی و مالی ما را به صورت کامل متحول کند.

هر آن چیزی با در مورد هوش مالی رابرت کیوساکی بدانید

1» درک جدیدی از ثروتمند شدن داشته باشید

باید درک کنید که امروزه، دیگر مثل دو سه قرن گذشته و قبل‌تر از آن، صرفاً زمین و صنعت و کارخانه و … باعث و بانی ثروت‌سازی نیستند. اولین گام هوش مالی، درک این نکته است که امروزه، دانش و اطلاعات جدید است که برای شما می‌تواند ثروت و پول تولید کند. درک این نکته و گام، موفقیت بزرگی خواهد بود.

در دنیایی که ما در آن  زندگی می‌کنیم، آموزگاران زیادی حضور دارند که راه و رسم ثروتمند شدن را آموزش می‌دهند. وقتی پای صحبت این افراد بنشینید، تمامی آن‌ها یک حرف حسابی مشترک دارند:

«اگر می‌خواهید از نظر مالی، رشد و پیشرفت کنید و در جایگاه بهتری بایستید، لازم است که اطلاعات و دانش خود را افزایش دهید.»

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که مگر این دانش، چه تأثیری دارد؟

در پاسخ می‌توان گفت که این دانش، اگر در وجود انسان ته‌نشین شود، نگرش و طرز فکر او را به زندگی و مقوله ثروت تغییر می‌دهد و اینجاست که روی اقدامات و عمل شخص هم تأثیر می‌گذارد. وقتی شخص با مسئله بهره‌وری و راهکارهای آن آشنا شد، می‌کوشد این راهکارها را در فعالیت‌های خود پیاده کند و اینجاست که فرایند کسب درآمد بیشتر و ثروتمند شدن آغاز می‌شود.

2» دانش مالی را خیلی خوب بیاموزید و در خود نهادینه کنید

«ثروتمند شدن، ترکیبی از دانش و مهارت است.» همین یک جمله ساده، در همان نگاه اول به ما نشان می‌دهد که ثروتمند شدن را می‌توان آموخت و به کار بست و قرار نیست که این علم و آگاهی، از همان زمان تولد در ذهن ما وجود داشته باشد.

اگر از وضعیت کنونی زندگی خود رضایت کافی نداریم، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنیم و از کمبود منابع مالی رنج می‌بریم، نباید کل جهان هستی را به باد انتقاد بگیریم و شکایت کنیم که چرا ما در یک خانواده ثروتمند به دنیا نیامده‌ایم. به جای این کارهای بی‌ثمر باید بنشینیم، یک فنجان قهوه ناب برای خودمان درست کنیم، قهوه را مزه مزه کنیم و یک برنامه قوی برای یادگیری دانش مالی طراحی کنیم. در گام بعدی هم باید با تمام قوا، این برنامه را اجرا کنیم تا به ثروتی که آرزویش را داریم دست پیدا کنیم.

همچنین اگر می‌خواهید که هم خودتان و هم اطرافیان‌تان به ثروت دلخواه خود برسند، لازم است آن دانش مالی که فراگرفته‌اید را با آن‌ها در میان بگذارید و آن‌ها را تشویق کنید که در مدار یادگیری هوش مالی قرار بگیرند.

3 » نگویید نمی‌توانم! بگویید چگونه می‌توانم؟

فرض کنید که می‌خواهید ماهانه 100 میلیون تومان درآمد داشته باشید (البته این عدد، در زمان نگارش مقاله، عددی رضایت‌بخش است) ولی اکنون درآمدتان به زور به 20 میلیون تومان در ماه می‌رسد. به هیچ عنوان نباید  به خودتان بگویید نمی‌توانم! باید از خودتان سوال کنید که چگونه می‌توانم به چنین درآمدی دست پیدا کنم؟ این سوال، سرآغاز دستیابی به آن درآمد است. وقتی این سوال را از خود پرسیدید، بدانید که شما در مسیر رسیدن به 100 میلیون تومان (ماهانه) قرار گرفته‌اید.

اکنون باید خوب فکر کنید و ایده‌هایی که شما را به این میزان درآمد می‌رساند، بررسی کنید. فرض کنید که سایتی دارید که سود ماهانه شما از آن 10 میلیون تومان است. اکنون به ایده‌هایی فکر کنید که فروش سایت‌تان را افزایش می‌دهد.

بهترین ایده‌ها را جدا کنید،دست به آزمون و خطا بزنید و شک نکنید که روز به روز به هدفی که دارید، نزدیک‌تر می‌شوید.

4 »درس مهم هوش مالی رابرت کیوساکی : برای پول کار نکنید!

وارن بافت، جمله زیبایی دارد که می‌گوید: «اگر نتوانید کاری کنید که حتی در زمان خواب هم پول در بیاورید، ناچارید تا آخر عمر برای به دست آوردن پول، به دنبال آن بدوید!» این یک واقعیت است. کسانی که هوش مالی داشته باشند، کاری می‌کنند که پول خودش برای آن‌ها کار کند نه اینکه آن‌ها برای به دست آوردن آن تلاش و کوشش کنند.

رابرت کیوساکی هم این مسئله را یکی از پایه‌های هوش مالی می‌داند و بر این باور است  که ما باید کاری کنیم که به جای درآمد، سود داشته باشیم و این مسئله، تنها از طریق سرمایه‌گذاری حاصل می‌شود. اگر ما بتوانیم منابع مالی خود را به درستی سرمایه‌گذاری کنیم و آن‌ها را به دارایی تبدیل نماییم، به مرور زمان ارزش آن دارایی بیشتر می‌شود و به ما سود می‌رساند. در واقع هم اصل پول خود را حفظ کرده‌ایم و هم سود خوبی به دست آورده‌ایم.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل یکی از بهترین کتاب‌هایی است که شیوه پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را خیلی خوب و ساده آموزش می‌دهد.

5 » سلام به کسب استعداد مالی

رابرت کیوساکی می‌گوید که شما باید همه چیز را فراهم کنید تا به استعداد مالی برسید. استعداد مالی، یعنی این‌که چطور پول در بیاورید، چطور میزان درآمدتان را رشد بدهید، چطور این پول را نگه داشته و بدون از دست دادن آن بهترین سرمایه‌گذاری را بکنید. به عبارت دیگر، چطور دارایی واقعی خریداری کرده و سپس با همین دارایی، دارایی بعدی را اضافه کنید.

6 » معنای جدید فقر

به یاد داشته باشید که از نظر هوش مالی، فقر به معنای نداشتن پول نیست، بلکه به این معناست که برای به دست آوردن پول باید در محل کار حضور فیزیکی داشته باشید. این، یعنی که شما منابع درآمدی یا دارایی‌های درآمدساز واقعی ایجاد نکرده‌اید. پس باید تغییر جهت بدهید؛ طوری که برای پول داشتن، نیاز به حضور فیزیکی در محل کار نداشته باشید.

7 » بدانید که با پول چه خواهید کرد

همان‌طور که یک فوتبالیست بزرگ مثل زیدان یا رونالدو و مسی، می‌داند در هر لحظه با هر توپی که به او می‌رسد باید چه کار کند، شما هم باید به حدی از دانش مالی داشته باشید که بدانید با پول‌هایی که به شما می‌رسد، باید چه کار کنید. در غیر این صورت، همه پول‌هایی که به شما می‌رسد را از دست رفته تصور کنید؛ به همین راحتی.

8 »  پول را سرسختانه نگه دارید

از بزرگترین درس‌های هوش مالی به سبک رابرت کیوساکی ، آن است که باید روحیه سفت و سختی برای نگه داشتن پول داشته باشید.

به همین دلیل، باید جدیت فوق‌العاده‌ای در حفظ پول داشته باشید؛ چون به راحتی به دست نمی‌آید.

یک مثل ژاپنی می‌گوید که به دست آوردن پول مانند کندن زمین با ناخن و از دست دادن آن، مانند ریختن آب به روی شن‌هاست.

9 » برای خودتان کار کنید

البته ما مخالف کار شما برای دیگران و شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر نیستیم. اما به خاطر داشته باشید کسی که هوش مالی بالایی دارد، می‌داند که کار او صرفاً و در نهایت باعث ثروتمند شدن مدیران و روسای او می‌شود. پس کار برای دیگران، باید موقت بوده و صرفاً امکانی برای شما فراهم کند که بتوانید به دارایی‌های واقعی و در نهایت درآمد بدون حضور فیزیکی در محل کار برسید.

10 » جستجوی مداوم درآمدهای جدید

همیشه در حال شناسایی منابع درآمدی جدید و متنوع باشید؛ این می‌تواند یکی از مهمترین قواعد آموزش هوش مالی باشد. این مسیرها، می‌توانند اجاره دادن یک خانه یا مغازه، بورس‌بازی به شیوه درست، اجاره دادن وسایل کار، واگذاری حق امتیاز استفاده از دارایی‌های معنوی شما مثل کتاب و حق اختراع و … باشد. مدام درگیر جستجوی این مسیرهای تازه و متنوع باشید.

11 » فرار از یک چرخه معیوب مالی

تلاش بیشتر برای کسب درآمد بیشتر؛ در نتیجه صرف این درآمد بیشتر برای مالیات بیشتر و برای رفع مشکلات جسمانی و روانی و روحی ناشی از صرف وقت بیشتر برای کسب این درآمد بیشتر. این فرمول برای‌تان آشنا نیست؟ هوش مالی به شما می‌گوید که درگیر این چرخه معیوب و ابدی نباشید و سعی کنید این چرخه را بشکنید.

برای مطالعه ادامه مطلب هوش مالی رابرت کیوساکی اینجا کلیک کنید.

sookhtejet.com

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بانک، بیمه و سرمایه | حراج و تخفیف