اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108156810619075
در دسترس نیست

ویزای بشر دوستانه انگلستان چیست؟

کد: 140108156810619075

، اصفهان , (اخبار رسمی): در دنیایی زندگی می‌کنیم که برخی افراد در شرایط بسیار تاسف‌باری قرار دارند. گاهی اوقات این شرایط به قدری سخت و دشوار می‌شود که افراد زندگی در کشورهای دیگر را ترجیح خواهند داد.

ویزای بشر دوستانه انگلستان چیست؟
ویزای بشر دوستانه انگلستان چیست؟

همین مورد باعث می‌شود تا دست به مهاجرت زنند. به همین دلیل از طرف کشورهای پیشرفته، قانونی به نام دریافت ویزای بشردوستانه  وضع شده است. این قانون به افرادی که در شرایط سخت زندگی می‌کنند، اجازه می‌دهد تا با گرفتن ویزا از این نوع  به کشورهای دیگر مهاجرت و اقدام به اقامت دائم کنند. در مورد شرایط و یا قوانین این ویزا، مطالب زیادی وجود دارد  که در راستای  مقاله به آن می‌پردازیم،  پس با ما همراه شوید.

ویزاهای بشردوستانه ویزاهایی هستند که توسط برخی از کشورهای پیشرفته، مانند انگلستان صادر می‌شود. همواره انگلستان به منظور انجام تعهدات بین‌المللی خود برای حفاظت از افراد، این ویزا را صادر می‌کند. در حقیقت می‌توان گفت معیارهایی در کنوانسیون وجود دارد که به افراد خاصی تعلق می‌گیرد. این معیارها بر اساس ارزیابی ادعای قانونی برای حمایت فرد  بنیان شده است.

این نوع ویزا به طور معمول با قوانینی که اتحادیه اروپا اعمال کرده، باید مطابقت داشته باشد. اما به هیچ عنوان صادر شدن  ویزای بشردوستانه انگلستان طبق قوانین اتحادیه اروپا نیست.  انگلستان بر اساس قوانین ملی که خود وضع کرده، آزاد است تا ویزای مربوطه را صادر کند. در صورت درخواست این نوع ویزا، کشور انگلستان حق دریافت  هیچ هزینه‌ای را از شما ندارد.

 همچنین، افرادی که در کشور انگلستان اقامت با این نوع ویزا را دارند تا مدت پنج سال بدون داشتن تابعیت مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

ویزای بشردوستانه چه قوانینی دارد؟

دریافت  ویزای بشردوستانه مسیر و قوانین خاصی  دارد. در صورتی که تصمیم گرفته‌اید از این طریق به  کشورهای دیگر مهاجرت و  زندگی کنید، توصیه می‌شود  تا از  قوانین اطلاع داشته باشید. البته در ابتدا  باید اشاره کرد که هر کشوری، قوانین مربوط به خود را  دارد.  با این حال برخی از قوانین در تمام کشورهای مربوطه یکسان هستند.

 یکی از آن‌ها محل زندگی افراد است که به طور قانونی در کشور خود باید زندگی کنند. کشورهایی که اخذ این نوع ویزا را فراهم کرده‌اند، در همان موقع ورود به خاک کشور، به هیچ عنوان برای افراد ویزای دائم و یا بلندمدت صادر نخواهند کرد. طبق قوانین در ابتدا، ویزای کوتاه مدت و یا چند ساله ارائه خواهد شد.

از قوانین دیگر محل زندگی و اسکان این افراد است که در ابتدا به کمپ و یا محل پناهندگان منتقل خواهند شد.  تجدید اعتبار متقاضی ویزا نیز از قوانین دیگر محسوب می‌شود.  متقاضی که درخواست کننده این ویزا است، به عنوان ذینفع اصلی و خانواده در چتر حمایت او قرار خواهند گرفت.

ضمن آن‌که افراد واجد شرایط، اجازه اخذ ویزای بشردوستانه را دارند و به هیچ عنوان به افراد عادی تعلق نخواهد گرفت. قانون دیگری که در بیشتر کشورها وجود دارد، مربوط به خانواده این  افراد می‌شود. مدارکی باید ارائه شود که رابطه خانوادگی با متقاضی اصلی را به طور واضح و بدون هیچ ابهامی نشان دهد.

قانون دیگری که وضع شده، مربوط به  اعتراض است. چنان‌چه متقاضی با رد درخواست ویزای خود مواجه شود،   پرونده او باطل و  می‌تواند درخواست مجدد داشته باشد. در این صورت پرونده درخواست متقاضی ویزا بیشتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت که توصیه می‌شود، تغییراتی را در پرونده خود اعمال کند.

از قوانین مهم دیگر داشتن حساب بانکی در کشور مربوطه است که تا مدت زمانی محدود و انجام نمی‌شود.

کدام کشورها ویزای بشر دوستانه می دهند؟

اما اطلاع از  این‌که چه کشورهایی شرایط صدور این نوع ویزا  را دارند، بسیار اهمیت دارد.

یکی از این کشورها، کانادا است. ویزای بشردوستانه کانادا، به عنوان ویزای H&C شناخته شده که تنها در خود این کشور باید پیگیری شود. این بدان معنا است، چنان‌چه فردی در کانادا زندگی ‌کند، می‌تواند درخواست این نوع ویزا را داشته باشد که خیلی سریع جواب خواهد گرفت. علاوه بر آن به افرادی که فامیل درجه یک آن‌ها در کانادا زندگی می‌کنند نیز ویزای بشردوستانه کانادا تعلق می‌گیرد.

یکی دیگر از کشورهایی که این نوع ویزا را صادر می‌کند، استرالیا است. در صورتی که فرد قصد دریافت این نوع ویزا را از کشور مبدا خود دارد، استرالیا بهترین گزینه محسوب می‌شود. البته لازم به یادآوری است که ویزا با این عنوان، بسیار سخت‌گیرانه به افراد داده می‌شود. کشور استرالیا صدور این ویزا را در چند دسته قرار داده است.

کشور دیگر انگلستان است. برای دریافت ویزای بشردوستانه انگلستان، شرایطی فراهم شده است. بدین صورت که فرد به طور موقت و شش ماه اجازه اقامت با این نوع ویزا را دارد. پس از گذران شش ماه، اجازه زندگی به فرد تا مدت پنج سال داده می‌شود.  سپس برای  اقامت دائم می‌تواند اقدام کند.

آلمان از کشورهای دیگری که شرایط اخذ این نوع ویزا را فراهم کرده است. اما در این کشور مورد نظر مشکلات زیادی مانند بهداشت نامناسب، حق نداشتن کار و یا موارد دیگری وجود دارد.

کشور آمریکا نیز با شرایطی ویژ، این نوع ویزا را ارائه می‌دهد.

سوئیس کشور دیگری که امکان صدور این ویزا را برای افرادی در نظر گرفته که جان آن‌ها به طور فوری در خطر است.

لازم به ذکر است،  کشورهای دیگری در اتحادیه اروپا وجود دارند که هر کدام  شرایط گرفتن این نوع ویزا را برای افراد فراهم کرده‌اند. اما طی تحقیقات و آمار به دست آمده، اسامی کشورهایی که در بالا ذکر شد، در حال حاضر بهترین کشورهای اخذ ویزای  بشردوستانه هستند.

اخذ ویزای بشر دوستانه چه شرایطی دارد؟

این نوع ویزا برای تمام افراد صادر نمی‌شود. بدین معنا که اگر فردی در کشور خود، زندگی عادی و بدون خطر داشته باشد. هیچ کشوری اجازه صادر کردن ویزای بشردوستانه به او را ندارد. پس می‌توان گفت که اخذ این نوع ویزا با شرایطی باید همراه شود. برخی از این شرایط عبارت است از:

افرادی که ضدسیاست دولت کشور خود عمل و از لحاظ سیاسی مورد خطر جدی قرار دارند.

در شرایطی به سر می‌بریم که در برخی کشورها، جنگ پیش آمده است. افرادی که در کشورهای جنگ‌زده زندگی می‌کنند و تنها برای نجات جان خود، مجبور به ترک کشور هستند نیز شرایط گرفتن این نوع ویزا را دارند.

یکی دیگر از شرایط برای افرادی محیا شده که در کشور خود مورد تهدید جانی قرار گرفته‌اند.

افراد زیادی هستند که در محل زندگی خود مورد آزار،  اذیت و شکنجه  قرار گرفته می‌شوند. این‌ها برای رهایی از آزار،  اذیت و شکنجه شرایط گرفتن  ویزا را دارند.

از شرایط دیگر، داشتن تابعیت دینی و مذهب متفاوت است. در برخی کشورها تغییر در دین و مذهب اجازه   داده نمی‌شود. پس در صورتی که افراد خواستار تغییر در دین خود باشند، دچار مشکلاتی خواهند شد  که برای دوری از  مشکلات، شرایط اخذ این ویزا گذاشته شده است.  

در برخی کشورها تبعیض جنسی، نژادی، قومی و ملیتی بسیار اهمیت دارد. پس، برای اخذ ویزا داشتن این شرایط لازم است.

افراد زیادی هستند که با زندگی در کشور خود، حکم اعدام آن‌ها صادر خواهد شد. از شرایطی که به فرد متقاضی این نوع ویزا تعلق خواهد گرفت، زندگی در کشور خود همراه با اعدام و یا مجازات جانی و سنگین است.

در کشورهایی که این نوع ویزا داده می‌شود، کودکان بسیار مهم هستند. چنان‌چه زندگی در این کشورها به نفع کودک باشد، اخذ ویزا وجود دارد.

هرگونه عمل غیره انسانی که در انتظار فرد متقاضی در کشور خود است، از شرایط دیگر فرد برای اخذ ویزا محسوب می‌شود.

 برای اخذ ویزای بشر دوستانه چه مدارکی لازم است؟

برای اکثر افرادی که درخواست ویزاهای بشردوستانه را دارند، ارائه مدارکی لازم است.

یکی از این مدارک، پر کردن فرم احراز هویت است که به طورکامل و بدون هیچ مبهمی باید پر شود.

مراجعه به نزدیک‌ترین مکانی که اولین مصاحبه شما باید انجام و به طور قانونی ثبت شود.

فرم درخواست، حاوی چندین سوال در مورد ادعاهای حمایت است. مراقب باشید که به بهترین نحو ممکن به این سوالات پاسخ دهید تا دچار مشکلات بعدی نشوید.

داشتن پاسپورت و حداقل شش ماه اعتبار

فرد مدارک و سندهایی دال بر زندگی پرخطر در کشور خود را به کشور مورد نظر باید ارائه دهد.

چنان‌چه فرد در کشور محل زندگی خود، مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. مدارک پزشکی دال بر اثبات این موضوع باید وجود داشته باشد.

از مدارک دیگر، داشتن اسناد شخصیتی است. این اسناد باید ثابت کند که متقاضی سابقه دزدی، قتل و یا سایر موارد خطرناک را ندارد.

در صورتی که فرد به کشورهای دارای ویزا سفر کرده، کپی ویزا کشورها الزامی است.

نتیجه‌گیری

بر خلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند، ویزای بشردوستانه با اسمی که دارد، خیلی راحت به افراد تعلق خواهد گرفت. باید گفت مراحل و پروسه گرفتن این ویزا نیز به زمان، راه سخت، طولانی  و تخصص نیاز دارد. به دلیل آن‌که یک اشتباه کوچک باعث می‌شود تا زمان اخذ ویزا عقب افتد که به ضرر شما تمام خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم تا راجع به این موضوع اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. با این حال صرافی برتر لندن از مشاوران و متخصصینی تشکیل شده که بهترین مشاوره  در این زمینه را به شما ارائه خواهند داد. توصیه می‌شود،  قبل از تصمیم و اقدام به گرفتن  این نوع ویزا  با متخصصین صرافی برتر لندن مشورت کنید. در این صرافی، مشورت در زمینه چگونگی اخذ ویزای بشردوستانه انگلستان و یا ویزا بشر دوستانه کانادا به طور رایگان در اختیار فرد متقاضی ویزا قرار خواهد گرفت و همچنین تبادلات ارزی با بهترین قیمت پوند پشتیبانی می شود.

منبع: حواله پوند لندن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس مارکتینگ آداس

مسیر موفقیت کسب و کار شما از آداس میگذرد! این یک شعار نیست، بلکه پیشنهادی است که از یک تیم خلاق و توانمند به شما ارائه میشود.تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای کسب و کار روبه رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد.

اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]