اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140109216869818516
در دسترس نیست

معرفی و خرید ملزومات قهوه

کد: 140109216869818516

، (اخبار رسمی): شما برای درست کردن یک فنجان قهوه خوشمزه و خلق طعم اصیل آن قهوه نیاز دارید که علاوه بر خود قهوه، ملزومات آن را نیز تهیه کنید به طور مثال اگر می خواهید قهوه ترک درست کنید، نیاز به قهوه جوش دارید یا برای درست کردن قهوه فرانسه، باید فرنچ پرس داشته باشید.

معرفی و خرید ملزومات قهوه
ملزومات قهوه

هر مدل قهوه ترک، اسپرسو یا فرانسه، ملزومات مختص به خود را دارند و اگر از وسلیه مخصوص خود قهوه استفاده نشود، آن طعمی که از قهوه مورد انتظار است، به دست نمی آید. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا شما عزیزان را برای خرید ملزومات قهوه راهنمایی کنیم. از شما دعوت می کنیم با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.

اهمیت خرید ملزومات قهوه

فرقی نمی کند که در خانه می خواهید برای خود و خانواده قهوه درست کنید یا اینکه کافه دار هستید، برای تهیه هر سبکی از قهوه لازم است لوازم مورد نیاز آن را در اختیار داشته باشید. همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم، قهوه معمولا در سه سبک فرانسه، ترک و اسپرسو آماده می شود که برای هر سبک قهوه، دستگاه های مخصوص تولید شده اند.

دلیل اهمیت خرید ملزومات قهوه، در رسیدن به طعم واقعی آن قهوه است. در واقع قهوه ها از نظر درجه رست و میزان آسیاب شدگی با هم فرق می کنند و همین تفاوت ها باعث شده است که طعم هر یک از آنها خاص و متفاوت باشد. حال برای آنکه به طعم اصلی هر قهوه برسیم، نیاز است که آن قهوه را با دستگاه و ابزارهای خود درست کنیم.

ملزومات قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو از نظر میزان آسیاب شدگی از قهوه ترک درشت تر و از قهوه فرانسه ریز تر است و به دلیل میزان درجه آسیابی که دارد، باید به روش عصاره گیری آماده شود. ملزومات قهوه اسپرسو شامل موکاپات، دستگاه اسپرسو ساز، تمپر و زیر تمپر هستند.

موکاپات

اگر می خواهید برای تهیه قهوه اسپرسو هزینه کمتری کنید، موکاپات بخرید. استفاده از این دستگاه آسان هم هست و نیاز به آموزش خاصی ندارد.موکاپات دارای سه بخش اصلی مخزن آب، جایگاه پودر قهوه و محفظه عصاره قهوه است. در بخش پایینی دستگاه، مخزن آب وجود دارد و قسمت میانی هم جایگاه ریختن پودر قهوه است. وقتی که آب در قسمت پایینی موکاپات گرم می شود، به سمت بالا می آید و با عبور از لا به لای پودر قهوه، عصاره گیری انجام می گیرد. عصاره حاصل به سمت بالا حرکت می کند و در بالاترین قسمت دستگاه جمع می شود.

این روش، آسان ترین راه برای درست کردن قهوه اسپرسو است اما اینکه موکاپات شما چه مدلی باشد، در طعم نهایی قهوه تاثیر بسیاری می گذارد.

شما می توانید موکاپات برقی بخرید یا گازی که موکاپات برقی در زمان های مسافرت و محل کار به درد شما نمی خورد اما از طرفی دیگر، موکاپات برقی می تواند درجه حرارت را خودش تنظیم کند و در این صورت نگران سوختن قهوه نخواهید بود. موکاپات حرارتی هم بر روی اجاق قرار داده می شود و باید مواظب باشید که حرارت زیاد باعث سوختن قهوه نشود.

برای خرید موکاپات باید ظرفیت و تعداد کاپ ها را مد نظر قرار دهید، موکاپات در ظرفیت های تک نفره، دونفره، سه نفره و بیشتر طراحی می شود که هر چه تعداد ظرفیت ها بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر می رود.

تمپر و زیر تمپر

برای درست کردن قهوه اسپرسو با دستگاه اسپرسوساز، نیاز به تمپر و زیر تمپر می باشد. تمپر مهم ترین ابزاری است که یک باریستا به آن نیاز دارد و اگر می خواهید یک اسپرسو عالی بسازید، باید یک تمپر خوب بخرید. این دستگاه، ابزار کوچکی است که استفاده از آن نیز آسان می باشد. علت استفاده از تمپر این است که دانه های قهوه اسپرسو را کمپرس می کند تا عصاره گیری به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد.

پورتافیلتر پر شده از قهوه، در قهوه ساز گذاشته می شود و سپس با روشن کردن دستگاه، قهوه شروع به عصاره گیری می شود. پورتافیلتری که به خوبی صاف و فشرده شده باشد، قهوه بهتری از آن آماده می شود اما اگر از تمپر استفاده نشود و در پورتافیلتر فضا وجود داشته باشد، آب جوش از سطح آن بیرون می‌ ریزد. برای خرید تمپر اسپرسوساز باید به قطر آن توجه داشته باشید زیرا هر دستگاه اسپرسو ساز پورتافیلتر مخصوص خود را دارد و شما باید مناسب با دستگاه اسپرسو ساز خود، قطر تمپر را تعیین کنید. اندازه پورتافیلترها ۵۸ میلی‌ متر است اما اندازه‌ های ۴۹، ۵۱،۵۳ و ۵۷ میلی ‌متر هم دارد.

همچنین وزن تمپر قهوه هم اهمیت دارد و اگر خیلی سبک باشد، پودر قهوه را به خوبی فشرده نمی کند. علاوه بر وزن، جنس تمپر را هم بررسی کنید که بی کیفیت نباشد.

شات

برای خرید ملزومات قهوه اسپرسو، نیاز به تهیه شات هم دارید. قهوه اسپرسو در کل قهوه سنگینی محسوب می شود به همین دلیل باید در اندازه مناسب مصرف شود و کافئین بالای آن ضرری برای سلامتی بدن نداشته باشد.

شات واحد اندازه گیری اسپرسو است و معادل ۲۵ الی ۳۰ میلی لیتر می باشد. یک شات اسپرسو یعنی حدود ۲۵ الی ۳۰ میلی لیتر قهوه. جنس شات اسپرسو معمولا از سرامیک و شیشه است که جنس سرامیکی آن مقاوم تر می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی