اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108116806619522
در دسترس نیست

وکیل رشوه به چه کسی گفته میشود؟

وکیل رشوه و ارشا -موسسه حقوقی و داوری بین المللی رویای سبز

کد: 140108116806619522

، (اخبار رسمی): وکیل رشوه به فردی گفته میشود که مدرک کارشناسایی خود را با موفقیت در رشته حقوق دریافت کرده است و مراحل تکمیلی رشته تحصیلی خود را در حیطه مسایل مربوط به قانون ارتشا و مجازات و کلاهبرداری گذارنده است.

 وکیل رشوه و ارشا -موسسه حقوقی و داوری بین المللی رویای سبز
وکیل رشوه

وکیل رشوه به فردی گفته میشود که مدرک کارشناسایی خود را با موفقیت در رشته حقوق دریافت کرده است و مراحل تکمیلی رشته تحصیلی خود را در حیطه مسایل مربوط به قانون ارتشا و مجازات و کلاهبرداری گذارنده است.

وکیل رشوه به چه کسی گفته میشود؟

وکیل رشوه به فردی گفته میشود که مدرک کارشناسایی خود را با موفقیت در رشته حقوق دریافت کرده است و مراحل تکمیلی رشته تحصیلی خود را در حیطه مسایل مربوط به قانون ارتشا و مجازات و کلاهبرداری گذارنده است. برای مثال برخی از افراد ممکن است به وکیل رشوه مراجعه کنند اما موضوع اصلی پرونده انان به رشوه مربوط نباشد و به دیگر مفاد قانون مجازات مرتبط باشد. در چنین حالتی بهتر است موضوع پرونده خودرا به فرد دیگری ارجاع دهید که در این زمینه متخصص باشد و بتواند بهترین نحوه ممکن بر اساس تجربیاتی که دارد پرونده مربوط را مورد برسی قرار دهد .

ویژگی های وکیل رشوه

وکیل رشوه دارای توانایی های متعددی است و می تواند با استفاده از این توانایی ها شرایط نسبتا خوبی را در جریان پرونده های مختلف به وجود اورند . وکیل رشوه جزوه ان دسته از افرادی است که بر قوانین مختلف کاملا مسلط است و می تواند بهترین خدمات حقوقی را در این زمینه به صورت سریع و فوری ارایه دهد تا افراد بتوانند از مزایای ان استفاده کنند .  بهترین ومتخصص ترین وکیل رشوه کسی است که در زمینه پرونده های مربوط به رشوه می تواند فعالیت کند و می تواند خدمات مختلفی را در این زمینه ارائه کند.

تعریف رشا یا رشوه دادن

رشا یا رشوه دادن به این معناست که فردی وجه؛مال سند و…. را به مامور دولت در ازای انجام امری و یا در ازای خودداری از انجام امری به رایگان بدهد. این عمل نسبت به افراد عادی نیست و گیرنده رشوه بایستی حتما کارمند دولت باشد

. به بیان دیگر رشوه به معنای دادن وجه ؛مال یا سند تسلیم وجه یا مال به ماموران دولت یا کارکنان شاغل در نهادهای عمومی و دیگر افراد مذکور در قانون برای انجام یا عدم انجام وظایف مرتبط با اداره یا سازمان محل اشتغال ان ها.

تعریف ارتشا یا رشوه گرفتن

ارتشا یا رشوه گرفتن به این معناست که کارمند دولت در ازای انجام امری که مربوط به وظیفه اوست یا مربوط به سازمانی است که در ان به کار اشتغال دارد. وجه مال یا سندی را از دیگر افراد دریافت نماید.
چنانچه هرکدام از کارمندان دولت وجه مال یا سندی را که به ان ها تسلیم می گردد را قبول نمایند مرتکب جرم ارتشا یا رشوه خواری شده اند.

مصادیق رشوه

رشوه اگر به صورت پرداخت وجه نقد به کارمند دولت باشد بدیهی است و برکسی هم پوشیده نیست اما برخی از مصادیق رشوه هستند که معمولا افراد ان ها را از مصادیق رشوه محسوب نمی نمایند اما در واقع از مصادیق رشوه و در حکم رشوه هستند و گیرنده و یا دهنده را با مجازات رشا یا مجازات ارتشا مواجه می نمایند از مصایق رشوه دادن و رشوه گرفتن عبارتند از:

  • خرید ملک یا وسیله نقلیه و….به قیمتی کمتر از حد مقرر و قیمت واقعی؛توسط رشوه گیرنده با علم با اینکه قیمت پایین به جهت رشوه است و بناست که انجام عمل یا ترک عملی را انجام دهد.
  • فروش ملک و وسیله نقلیه و….. به کارمند دولت ؛به قیمتی بسیار بالاتر از حد مقرر وقیمت واقی در حالیکه فروشنده می داند اضافه مبلغی که خریدار پرداخت می کند به جهت انجام یا عدم انجام کاری است.

کلام آخر

موسسه حقوقی و داوری بین المللی رویای سبز پیوسته درتلاش است تا در جهت رضایت شما کاربران عزیز گام برداشته و تمام موارد مواردنیاز شما را دراختیار شما کاربران عزیز بگذارد.از این رو اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در این خصوص هستید میتوانید به صورت تلفنی با ما در ارتباط باشید ویا اگر به هردلیل این گرینه برای شما مقدور نیست از گزینه چت انلاین بهره ببرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون