اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110076894513518
در دسترس نیست

به چه کسانی وام دانشجویی تعلق می‌گیرد

شرایط پرداخت وام دانشجویی چگونه است؟

کد: 140110076894513518

، تهران , (اخبار رسمی): دانشگاه آزاد به منظور مساعدت در هزینه پرداخت شهریه، رفت و آمد، تغذیه، مسکن و … وام های دانشجویی با شرایط متفاوت تعلق می‌گیرد و با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان، مبلغ این وام‌ها نیز می‌تواند متغیر باشد

شرایط پرداخت وام دانشجویی چگونه است؟
شرایط دریافت وام دانشجویی

از مهم ترین دغدغه های داوطلبان پس از قبولی در دانشگاه آزاد، شهریه های بسیار بالای این دانشگاه است. همانطور که می‌دانید دانشجو هرچه از نظر مقطعی بالاتر برود، این هزینه بیشتر هم می‌شود. به همین خاطر دانشگاه آزاد برای رفاه حال دانشجویان عزیز و کمک به عموم دانشجویان واجد شرایط، تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

برای دانشجویان دانشگاه آزاد به منظور مساعدت در هزینه پرداخت شهریه، رفت و آمد، تغذیه، مسکن و … وام های دانشجویی با شرایط متفاوت تعلق می‌گیرد و با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان، مبلغ این وام‌ها نیز می‌تواند متغیر باشد

وام های دانشجویی دانشگاه آزاد چند نوع است؟

دانشگاه آزاد برای دانشجویان وام ها را در با توجه به مدت زمان باز پرداخت در سه دسته وام‌هایمم‌های کوتاه مدت، وام‌های میان مدت و وام‌های بلند مدت تقسیم شده است. هر یک از این وام‌ها شرایط ویژه خود را دارند.

شرایط دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد

همانطورکه گفته شد، وام های دانشجویی دانشگاه آزاد فقط به دانشجویان واجد شرایط تعلق می‌گیرد در ادامه به این شرایط اشاره کرده ایم که دانشجویان در صورت داشتن هر ک از اینها می‌توانند نسبت به دریافت وام‌ اقدام کنند.

شرایط عمومی دریافت وام دانشجویی

  • دانشجویان باید معتقد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی باشند.
  • متقاضیان موظف هستند شئونات دانشجویی را رعایت کرده و از نظر اخلاقی دارای صلاحیت باشند.
  • دانشجویانی که نیاز مالی دارند برای  دریافت وام الویت دارند.
  • متقاضیان نباید شاغل باشند مگر اینکه مشغول به کار دانشجویی باشند.
  • ارائه سند تعهد با ضامن معتبر که باید کارمند رسمی یا پیمانی دولت و یا بازنشسته باشد، الزامی است.
  • دانشجویان به هیچ عنوان نمی‌توانند به طور همزمان از وام دیگری و یا بورسیه تحصیلی استفاده کند.

شرایط آموزشی دریافت وام دانشجویی

  • وام‌ به دانشجویان سال اولی، بدون در نظر گرفتن معدل تعلق خواهد گرفت.
  • دانشجویانی که یک ترم مشروطی در کارنامه خود دارند، می‌توانند حداکثر از نصف وام تحصیلی استفاده کنند.
  • همچنین دانشجویانی که در کارنامه خود، دو ترم مشروطی دارند، نمی‌توانند وام دانشجویی دریافت کنند.
  • به متقاضیانی وام تعلق می‌گیرد که طبق حداقل واحدهای لازم درحال تحصیل هستند.

مبالغ وام ها و شرایط بازپرداخت وام های دانشگاه آزاد به چه صورت است با توجه به درخواست بسیاری از دانشجویان دانشگاه آزاد برای وام های دانشجویی، علاوه بر صندوق رفاه، از منابع داخلی نیز این کمک هزینه‌ها تامین می‌شود.

وام مسکن جزو وام های دانشجویی به حساب می‌آید؟ بله، به دانشجویان وام مسکن تعلق می گیرد و با توجه به شهر دانشگاه محل تحصیلشان این مبلغ متفاوت است.

آیا به دانشجویان دانشگاه پیام نور نیز وام شهریه تعلق می گیرد؟ بله دانشجویان دانشگاه پیام نور از وام شهریه مجاز به استفاده هستند.

آیا دانشجویان مقطع دکتری دروه روزانه تسهیلاتی دیگری به جز وام شهریه دارند؟ بله دانشجویان روزانه دکتری علاوه بر وام شهریه از دیگر تسهیلات نیز می توانند استفاده کنند. وام های ضروری و تحصیلی ویژه دکتری که شرایط و مبلغ آن متفاوت است.

اگر وام دانشجویی پرداخت نشود چه می‌شود؟ اگر اقساط وام دانشجویی به موقع پرداخت نشود، دانشجویان مجاز به انتخاب واحد نیستند. همچنین نمی‌توانند کارت ورو به جلسه دریافت کنند.

عدم پرداخت به موقع وام دانشجویی، جریمه دیر کرد دارد و بر اساس مبلغ دریافت شده و میزان دیرکرد، جریمه مشمول حال دانشجو می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره آسا

مرکز مشاوره تلفنی وآنلاین تخصصی ترین مرکز مشاوره تلفنی روانشناسی و حقوقی در ایران دارای کادری مجرب و با تجربه متشکل از متخصص ترین روانشناسان و وکلای ممتاز،ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در زمینه های مشاوره روانشناسی تلفنی: مشاوره خانواده تلفنی،مشاوره ازدواج تلفنی، مشاوره تلفنی کودک و نوجوان، مشاوره تلفنی مشکلات جنسی،مشاوره تلفنی خیانت،مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره عوارض خود ارضایی، مشکلات فردی استرس، اضطراب، افسردگی، وسواس، ترس و مشاوره حقوقی تلفنی در زمینه های: مشاوره تلفنی طلاق،مشاوره تلفنی مهریه، مشاوره تلفنی نفقه، مشاوره تلفنی اجرت المثل،مشاوره تلفنی بیمه، مشاوره تلفنی حضانت کودک، مشاوره تغییر سن در شناسنامه، شرایط درخواست تغییرنام،شرایط تغییر نام ونام خانوادگی،مشاوره تلفنی انحصار وراثت،مشاوره تلفنی املاک و اسناد ،مشاوره تلفنی مسائل ثبتی،جزایی وکیفری، پاسخگوی شما میباشیم.

اطلاعات تماس
  • 021460*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه