اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109196866119221
در دسترس نیست

اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین بانک جهانی چیست؟

کد: 140109196866119221

، تهران , (اخبار رسمی): از مهم ترین مؤسسات مالی در سراسر جهان به دنبال ادغام بیشتر فناوری بلاک چین در پیشنهادات خودهستند از جمله ایجاد اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین. برای مثالی از چگونگی انجام این کار، آنها ممکن است به یکی از بزرگترین وام دهندگان جهان به کشورهای در حال توسعه، یعنی بانک جهانی مراجعه کنند.

برخی از مهم ترین و تأثیرگذارترین مؤسسات مالی در سراسر جهان ممکن است به دنبال ادغام بیشتر فناوری بلاک چین در پیشنهادات خود باشند، از جمله ایجاد اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین. برای مثالی از چگونگی انجام این کار، آنها ممکن است به یکی از بزرگترین وام دهندگان جهان به کشورهای در حال توسعه، یعنی بانک جهانی مراجعه کنند.

در آگوست 2018، بانک جهانی bond-i خود را راه اندازی کرد که مخفف عبارت «ابزار بدهی جدید مبتنی بر بلاک چین» است. اوراق قرضه جدید از طریق بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) ایجاد شد.

  در زیر، نحوه عملکرد اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین را مورد بحث قرار خواهیم داد و نگاهی خواهیم داشت به اینکه چگونه این اوراق می توانند بر دنیای سرمایه گذاری اصلی تأثیر بگذارند.

اقلام کلیدی
در آگوست 2018، بانک جهانی باند-i، اولین اوراق قرضه جهانی جهان را با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده ایجاد کرد.
بانک مشترک المنافع استرالیا صدور اوراق قرضه بلاک چین را ترتیب داد که در ابتدا 110 میلیون دلار استرالیا و متعاقباً 50 میلیون دلار استرالیا در طول عرضه دومین ترانشه افزایش یافت.
موسسات مالی شروع به نگاه کردن به قدرت فناوری بلاک چین برای مدیریت، ایجاد و نظارت بر ابزارهای بدهی مختلف کرده‌اند.
یکی از مزایای اوراق قرضه مبتنی بر بلاک چین، توانایی کمک به بازارهای سرمایه در دستیابی به تراکنش های سریع، کارآمد و ایمن از طریق فناوری های دفتر کل توزیع شده است.


جزئیات Bond-i
به گفته بانک جهانی، bond-i اولین اوراق قرضه در جهان است که "ایجاد، تخصیص، انتقال و مدیریت در طول چرخه عمر خود با استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده" است. بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) تنظیم کننده انتشار اوراق قرضه بود که 110 میلیون دلار استرالیا جذب کرد. تاریخ سررسید اوراق دو ساله 28 اوت 2020 بود. پرداخت های کوپن به صورت معوقه به صورت شش ماهه با نرخ سالانه 2.2٪ پرداخت می شد.
Bond-i نقطه اوج تحقیقاتی بود که توسط آزمایشگاه نوآوری بلاک چین بانک جهانی انجام شد. تحقیقات این آزمایشگاه که در ژوئن 2017 راه اندازی شد، بخشی از استراتژی بانک جهانی برای مطالعه تاثیر فناوری های مخرب (مانند بلاک چین) بر اقتصادهای جهانی و استفاده از پتانسیل آن برای توسعه است. مرکز تعالی بلاک چین CBA پلتفرم بلاک چین bond-i را توسعه داده و ساخته است.

در ماه مه 2019، بانک جهانی و CBA اعلام کردند که با فعال کردن تجارت اوراق قرضه ثانویه ثبت شده در بلاک چین، با موفقیت به قابلیت پلتفرم خود اضافه کرده اند. هدف کمک به بازارهای سرمایه در دستیابی به معاملات سریع، کارآمد و مطمئن از طریق فناوری‌های دفتر کل توزیع شده بود. در آگوست 2019، بانک جهانی گزارش داد که بخش دوم اوراق قرضه بلاک چین خود را منتشر کرده است و 50 میلیون دلار استرالیا اضافی را جذب کرده است.

توجه به این نکته مهم است که اگرچه bond-i اولین اوراق قرضه ای است که از طریق بلاک چین منتشر می شود، اما تنها ابزار بدهی نیست که این کار را انجام می دهد. گروه بانکی اسپانیایی BBVA در نوامبر 2018 وام 150 میلیون یورویی مبتنی بر بلاک چین را امضا کرد.

حقیقت: بانک جهانی به طور متوسط سالانه بین 55 تا 65 میلیارد دلار از طریق انتشار اوراق قرضه جمع آوری می کند.

بلاک چین اتریوم یکپارچه است

یک بلاک چین خصوصی اتریوم راه اندازی شده است تا امکان مدیریت اوراق قرضه بلاک چین را فراهم کند. این شبکه بلاک چین همچنین محصولات bond-i را ایجاد می کند. به گفته بانک جهانی، این پلتفرم توسط مایکروسافت مورد بررسی قرار گرفته است تا اطمینان حاصل شود که معماری، امنیت و عملکرد قوی هستند. تیم توسعه CBA با یک شرکت حقوقی برای برنامه ریزی برای انتشار اوراق قرضه و توسعه قراردادهای هوشمند که بر محصولات اوراق قرضه حاکم است، شریک شدند.

متیو دی فرانته، توسعه‌دهنده مستقل بلاک چین، که قبلاً برای بنیاد اتریوم کار می‌کرد، اشاره کرد که این حرکت «نمونه اول خوبی» از نحوه ادغام بلاک چین در دنیای اوراق قرضه است. او می افزاید که "ابزارهای مالی مانند اوراق قرضه به راحتی به بلاک چین ها/قراردادهای هوشمند منتقل می شوند، اما حتی برای موسسات مالی جریان اصلی این ابزارها نیست. سودمندی واقعی زمانی حاصل خواهد شد که بسیاری از موسسات و صنایع مختلف همگی از بلاک چین های سازگار استفاده کنند. " (تاکید در اصل).

پیامدهای پروژه
در حالی که اوراق قرضه صادر شده به عنوان بخشی از این پروژه ممکن است نسبتاً استاندارد باشد، پیامدهای پروژه چنین نیست. اول، بحث عدم تمرکز وجود دارد. برای بسیاری از صنایع ارزهای دیجیتال و بلاک چین، تمرکززدایی یک اصل مهم و مرکزی است. لزوماً، یک بلاک چین خصوصی با مدیریت مشترک بانک جهانی به اندازه بسیاری از پروژه های بلاک چین غیرمتمرکز نیست.

علاوه بر این، در حالی که این پروژه اوراق قرضه از فناوری بلاک چین برای مدیریت، ایجاد و نظارت استفاده می کرد، اساساً به طور کامل به ارز دیجیتال ربطی نداشت. برخی ممکن است این را تأییدی بر این موضوع بدانند که موسسات مالی جریان اصلی خوشحال هستند که ارزهای دیجیتال را از فناوری بلاک چین جدا می کنند و ترجیح می دهند تنها از دومی استفاده کنند زیرا اولی را نادیده می گیرند.

در حالی که Bondi-i بانک جهانی اولین بار نیست که موسسات مالی بزرگ به روش‌های مختلف به فناوری بلاک چین نگاه می‌کنند، اما این پتانسیل را دارد که بر سایر مؤسساتی که ممکن است قبلاً مردد بوده‌اند تأثیر بگذارد. بدون شک، موفقیت یا شکست محسوس برنامه bond-i بر تصمیم سایر مؤسسات مالی برای کشف این فضا نیز تأثیر خواهد گذاشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه