اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110076894422088
در دسترس نیست

ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟

کد: 140110076894422088

، (اخبار رسمی): از گذشته تا به امروز، فرش یکی از کالاهای گران‌قیمت بوده که هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ معنوی ارزشمند است. به همین دلیل همیشه سعی کنید از فرش‌ها و قالیچه‌های خود چه دستبافت و چه غیر دستباف در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنید.

ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟
ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟
ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟
ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟
ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟
ترمیم فرش در قالیشویی‌ها چگونه انجام می‌گیرد؟

اما گاهی با وجود تمام مراقبت‌هایی که می‌کنید ممکن است فرش در اثر استفاده زیاد و برخی عوامل غیر منتظره دچار آسیب احتمالی، پارگی و فرسودگی شود که در این صورت قطعاً نیاز به ترمیم خواهد بود. ترمیم و تعمیر فرش یک کار کاملاً تخصصی است که باید توسط افراد کاربلد انجام شود و شما به راحتی نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید. افراد متخصص در قالیشویی‌ها می‌توانند فرش قدیمی و فرسوده شما را به سرعت ترمیم و تعمیر کنند. ما در این مقاله از قالیشویی تهرانپارس قصد داریم درباره ترمیم فرش با شما صحبت کنیم.برای تماس با قالیشویی تهرانپارس می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید.

https://tehranparscarpet.ir/contact.html

رفوگری یا ترمیم فرش چیست؟

رفوگری به ترمیم یا بازسازی قسمت‌های آسیب دیده فرش گفته می‌شود. رفوگری در قالیشویی‌ها توسط افراد خبره و کاربلد انجام می‌شود که شاید سالهای بسیار طولانی فرش‌های بسیار زیادی را رفو کرده‌اند. ترمیم یا تعمیر فرش در قالیشویی‌ها یک خدمت اضافه‌تر از شستن فرش محسوب می‌شود. تمامی قالیشویی‌ها همانند قالیشویی در تهرانپارس و... ارائه‌کننده این خدمت به مشتریان خود هستند.

به طول کلی در دو حالت شما می‌توانید فرش خود را تعمیر یا رفو کنید

  1. ترمیم ضایعات ناشی از کهنگی: فرش‌ها در طول سال‌هایی که استفاده می‌شوند دچار برخی آسیب‌ها مانند پوسیدگی، پاره شدن شیرازه، در رفتگی و فرسودگی یا از بین رفتن پرزها می‌شوند.
  2. ترمیم ضایعات ناشی از حوادث: گاهی ممکن است بر اثر برخی حوادث مانند آتش‌سوزی و سوختگی، پوسیدگی ناشی از رطوبت، بید زدگی یا مواد شیمیائی، بریدگی با وسایل برنده و چاقو فرش دچار آسیب شود به همین دلیل شما مجبور خواهید بود فرش خود را رفو کنید تا به حالت اولیه بازگردد. برای این کار می‌توانید از خدمات قالیشویی در صادقیه خدمات دریافت کنید.

در بسیاری از موارد همیشه ترمیم یا رفو آسیب‌ فرش به نسبت تعویض آن مقرون به صرفه‌تر است. اما در شرایطی که ضایعات عمیق باشند ممکن است تعویض قالی به صرفه‌تر باشد. البته باید به این نکته توجه کرد که در صورت کوچکترین آسیب فرد باید سریعاً فرش خود را به قالیشویی بدهد تا آنها جای آسیب را تعمیر کنند. در این صورت آسیب سطحی بوده و به راحتی برطرف می‌شود و از آسیب عمیق جلوگیری خواهد شد.

خدمات ترمیم فرش

خدمات ترمیم فرش، به تمامی اقداماتی گفته می‌شود که برای رفع هر گونه آسیب فرش یا قالیچه انجام می‌شود. ترمیم به طور کلی باعث افزایش طول عمر خواهد شد. قالیشویی‌های مختلفی نظیر قالیشویی در کرج ارائه‌کننده این خدمات هستند.

ریشه بافی ریشه فرش‌ها همیشه آسیب بیشتری می‌بینند زیرا بیشتر در معرض دید و پا هستند. در صورتی که ریشه فرش دچار آسیب شود شما باید آن را به افراد متخصص در قالیشویی‌ها بسپارید تا مجدد ریشه آن را بدوزند.

ترمیم پارگی و پوسیدگی

به دلایل مختلف ممکن است فرش شما دچار پارگی یا پوسیدگی شود. به همین دلیل باید برای استفاده مجدد آن را ترمیم کنید. اگر مقدار پارگی یا پوسیدگی فرش زیاد باشد گاهی ممکن است در هنگام ترمیم نقشه فرش را تغییر دهند. به همین دلیل اگر متوجه کوچک‌ترین پارگی یا پوسیدگی در قالی یا قالیچه خود شدید سریعاً اقدام به تعمیر آن کنید.

شیرازه‌دوزی یکی دیگر از خدمات تعمیر و ترمیم شیرازه‌دوزی است. شیرازه به ناحیه و لبه‌های بالایی و پایینی فرش می‌گویند که ممکن است در اثر ساییده شدن از بین بروند. در صورتی که شیرازه‌های فرش دچار آسیب شوند باید آن را به قالیشویی بدهید تا روی فرش شما شیرازه‌دوزی انجام دهند.

ترمیم سوختگی

سوختگی یکی از آسیب‌های احتمالی است که فرش را دچار آسیب خواهد کرد. اگر سوختگی عمیق باشد شما باید فرش را به طور کلی تعویض کنید و اگر عمیق نباشد می‌توانید آن را ترمیم کنید. ترمیم سوختگی در قالیشویی‌ها توسط افراد مجرب انجام خواهد شد. چرا که برای این کار باید افراد دانش و تخصص کافی داشته باشند. اگر افراد متخصص این کار را برای شما نکنند نه تنها سوختگی را ترمیم نمی‌کنند، بلکه ممکن است به فرش هم آسیب برسانند.

قلم‌زنی رنگ فرش و قالیچه‌ها

ممکن است به مرور زمان و با گذشت سالهای طولانی دچار تغییر شود. گاهی ممکن است احساس کنید فرش شما دچار تغییر رنگ شده و دیگر رنگ زنده‌ای ندارد. در این صورت فرآیند قلم‌زنی روی فرش شما انجام خواهد شد. قلم‌زنی در این شرایط به گونه‌ای انجام می‌شود که شما اصلاً جای ترمیم را تشخیص نخواهید داد.

رنگ‌برداری بسیاری از افراد برای اینکه در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، فرش را در حیاط، پارکینگی یا کوچه محله خود می‌شویند. در این صورت ممکن است رنگ فرش دچار تداخل شود. اگر این اتفاق برایتان پیش آمد باید فرش را به قالیشویی بدهید تا برایتان فرآیند رنگ‌برداری انجام دهد. عملیات رنگ‌برداری برای فرش‌هایی انجام می‌شود که به دلیل شستن ناقص و یا نادرست دچار تداخل رنگ شده‌اند.

ارائه خدمات قالیشویی با توجه به شرایط اقتصادی امروز، بهتر است به جای تعویض فرش‌های کهنه و قدیمی خود را ترمیم یا تعمیر کنید. پس بهترین کار، بهره بردن از خدمات قالیشویی است. با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال تعمیر، شستن قالی، مبل‌شویی هستید می‌توانید از خدمات قالیشویی‌های مختلف نظیر قالیشویی در تهرانپارس، قالیشویی در صادقیه، قالیشویی در کرج و ... بهره بگیرید.

این قالیشویی‌ها با ارائه بهترین خدمات می‌توانند به شما کمک کنند. با بهره از خدمات ترمیم و تعمیر فرش در قالیشویی می‌توانید فرش‌های قدیمی یا کهنه خود را به راحتی تعمیر کنید و مثل روز اول نو و تمیز تحویل بگیرید. در این صورت دیگر نیاز به تعویض نخواهید داشت. ترمیم و تعمیر فرش کهنه به نسبت خرید یک فرش نو اقتصادی‌تر است. چرا که هزینه کمتری را صرف خواهید کرد. بنابراین با کوچکترین مشکل به فکر تعویض نباشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]