اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109056839719481
در دسترس نیست

بهترین سیستم های تهویه مطبوع مدارس

معرفی بهترین سیستم های تهویه مطبوع مدارس

کد: 140109056839719481

، (اخبار رسمی): تهویه مطبوع مدارس با هدف تامین آسایش دمایی و افزایش راندمان و تمرکز دانش آموزان در این مطلب به همراه معرفی دستگاه های کاربردی انجام شده است.

معرفی بهترین سیستم های تهویه مطبوع مدارس
معرفی سیستم های تهویه مطبوع مدارس

تهویه مطبوع در کلاس های آموزشی می تواند به بهبود تمرکز و یادگیری دانش آموزان کمک کرده و از سویی از انتشار بیماری ها جلوگیری کند. در این مطلب مناسب ترین سیستم های تهویه مطبوع را معرفی کرده ایم.

تهویه مطبوع مدارس چگونه انجام می‌شود؟

گرمای شدید تابستان و سرمای زمستان باعث می شود دانش آموزان احساس ناراحتی و کسالت کنند، بر بهره وری آنها تأثیر بگذارد و زمان تمرکز را کاهش دهد. علاوه بر این، دمای بالا همراه با رطوبت می تواند علائم آلرژی را ایجاد کند و یا سایر مسائل مرتبط با سلامتی را تشدید کند. سیستم تهویه مطبوع در مدارس می تواند یک راه عالی برای تنظیم دما و رطوبت باشد. هوای مطبوع نه تنها دانش آموزان را در کلاس راحت می کند، بلکه منجر به بهبود تمرکز خواهد شد.

چرا مدارس به تهویه مطبوع نیاز دارند؟

مدارس به دستگاه تهویه مطبوع نیاز دارند، زیرا در تابستان، کلاس ها ممکن است به طور غیرقابل تحمل گرم شده و در زمستان سرمای ناخوشایندی داشته باشند. در این حالت، مغز به جای تمرکز بر یادگیری، ترجیح می دهد تا بدن را متعادل نگه دارد. در نتیجه، دانش‌آموزان نمی‌توانند بهترین عملکرد تحصیلی خود را داشته باشند. در این قسمت مهم ترین فواید تهویه مطبوع مدارس و کلاس های آموزشی را عنوان می کنیم.
1.  بهبود تمرکز
وقتی هوا خیلی گرم یا سرد است، تمرکز دانش‌آموزان بدون تهویه مطبوع دشوار است. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در یادگیری مفاهیم جدید زمانی که درجه حرارت در سطوح شدید است، مشکل دارند. علاوه بر این، آنها همچنین تمایل دارند در آزمون هایی که در روزهای گرم یا بسیار سرد گرفته می شوند، شرکت نکنند.

2- کاهش علائم آسم و آلرژی

در تابستان، سطح رطوبت بالا می تواند منبع بزرگی از ناراحتی باشد. دانش آموزان مبتلا به آسم یا آلرژی بیشتر رنج می برند، زیرا کپک ها، باکتری ها و گرد و غبار در محیط های مرطوب رشد می کنند. این آلاینده‌های مضر هوا، مشکلات سلامتی مختلفی را برای دانش‌آموزان به همراه دارد و بیماری های زیادی را به دنبال می آورد. رطوبت بالا در فصل زمستان هم در کلاس های درس دردسر ایجاد می کند. در صورت نبود سیستم تهویه مطبوع مناسب، گرمای بیش از اندازه و بخارات ناشی از تنفس می تواند سبب رشد و انتشار عوامل بیماری زا شده و مشکلات سلامتی را به همراه داشته باشد.

از آنجایی که دستگاه های تهویه مطبوع به عنوان بخشی از فرآیند تنظیم کننده دما، هوای داخل کلاس را رطوبت زدایی می کنند، می تواند به حفظ سطح رطوبت کمک کند. علاوه بر این، فیلترهای دستگاه هایی چون هواساز بیشتر آلاینده ها را از بین می برند و به بهبود کیفیت هوای داخل کلاس درس کمک می کنند.

کدام نوع دستگاه تهویه مطبوع برای مدارس مناسب است؟

از مینی چیلر- هواساز گرفته تا کولرهای آبی،  همگی دستگاه های تهویه مطبوعی هستند که امکان استفاده از آن در مدارس و محیط های آموزشی وجود دارد. اما هر یک چه مزایا و معایبی دارند و استفاده از کدام سیستم برای مدارس مناسب تر است؟

چیلر برای مدرسه

چیلر برای تهویه مطبوع مدرسه، مزیت هایی به همراه دارد که از جمله آن می توان به راندمان بالای دستگاه، امکان کنترل دمای هر کلاس یا واحد به صورت مجزا، امکان خاموش یا روشن کردن فن کویل در هر واحد بر حسب نیاز، ساختار ساده دستگاه و آشنا برای اکثر تکنسین ها و تنوع در مدل های انواع فن کویل بر اساس ساختار معماری بنا و نیاز کاربر اشاره کرد. استفاده از هواساز در این سیستم تهویه مطبوع، امکان کنترل کامل رطوبت و فیلتراسیون هوا را می دهد و به این شیوه می توان هوایی کاملا پاک با رطوبت کنترل شده را به محیط وارد کرد. این مزیت را در فن کویل نیز می توان مشاهده کرد، با این تفاوت که فیلترهای تصفیه هوای فن کویل ساده تر بوده و امکان فیلتراسیون تخصصی را فراهم نمی کند.

کولر آبی برای مدرسه

کولر آبی سیستم ساده و ارزان قیمت است که امکان استفاده در مدارس را دارد. این دستگاه تنها می تواند با پاشش آب بر روی پوشال ها، سبب خنک شدن هوا شده و رطوبت هوا را افزایش میدهد. به همین دلیل برای مناطق مرطوب گزینه مناسبی نیست و هم چنین درصورت تجمع رطوبت در هوا، امکان کاهش یا کنترل آن را نخواهد داشت. از سویی قیمت بسیار پایین آن، باعث شده تا در بسیاری از مدارس از آن بهره گرفته شود.

سیستم vrf برای مدرسه

تهویه مناسب در فضای داخل مراکز آموزشی با سیستم وی آر اف، با نصب ساده دستگاه در پشت بام، بدون نیاز به برج خنک کننده یا موتور خانه همراه خواهد بود. امکان کنترل دمای هر واحد به صورت مجزا، خاموش کردن یونیت داخلی واحدهایی که به تهویه نیاز ندارند و تنوع در شکل یونیت های داخلی از مزیت هایی است که این سیستم تهویه مطبوع برای محیط های آموزشی به همراه خواهد داشت. کنترل رطوبت و فیلتراسیون هوا به خوبی توسط این دستگاه انجام خواهد شد، اما در مراکز آموزشی که به طور تخصصی باید فیلتراسیون هوا صورت گیرد و یا رطوبت زنی به محیط انجام شود، می توان یونیت بیرونی VRF را به هواساز متصل کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار