اطلاعات تماس
  • 091295*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108116803921742
در دسترس نیست

طلاق به صورت توافقی، یک طرفه، غیابی و فوری قابل انجام است.

ساده ترین شکل طلاق، طلاق توافقی است که در زمان کمی انجام میشود.

کد: 140108116803921742

، (اخبار رسمی): مشاوره با وکیل طلاق در کرج: طلاق به معنای پایان زندگی مشترک و از ریشه “طلق” به معنای رهایی و آزاد کردن است. هرچند طلاق یکی از اتفاق‌های بسیار ناگوار در زندگیِ بسیاری از افراد است اما در مواردی که ادامه‌ی زندگی مشترک به دلایلی که از نظر قانون نیز موجه شناخته می‌شود ممکن نیست، طلاق می‌تواند صورت گیرد.

ساده ترین شکل طلاق، طلاق توافقی است که در زمان کمی انجام میشود.
بهترین وکیل طلاق کرج برای رسیدگی به دعاوی طلاق توافقی، غیابی، فوری و یک طرفه

هر شخصی که ازدواج می‌کند، به دلایل مختلف ممکن است در برهه‌ای از زندگی خود درگیر مسائل طلاق شود و مقوله طلاق برای هر فردی ممکن است پیش بیاید.

با توجه به ارتباط تناتنگی که میان مسئله طلاق و مسائل خانوادگی وجود دارد، مراجعه به یک وکیل طلاق در کرج می‌تواند به زوجه یا زوجه کمک کند تا روند پیگیری کارهای طلاق به نحو مطلوب‌تری صورت گیرد و آسیب‌های اجتماعیِ کمتری به وجود آید.

تعریف طلاق

طلاق از نظر حقوقی به معنای منحل کردن نکاح دائم تحت شرایط خاص و تشریفات مربوطه ازسوی خود فرد یا نماینده‌ی او است، و صیغه‌ی مخصوصی برای آن وجود دارد که آن صیغه در زمان طلاق خوانده می‌شود.

طبق ماده ۱۱۳۹ قانون مدنی، طلاق مخصوص عقد دائم است و زن منقطعه به انقضاءمدت یا بذل آن از طرف شوهر از زوجیت خارج می‌شود.

از نظر شرعی، طلاق عبارت است از “ازاله‌ی قیدالنکاح به صیغه‌ی مخصوصه” به این معنا که طلاق زایل کردن قید و پیوند نکاح است با صیغه‌ی مخصوص. کلمه‌ی صیغه مخصوصه به این دلیل در مورد طلاق ذکر می‌شود که بتوان طلاق را از فسخ تمیز و تشخیص داد. (در فسخ نیازی به صیغه‌ی مخصوص نیست.)

شروط 12 گانه‌ای که به زن حق درخواست برای طلاق را می‌دهد

این شروط که شروط چاپی سند ازدواج هستند عبارتند از:

  1. استنکاف شوهر از دادن نفقه زن به مدت شش ماه به هر عنوان و عدم امکان الزام او به تائید نفقه و همچنین در موردی که شوهر سایر حقوق واجبه‌ی زن را به مدت شش ماه وفا نکند و اجباراً ایفا هم ممکن نباشد.
  2. سوء‌رفتار و یا سوء‌معاشرت زوج به حدی که ادامه‌‌ی زندگی را برای زوجه غیرقابل تحمل نماید.
  3. ابتلاء زوج به امراض صعب العلاج به نحوی که دوام زناشویی برای زوجه مخاطره‌آمیز باشد.
  4. جنون زوج در مواردی که فسخ نکاح شرعاً ممکن نباشد.
  5. عدم رعایت دستور دادگاه در مورد منع اشتغال زوج به شغلی که طبق نظر دادگاه صالح منافی با مصالح خانوادگی و حیثیت زوجه باشد.
  6. محکومیت شوهر به حکم قطعی به مجازات پنج سال حبس یا بیشتر یا به جزای نقدی که بر اثر عجز از پرداخت منجر به پنج سال بازداشت شود یا به حبس و جزای نقدی که مجموعاً منتهی به پنج سال یا بیشتر بازداشت شود و حکم مجازات در حال اجرا باشد.
  7. ابتلاء زوج به هر گونه اعتیاد مضری که به تشخیص دادگاه به اساس زندگی خانوادگی خلل آورد و ادامه‌ی زندگی برای زوجه دشوار باشد.
  8. زوج زندگی خانوادگی را بدون عذر موجه ترک کند و یا شش ماه متوالی بدون عذر موجه از نظر دادگاه غیبت کند. تشخیص ترک زندگی خانوادگی و تشخیص عذر موجه با دادگاه است.
  9. محکومیت قطعی زوج در اثر ارتکاب جرم و انجام هر گونه مجازات اعم از حد و تعزیر در اثر ارتکاب جرمی که مغایر با حیثیت خانوادگی و شئون زوجه باشد. تشخیص اینکه مجازات مغایر با حیثیت و شئون خانوادگی است با توجه به وضع و موقعیت زوجه و عرف و موازین دیگر با دادگاه است.
  10. در صورتی که پس از گذشت پنج سال زوجه از شوهر خود به جهت عقیم بودن و یا عوارض جسمی دیگر زوج صاحب فرزند نشود.
  11. اگر زوج مفقودالاثر شود و ظرف شش ماه پس از مراجعه زوجه به دادگاه پیدا نشود.
  12. زوج همسر دیگری بدون رضایت زوجه اختیار کند یا به تشخیص دادگاه نسبت به همسران خود اجرای عدالت ننماید.

بهترین وکیل طلاق در کرج چه کسی است؟

وکیل طلاق مانند سایر وکلا پروانه وکالت و سایر ویژگی‌ها و مهارت‌های کلی برای وکیل بودن را دارد اما حوزه طلاق را به عنوان حوزه تخصصی خود یا یکی از از حوزه‌های تخصصی خود انتخاب کرده و در این حوزه فعالیت می‌کند.

وب سایت: https://afshinemoradi.com

آدرس: کرج، میدان نبوت، بلوارملاصدا جنب مجتمع شماره سه حقوقی کرج، ساختمان صدرا، طبقه اول، واحد اول دفتر وکالت افشین مرادی

شماره تماس: 09129530855

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091295*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون