اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109086846119146
در دسترس نیست

آموزش کار با هم دکور یا ترنسفر

آموزش کار با هم دکور یا ترنسفر

کد: 140109086846119146

، (اخبار رسمی): پتینه اجسام این روز ها یکی از ترند ترین و پر طرفدار ترین شاخه های هنر میباشد که بسیاری از عزیزان در زمینه آموزش آن فعالیت میکنند و خیلی از دوستان هم با هنر نمایی های خود محصولاتی رو میسازند از جمله جعبه های چوبی یا سینی های پذیرایی و یا مجسمه های پلی استر و آن را برای فروش میگذارند.

آموزش کار با هم دکور یا ترنسفر
خرید ترانسفر

بحث پتینه اجسام و آموزش آن بسیار گسترده هست و سعی میکنیم بخش های مختلف آن را در مقالات آینده در وبسایت با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. همانطور که احتمالا دیده اید در نمونه های کار شده جعبه ها و یا سینی ها و یا بشقاب های سفالی و … عکس های زیبا و طرح های بسیار قشنگی استفاده شده است. شاید تا امروز براتون سوال بوده که این طرح ها چی هستند؟ آیا نقاشی شدند؟ آیا یک پرینتر روی این سینی ها این طرح ها رو پیاده میکنه؟ جواب خیر هست. جواب این سوال ترانسفر ها میباشند که امروز در مورد یکی از پر استفاده ترین آن ها براتون صحبت خواهیم کرد.

بحث امروز ما استفاده از ترنسفر های هوم دکور (kolay transfer) در پتینه اجسام میباشد. ترنسفر هوم دکور و یا kolay transfer نوعی کاغذ میباشند که در پتینه چوب و اجسام بسیار پر کاربرد میباشد. بیشترین استفاده این نوع ترنسفر ها در سینی های چوبی و جعبه های چوبی میباشد.

البته این موضوع بدین معنی نیست که شما جای دیگه هم نمیتوانید این ترانسفر های جذاب رو استفاده کنید. یکی از سوالات پر تکرار استفاده از این ترانسفر ها بر روی سینی ها فلزی بود که آیا قابل استفاده هستند یا خیر که باید بگم جواب بده هست و در ادامه مقاله به این موضوع هم میپردازیم.

این ترنسفر ها در داخل ایران تولید نمیشوند به دلیل نبود تکنولوژی ها لازم و اکثر آن ها از کشور های دیگه و تحت برند های خارجی وارد ایران میشوند.

از بهترین برندهایی که در زمینه  فروش ترنسفر هوم دکور فعالیت دارند میتوان به برند RICH – CADENSE – ART DECO   اشاره کرد. این برند ها همه ترک هستند و محصولاتشون از ترکیه وارد ایران میشود. خب برگردیم به بحث اصلی که استفاده از ترانسفر های هوم دکور هستش. اگر نمونه های این ترنسفر ها رو دیده باشید متوجه میشوید اغلب این طرح ها به صورت برعکس چاپ شدند و این دقیقا به دلیل نحوه استفاده از آن ها میباشد. شما باید سطح کار مد نظرتون رو آماده کنید که اینجا فرض رو بر سینی چوبی میگیریم.

در ابتدا کف سینی چوبی را رنگ آمیزی میکنید. این کار رو ترجیحا باید با رنگ روشن انجام بدید تا ترانسفر هوم دکور به خوبی خودش رو روی کار نشان دهد. البته این کار لزوما هم نیاز نیست و میتوانید رنگ زمینه رو با توجه به طرح کاغذتون انتخاب کنید و هیچ مشکلی هم پیش نخواهد آمد. در مرحله بعدی باید اطراف بخشی از ترنسفری که میخواید اجرا کنید رو با قیچی برش بزنید و آن را در قسمتی که میخواهید طرح منتقل شود به صورت وارونه یعنی بطوری که طرح رو به سینی باشد و پشت طرح رو به شما باشد.

سپس با استفاده از یک ابر خیس و یا دستمال مثل تنظیف و یا حتی تامپون را با آب نم دار میکنید و به تمام پشت طرح به صورت ضربه ای میزنید و این کار را بین 30 ثانیه تا یک دقیقه انجام میدید. کم کم میبینید که طرح در حال نمایان شدن و به صورت دقیق تر در حال جابه جا شدن یا ترنسفر شدن میباشد. بعد از آن که طرح نمایان شد حال میتوانید طلق یا کاغذ رویی کار را که نم دار کردید به آرامی از روی کار بردارید. دقت کنید این کار باید به آرامی انجام شود و قبل از آن حتما از ترنسفر شدن طرح اطمینان حاصل کرده باشید. اگر دقت کرده باشید در این بحث از هیچ چسبی نام برده نشد برای چسباندن این ترنسفر پس توجه کنید که شما برای چسباندن و ترنسفر کردن هوم دکور ها به هیچ چسبی در زیر کار نیاز ندارید و این ترنسفر ها خود چسب هستند.

خب شاید فکر کنید که خوب تموم شد دیگه کارمون انجام شد و چقدر هم راحت بود ولی باید بهتون بگم که سخت در اشتباهید … مهم ترین بخش کار باقی مونده. درسته این ترنسفر نیاز به چسب نداشت ولی مثل تمامی ترنسفر ها و دکوپاژ های دیگه کاملا نیاز به تثبیت دارد.

اگر شما از تثبیت کننده و یا فیکساتور در انتهای کار استفاده نکنید بعد از چند بار شست و شو و تمیز کردن و دستمال کشیدن سینی مورد نظرتون طرح شروع به کم رنگ شدن و از بین رفتن میکند پس خوب به این قسمت توجه کنید. تثبیت کننده ها مدل های متفاوتی دارند که قطعا تا قبل از این مقاله در مورد آن ها تو بخش های دیگر سایت مطالعه کردید.

حالا به صورت خلاصه میخوام بگم که از چه تثبیت کننده هایی میتوانید استفاده کنید که بهترین نتیجه رو در بلند مدت بگیرید. اولین و راحت ترین نوع فیکساتور ها وارنیش های پایه آب هستند که طیف های متفاوتی دارند از جمله براق،نیمه براق یا نیمه مات، مات،فوق براق، فوق مات و شما میتوانید با توجه به سلیقه شخصی خودتون یکی از این نوع هارو تهیه کنید و استفاده کنید. البته نکته ای که در مورد وارنیش ها میتوان گفت و تا حالا هم فکر میکنم جایی بهش اشاره نشده است این هست که وارنیش هر چی براق تر باشد مقاوت بالاتری در مقابل شست و شو دارد و دیر تر چرک و کثیف میشود. این نکته در مورد رنگ های مات و براق هم صدق میکند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093613*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل