اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110056890421960
در دسترس نیست

تأثیر قیمت بیت کوین بر دیگر رمز ارزها چیست؟

کد: 140110056890421960

، (اخبار رسمی): یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در بازار ارزهای دیجیتال احساسات است. احساسات اغلب تحت تأثیر عواملی چون پیش بینی های کارشناسان یا رویدادهای مهم سیاسی و اقتصادی قرار می‌گیرند.

تأثیر قیمت بیت کوین بر دیگر رمز ارزها چیست؟
قیمت لحظه ای ارز دیجیتال بیت کوین
تأثیر قیمت بیت کوین بر دیگر رمز ارزها چیست؟
قیمت بیت کوین و تاثیر ان بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال
تأثیر قیمت بیت کوین بر دیگر رمز ارزها چیست؟
تاثیر قیمت بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال

با یک تحلیل درست در بازه زمانی گسترده مشخص می‌شود که قیمت اکثر ارزهای دیجیتال بخصوص اتر با قیمت بیت کوین ارتباط دارد.

 تحقیقات مختلفی در این زمینه انجام شده است در یکی از این تحقیقات که توسط تحلیلگران skew در سال ۲۰۱۹ انجام شد، ارتباط اتر با ضریب همبستگی 0.9 بیشترین ارتباط با بیت‌کوین را نمایان کرد؛ بنابراین می‌توان دریافت که قیمت بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتال مؤثر است. قیمت ارز بیت کوین با دیگر ارزها هم‌بستگی دارد. در ادامه مقاله به تعریف دقیقی از همبستگی می‌پردازیم. برای بررسی همبستگی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین با قیمت رمز ارزها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

منظور از همبستگی با قیمت بیت کوین چیست؟

ابتدا لازم است همبستگی را که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین تجزیه و تحلیل‌های آماری است به‌صورت کلی توضیح دهیم. از همبستگی برای نشان‌دادن ارتباط بین دو متغیر استفاده می‌شود. اگر دو متغیر x و y را در نظر داشته باشیم، سه حالت زیر ممکن است اتفاق بیفتد:

  • همبستگی مثبت: به حالتی گفته می‌شود که در یک زمان هر دو متغیر x و y با سرعتی مشابه افزایش یابند.
  •  همبستگی منفی: حالتی است که در یک زمان یکی از متغیرها افزایش و دیگری کاهش یابد.
  •  بدون همبستگی: به حالتی اطلاق می‌شود که یکی از متغیرها افزایش یا کاهش یافته و دیگری تمایلی به افزایش و کاهش نداشته باشد.

 از همبستگی در معاملات بازار رمز ارز می‌توان برای یافتن ارتباط ارزش دارایی در جهت مشابه استفاده کرد. به طور مثال در نتیجه سقوط قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۸ شاهد افت همزمان سایر ارزهای دیجیتال بودیم. چراکه قیمت ارزهای دیجیتال با بیتکوین ارتباط دارند. در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است بین اجزای مختلف همبستگی وجود داشته باشد. بیت‌ کوین یکی از ارزهایی است که به مقدار زیادی بازار را کنترل می‌کند. در واقع قیمت لحظه ای بیت کوین می‌تواند تعیین‌کننده تغییرات مهمی در بازار باشد.

 یک تحلیلگر حرفه‌ای باید اطلاعات خوبی در رابطه با همبستگی ارزهای دیجیتال داشته باشد. اطلاعات مربوط به همبستگی باعث می‌شود معامله گران بتوانند ارزهای مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. بررسی  نمودارهای گذشته بازار به‌خوبی همبستگی شدید بین رمز ارزها و به‌خصوص بیتکوین و سایر ارزها را نشان می‌دهد. تحلیل این نمودارها می‌تواند کمک کننده باشد.

بررسی تأثیر قیمت بیت کوین بر سایر ارزها همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، قیمت بیتکوین بر سایر ارزهای دیجیتال تأثیرگذار است. نمودارهای صرافی‌های ارز دیجیتال نشان می‌دهد که قیمت روز بیت کوین بر نرخ مبادله لایت کوین، ریپل و سایر دارایی‌ها مؤثر است. یکی از ارزهایی که تحت‌تأثیر زیاد بیت کوین قرار دارد، اتر است. بااین‌حال باید توجه داشت که اتریوم همیشه و به طور کاملاً دقیق از حرکات قیمت بیت کوین تبعیت نمی‌کند. بااین‌حال همبستگی‌های زیادی بین این دو ارز مشاهده شده است.

 بنا به گفته تحلیلگران بازار، تأثیر قیمت بیت کوین بر دیگر ارزهای دیجیتال بخصوص اتر یک واقعه طبیعی است. گزارش‌های انجام شده توسط SAN Francisco open exchange در مورد نوسانات ارزهای دیجیتال، نشان‌دهنده همبستگی قابل توجه بین قیمت بیت کوین و اتریوم است.

همچنین همبستگی بین ارزش قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزها  نیز دیده شده است. به‌طورکلی می‌توان گفت که در ۹۶ درصد مواقع قیمت بیتکوین، قیمت اتر  را افزایش یا کاهش می‌دهد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که توجه به همبستگی بین بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه کمتر ارز دیجیتالی است که سرنوشت آن به تغییرات قیمت بیت کوین گره نخورده باشد.

 بیت کوین در سال ۲۰۱۹ تقریباً روند صعودی را پشت سر گذاشت و رشد بیش از ۲۰۰ درصد داشت. با بررسی نمودار همبستگی بیت کوین و آلت کوین‌های دیگر می‌توان پی برد که بیش از ۶۰ درصد آلت کوین‌ها در این دوره‌ها ارتباط نزدیکی با قیمت بیت کوین نشان دادند. بیشترین ارزهایی که همبستگی بالایی با بیت کوین داشتند شامل اتریوم، دش، بیت‌کوین کش، مونرو و EOS بودند.

اهمیت آگاهی از همبستگی و تأثیر قیمت بیتکوین بر سایر ارزها ممکن است این سؤال برای شما نیز پیش بیاید که اهمیت آگاهی از همبستگی قیمت بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال چقدر است و تا چه میزان می‌تواند به تریدرهای مبتدی کمک کند؟ به‌طورکلی می‌توان گفت که آگاهی از همبستگی قیمت بیتکوین یا سایر ارزها در بازارهای رمز از به معامله‌گران کمک می‌کند که درک بهتری از تغییرات قیمت در نمودارهای مختلف داشته باشند.

 طبیعتاً زمانی که اطلاعات دقیق‌تر و درک بهتری از نمودارها داشته باشید می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تر و بهتری برای معامله انجام دهید. به طور مثال زمانی که یک تریدر روی دو نمودار با ضریب همبستگی بسیار زیاد مانند ارتباط قیمت بیت کوین و اتر معامله کند، می‌تواند با تحلیل و بررسی این دو نمودار به درک صحیحی از عملکرد نمودارهای دیگر برسد.

ازآنجایی‌که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال امری تخصصی است و بدون دانش ممکن است افراد متحمل ضررهای بسیار زیادی شوند؛ بنابراین توجه به ضریب همبستگی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

 در واقع توجه به این ضریب می‌تواند جلوی برخی از ضررهای احتمالی را بگیرد. به طور مثال زمانی که یک سرمایه گذار روی دو ارز که دارای همبستگی مثبتی هستند را معامله می‌کند، این موضوع را می‌داند که با کاهش قیمت یک ارز، دیگری نیز با افت شدید روبرو خواهد بود و باعث ایجاد ضررهای زیادی خواهد شد. از آن جایی که بیت کوین به‌عنوان رهبر و پیشروی سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کند، بررسی تأثیر قیمت بیت کوین بر سایر ارزهای دیجیتال اهمیت دو چندانی دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه