اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108086796716678
در دسترس نیست

چراغ‌های مناسب باشگاه‌های ورزشی

راهکارهای طلایی برای نورپردازی باشگاه‌های ورزشی

کد: 140108086796716678

، (اخبار رسمی): باشگاه‌های ورزشی، فضاهایی هستند که به طور گسترده در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز به روشنایی کافی دارند. به عنوان مثال، در ماه‌های زمستان، جریان نور طبیعی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این می‌تواند باعث ایجاد مناطق سایه‌دار و تاریک و در نتیجه کاهش عملکرد ورزشکاران شود.

راهکارهای طلایی برای نورپردازی باشگاه‌های ورزشی
راهکارهای طلایی برای نورپردازی باشگاه‌های ورزشی

باشگاه‌های ورزشی، فضاهایی هستند که به طور گسترده در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند و نیاز به روشنایی کافی دارند که بتوانند کاهش انرژی و هزینه‌های نگهداری را تضمین کنند. به عنوان مثال، در ماه‌های زمستان، جریان نور طبیعی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و این می‌تواند باعث ایجاد مناطق سایه‌دار و تاریک و در نتیجه کاهش عملکرد ورزشکاران شود. بنابراین استفاده از وسایل روشنایی ال‌ای‌دی برای نورپردازی داخلی که آسایش بصری بازیکنان و تماشاگران را با نور یکنواخت در تمام قسمت‌ها تضمین کند، ضروری است.

داستان روشنایی ورزشی از گذشته تا امروز

در گذشته اکثر اماکن ورزشی، با لامپ‌های HID روشن می‌شدند. قدیمی‌ترین نوع نور الکتریکی، با ارسال یک قوس الکتریسیته بین دو الکترود از طریق گاز یونیزه شده که نور مرئی (و همچنین گرمای مادون قرمز) تولید می‌کنند. پس از روشن شدن، قوس شروع به تبخیر نمک‌های فلزی داخل لامپ می‌کند که باعث می‌شود آن را درخشان‌تر کرده و کارایی آن را بهبود ببخشد.

لامپ‌های HID نسبت به لامپ‌های فلورسنت و رشته‌ای به ازای هر واحد انرژی مصرفی، نور مرئی بیشتری تولید می‌کنند، به همین دلیل است که به طور سنتی برای نور افکن استفاده می‌شوند. اما آنها همچنین نیاز به یک دوره گرم شدن دارند، زیرا گاز داخل باید گرم شود تا به روشنایی کامل برسد و خروجی روشنایی HID می‌تواند تا 70٪ در طول 10000 ساعت سوختن، ضعیف‌تر شود . در نهایت، به دلیل استهلاک سریع، لامپ‌ها نیاز به تعویض پیدا می‌کردند.

تا به حال معمولا برای مکان‌های ورزشی منطقی بود که فقط لامپ‌های نورافکن را با لامپ‌های ال‌ای‌دی جایگزین کنند؛ اما نسل جدید محصولات LED آغاز عصر جدیدی بود.

نورپردازی ورزشی به راه حل‌های روشنایی بسیار خاصی نیاز دارند. ممکن است خرید لامپ‌های معمولیِ ارزان‌تر، برای روشنایی سالن‌های ورزشی، وسوسه‌انگیز باشد اما به دلایل بسیاری، LEDها ارزش سرمایه‌گذاری اولیه را دارند.

مزایای چراغ‌های ال‌ای‌دی

  •  به لطف مصرف انرژی کمتر در مقایسه با منابع نور معمولی، تا 90درصد در هزینه برق، صرفه‌جویی می‌شود.
  •  پایداری بالای سوئیچینگ و انعطاف‌پذیری لامپ‌های LED، خروجی نور کامل را تا پایان عمر آنها تضمین می‌کند
  •  بدون سوسو زدن است.
  •  با توجه به عمر طولانی تا 50000 ساعت، هزینه خرید ال‌ای‌دی‌ها به سرعت جبران می‌شود.
  •  روشنایی LEDها سازگار با محیط زیست است زیرا فاقد مواد سمی مانند جیوه هستند و بنابراین می‌توان آنها را بازیافت کرد.
  • لامپ‌های LED بسیار کمتر از هالوژن‌ها و سایر لامپ‌های معمولی گرم می‌شوند؛ بنابراین مشتریان شما در حین ورزش بیشتر از حدی که باید عرق نمی‌کنند.

چراغ‌های مناسب باشگاه‌های ورزشی

انواع مختلفی از نورهای ورزشی وجود دارد. هر نوری نیازهای متمایز خود را دارد. شما نمی‌توانید از یک چراغ برای هر ورزش استفاده کنید. با انجام تمرینات در اواخر شب، نورپردازی باید روشنایی با کیفیتی را برای بازیکنان، مسئولان و تماشاگران فراهم کند و در عین حال نور مزاحم را برای مناطق اطراف محدود کند.

نکته اصلی هنگام در نظر گرفتن نورپردازی برای سالن ورزشی این است که راحتی ورزشکاران خود را در نظر داشته باشید. شما می‌خواهید فضایی امن، جذاب و لذت‌بخش ایجاد کنید. با نورپردازی مناسب می‌توانید به راحتی به این هدف برسید. پانل‌های LED، نورهای پایین، چراغ‌های خطی و چراغ‌های نقطه‌ای برای روشنایی سالن‌های ورزشی بهتر هستند.

فناوری جدید تجربه بهتری را فراهم می‌کند

فناوری جدید، باشگاه‌ها را قادر می‌سازد تا تجربه‌ای بهتر از هر دوره دیگر، ارائه دهند. به عنوان مثال، چراغ‌های LED بلان، توزیع یکنواخت نور را در زمین‌های سرپوشیده فراهم می‌کنند و خیرگی را به حداقل رسانده و نور طبیعی روز را تقلید می‌کنند. این امر محیطی راحت برای بازی حتی در شب ایجاد می‌کند و دید واضحی از فعالیت‌های موجود در زمین می‌دهد.

الزامات نورپردازی اماکن ورزشی

در سالن‌های ورزشی، ثبات نور می‌تواند یک مسئله باشد، به ویژه در هنگام استفاده از نور مصنوعی. این می‌تواند به دلیل عملکردهای چند منظوره و الزامات ورزشی یک مرکز باشد. اما به خاطر داشته باشید که نیاز به سطح نور بسته به فعالیت و سطح رقابت متفاوت است.

سالن‌های ورزشی چند منظوره

مکان‌های ورزشی که برای چند ورزش طراحی شده‌اند باید اطمینان حاصل کنند که نور پیشنهادی آنها نیاز همه ورزش‌های مختلف را در نظر می‌گیرد. باید مراقب بود که طراحی نورپردازی، روشنایی یکنواخت لازم را ایجاد کند، به اندازه کافی روشن باشد و تابش خیره‌کننده را به حداقل برساند. نورپردازی باید به گونه ای باشد که مانع دید ورزشکاران و مربیان نشود.

با خواسته‌های آینده سازگار شوید

با بهبود امکانات، اعضای جدید تحت تاثیر ظاهر و جذابیت باشگاه شما قرار خواهند گرفت. نورپردازی مناسب، باعث افزایش اشتیاق و رضایت کلی در باشگاه خواهد شد و در نتیجه به حفظ اعضای باشگاه شما کمک می‌کند. روشنایی LED برای باشگاه‌‌های ورزشی در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی است.

شرکت بلان بطور تخصصی به تولید انواع تجهیزات روشنایی ال ای دی برای منازل مسکونی، اداری و صنعتی می‌پردازد. این تجهیزات تماما توسط متخصصین فرانسوی طراحی شده‌اند و دارای استاندار فرانسه هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

KWC

اطلاعات تماس
  • 021882*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مکان‌های ورزشی