اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108156809819522
در دسترس نیست

بررسی دعاوی خلع ید و تصرف عدوانی

وکیل خلع ید

کد: 140108156809819522

، (اخبار رسمی): وکیل خلع ید کیست؟ وکیل خلع ید یکی از بهترین وکلایی است که در سال های اخیر توانسته است به افراد زیادی کمک کند تا حق مالکیت خود را به دست اورند و حقوقشان در این راستا از دست نرود. وکیل خلع ید از جوانب گوناگونی در جامعه ما دارای اهمیت است.

وکیل خلع ید
وکیل خلع ید

شما کاربران عزیز میتوانید برای ارتباط و مشاوره برای بهترین وکلای خلع ید با مجموعه ثبتی حقوقی رویای سبز در ارتباط باشید.

وکیل خلع ید کیست؟

وکیل خلع ید یکی از بهترین وکلایی است که در سال های اخیر توانسته است به افراد زیادی کمک کند تا حق مالکیت خود را به دست اورند و حقوقشان در این راستا از دست نرود. وکیل خلع ید از جوانب گوناگونی در جامعه ما دارای اهمیت است.

ایا شما تا کنون به وکیل خلع ید مراجعه کرده اید و از موضوع پرونده های مربوط به این حوزه اطلاعی دارید؟

به نظر شما در چه مواقعی می توان به وکیل خلع ید مراجعه کردو وکالت پرونده خودرا به او سپرد؟ وکیل خلع ید دارای چه ویژگی ها و خصوصیت هایی است که او را از دیگر وکلای پایه یک دادگستری متفاوت می کند.
در بسیاری از موارد دیده میشود که برخی از افراد حقوق مالکیتی که دارند از جانب دیگران رعایت نمی شود و در مورد تضییع قرار می گیرد.در چنین شرایطی واقعا بهترین راه حل ممکن برای بازیابی حقوق این افراد چیست؟

چگونه می توان به انها کمک کرد تا حقوق مالکیت خود را مجددا بازیابند.

وکیل خلع ید به چه کسانی کمک می کند؟

وکیل خلع ید معمولا به تمامی کسانی که قصد مشاوره حقوقی با او را دارند خدمات مختلف مشاوره ای را ارائه می دهد . اما سوال مهم و اساسی که وجود دارد ان است که ایا عموم مردم می توانند به دفتر وکالت وکیل خلع ید مراجع کنند ؟

در پاسخ به سوال باید بگویم که هیچ گونه محدودیتی برای مراجعه به وکیل خلع ید وجود ندارد و همه مردم از سراسر کشور می توانند به سراغ وکیل خلع ید بروند.

وکیل خلع ید چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل خلع ید دارای دانش حقوقی است و از تمامی قوانین مربوط به این موضوع اگاهی دارد؛ به همین دلیل هم می تواند به راحتی جریان پرونده های مختلف مربوط به تخلیه ید را در کوتاه ترین زمان ممکن مورد حل و فصل قرار دهد.

هر چقدر که در جریان این پرونده ها با سرعت بیشتری مورد حل و فصل قرار گیرد و به نتیجه برسد به نفع مالک است و باعث میشود تا مالک کمتر دچار اسیب و ضرر و زیان شود.

خلع ید و تصرف عدوانی چیست؟

تصرف عدوانی در ماده ۱۵۸ قانون ایین دادرسی مدنی بیان شده است بر اساس این ماده:

دعا.ی تصرف عدوانی عبارت است از ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او مال غیر منقول را از تصرف وی خارج کرده و اعاده تصرف خود را نسبت به ان مال درخواست می نماید . در این موارد متصرف سابق می تواند اعاده تصرف را بخواهد و دادخواست رفع تصرف عدوانی را طرح نماید.

 مفهوم تصرف عدوانی

تصرف مال غیر منقول؛بدون رضایت صاحب ان مال اتفاق افتاده باشد . در دعوای تصرف عدوانی متصرف سابق ؛خواهان دعوی و متصرف فعلی؛خوانده دعوی می باشد.

نکته تصرف عدوانی

سه نکته مهم در مورد تصرف عدوانی قابل ذکر است که عبارت است از:
نکته اول اینکه بعد از اثبات عدوانی بودن تصرف ،متصرف مالک می تواند اجرت المثل ایام تصرف را از متصرف مطالبه نماید. که این میزان اجرت المثل با نظر کارشناس مشخص خواهد شد.
نکته دیگر که باید مد نظر قرار بگیریم این موضوع است که بعداز اثبات عداونی بودن تصرف متصرف ؛ مالک می تواند درخواست صدور حکم خلع ید متصرف را از دادگاه تقاضا نماید . این در صورتی است که مالک بتواند مالکیت خود را از طریق اسناد رسمی به اثبات برساند و قراردادی بین طرفین نباشد.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار گیرید این است که مجازات تصرف عدوانی می تواند تشدید شود. در خصوص ماده ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی بیان داشته است که در زمانی که شخصی به موجب حکم قطعی محکوم به خلع ید از مال غیر منقولی یا حکم به رفع مزاحمت یا رفع ممانعت از حق شده است و سپس بعداز اجرای حکم مورد حکم را عدوانا متصرف شده باشد یا اقداماتی بدون مجوز انجام بدهد علاوه بر رفع تجاوز به حبس از شش ماه تا دو سال نیز محکوم خواهد گردید.

بنابراین این تکرار تصرف عدوانی می تواند باعث تشدید مجازات شود.

کلام اخر

موسسه حقوقی و داوری بین المللی رویای سبز پیوسته در تلاش است تا در جهت رضایت شما کاربران عزیز گام برداشته و تا انجایی که میتواند اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان بگذارد.از این رو اگر نیازمند اطلاعات بیشتری در خصوص دعاوی خلع ید و یا به طور کلی تمامی دعاوی ملکی هستید میتوانید به صورت تلفنی با وکیل ملکی مجموعه رویای سبز در ارتباط باشید و یا اگر این گزینه به هردلیلی برای شما مقدور نیست میتوانید از گزینه چت انلاین استفاده کنید و با بهترین و با تجریه ترین وکلای پایه یک دادگستری از جمله در زمینه های ملکی در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021281*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون