اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106276530719425

نصب فن کویل:

نصب فن کویل: آموزش راه اندازی/ خدمات نصب

کد: 140106276530719425

https://bit.ly/3BiPICQ

، (اخبار رسمی): فن کویل یکی از سیستم های تهویه مطبوع است که علاوه بر خنک کردن محیط قادر است هوای گرم مورد نیاز واحدها را در فصول سرد سال تامین کند. عملکرد دوگانه آنهاست که باعث شده تا این کولرها طرفداران زیادی داشته باشند و در انواع ساختمانها اعم از تجاری، اداری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.

نصب فن کویل: آموزش راه اندازی + خدمات نصب
نصب فن کویل: آموزش راه اندازی/ خدمات نصب

فن کویل دارای دو قسمت کویل (مبدل حرارتی) و فن دمنده است که به صورت دستی و اتوماتیک روشن و خاموش می‌شود.

فن کویل یکی از سیستم های تهویه مطبوع است که علاوه بر خنک کردن محیط قادر است هوای گرم مورد نیاز واحدها را در فصول سرد سال تامین کند. عملکرد دوگانه آنهاست که باعث شده تا این کولرها طرفداران زیادی داشته باشند و در انواع ساختمانها اعم از تجاری، اداری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرند.
فن کویل دارای دو قسمت کویل (مبدل حرارتی) و فن دمنده است که به صورت دستی و اتوماتیک روشن و خاموش می شود.
یونیت های فن کویل در سیستم های تهویه هوا و فقط آب متفاوت عمل می کنند که به شرح زیر است:
انواع سیستم های تهویه مطبوع
سیستم های هوا محور:

در این نوع سیستم راهنمای نصب فن کویل تهویه هوای مورد نظر از طریق کانال های هوا که هوای خارج از محیط داخلی تولید می کنند به محیط اطراف منتقل می شود.
سیستم های مبتنی بر آب:

در سیستم های تهویه مطبوع مبتنی بر آب، محیط توسط کویل های آب سرد/گرم و لوله های آب خنک و گرم می شود و هوای تازه مستقیماً از بیرون تامین می شود تا شرایط بهینه حاصل شود.
بهتر است قبل از پرسیدن نحوه نصب فن کویل و سایر مواد مرتبط، نوع آن را بدانید که دانش در نصب و راه اندازی نوع تجهیزات تهویه مطبوع و انتخاب مناسب کمک می کند.
چه نوع فن است؟
به طور کلی پنکه ها از نظر ظاهری به سه صورت طراحی و ساخته می شوند که عبارتند از:
واحد فن کویل سقفی:
این نوع فن کویل در دو نوع کانال سقفی توکار و کانال سقفی باز طراحی و تولید می شود. ظرفیت فن سقفی بین 600 تا 2000 فوت مکعب در دقیقه است. این نوع فن کویل ها بیشترین ظرفیت را دارند و به همین دلیل در مناطق و ساختمان های بزرگ صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. جالب است بدانید که در پشت بام نصب می شوند و به دلیل ظاهر زیبا و صدای کم محبوبیت بیشتری در بین کاربران پیدا کرده اند.
فن کویل لوله ای:
این نوع فن کویل به دو صورت کیس دار یا بدون کیس تولید می شود و با توجه به ظرفیت بسیار بالای این واحدها که از 200 تا 1000 فوت مکعب در دقیقه می باشد، مناسب برای فضاهای بزرگ مانند لابی و راهروها . اما به دلیل نیاز به کانال کشی، این نوع فن کویل کمتر مورد استقبال قرار می گیرد.
کنوکتورهای هواکش کفی:
این مدل از سیستم های تهویه مطبوع هوای مورد نظر را به دو روش مختلف (جریان بالا/پایین) به محیط ارسال می کند و به دلیل راندمان پایین (200 تا 1000 فوت مکعب) برای محیط های کوچک مانند ادارات مناسب هستند.
فن های حلقه کاست:
با این نوع کویل های گرمایشی، هوا از طریق سطح داخلی دستگاه وارد سیستم شده و از طریق دریچه های جانبی هوا را به محیط خارج می کند و معمولاً در سقف کاذب نصب می شود.
انواع فن کویل با توجه به تعداد لوله:

  • چهار لوله فن
  • سه عدد فن لوله
  • کنوکتورهای فن دو لوله ای هستند

اجزای فن کویل
امروزه سیستم تهویه در هر ساختمانی ضروری و مهم است. فن کویل ها به عنوان یکی از این نوع سیستم ها از اجزای مختلفی مانند کویل (خنک کننده/گرمایش)، فیلتر هوا، فن، دریچه های تهویه، الکتروموتور و ... تشکیل شده است که هر کدام عملکرد جداگانه ای دارند. هزینه های تهویه مطبوع را در این قسمت ارائه کرده ایم.

لازم به ذکر است که شناخت اجزای این دستگاه نصب فن کویل را تسهیل می کند.
فن دمنده: فن دمنده هوا را در کویل های سرمایش و گرمایش به گردش در می آورد و جذب و انتقال هوا به محیط از طریق این قسمت انجام می شود. معمولاً فن دارای قطعات فلزی یا پلاستیکی بوده و از یک گروه گریز از مرکز تشکیل شده است که باید کاملاً متعادل و متقارن باشد.
کویل ها: کویل ها معمولا از لوله های مسی ساخته می شوند و به 3 شکل برقی، آبی و گازی هستند. نحوه کار کویل به این صورت است که آب سرد یا گرم از لوله ورودی وارد کویل های سرمایشی و گرمایشی شده و پس از تبادل دما از لوله خروجی به دستگاه ژنراتور باز می گردد. از کویل های آب برای سرمایش و گرمایش، از کویل های برقی استفاده می شود. برای گرمایش و باتری های گازی برای خنک کردن محیط.
فیلتر هوا: فیلتر یکی از اجزای اصلی یونیت فن کویل است که تمامی آلودگی هوای ورودی به سیستم را جذب کرده و از طریق کویل ها به محیط اطراف منتقل می کند. فیلتر هوا از ورود کثیفی و گرد و غبار به سیستم جلوگیری می کند. فیلترهای هوا از سه نوع مختلف آلومینیوم/پلاستیک/الیاف ساخته شده اند که اکثر آنها قابل شستشو و تعویض هستند.
شیر تخلیه: شیرهای بلید در دو نوع اتوماتیک و دستی طراحی شده اند که هوای گرفتگی و محبوس را از سیستم خارج می کنند.
موتور الکتریکی: موتور الکتریکی موجود در فن کویل وظیفه چرخش فن را بر عهده دارد و دستگاهی به نام اینورتر سرعت موتورها را کنترل می کند.

دو نوع از موتورهای الکتریکی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:
با یک تیر سوراخ شده
سیم پیچ استارت را مات کنید
نصب کویل حنایی
انتخاب فن کویل مناسب
اگر قصد خرید سیستم خنک کننده یا هر وسیله دیگری را دارید، ابتدا باید چندین فاکتور مهم مانند محل نصب، برند دستگاه، نوع سیستم و ... را در نظر بگیرید.

در زمینه ساخت سیستم تهویه مطبوع، تولیدکنندگان زیادی برای استفاده و رضایت مشتریان، پنکه هایی با ظرفیت ها و اندازه های مختلف تولید می کنند.
عملکرد فن کویل فاکتور مهمی است که باید در هنگام خرید و انتخاب واحد در نظر گرفتِ زیرا عملکرد این سیستم در ارتفاعات مختلف متفاوت است و بسته به موقعیت مکانی باید ظرفیت مناسب انتخاب شود. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]