اطلاعات تماس
  • 051370*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110076895321933
در دسترس نیست

شفاف سازی درامد گلخانه های صنعتی در ایران

میزان درامد گلخانه چقدر است؟

کد: 140110076895321933

، (اخبار رسمی): درامد گلخانه ها با توجه به متراژ، نوع سازه و نوع کشت و محصول و البته بازار هدف که داخلی و یا صادراتی باشد متفاوت خواهد بود. همه ما در قدم اول نیاز داریم تا براوردی از هزینه ساخت گلخانه و درآمد گلخانه داشته باشیم تا بتوانیم تصمیم به احداث یک گلخانه بگیریم

میزان درامد گلخانه چقدر است؟
میزان درامد گلخانه چقدر است؟

کشت گلخانه های در واقع یک کار کاملاً صنعتی می باشد و نیازمند طرح جامع اجرایی و برنامه ریزی و بررسی کامل بازار و غیره است

درامد گلخانه

فروش داخلی یا صادرات؟

به سبب اهمیت بالای این نکته که بازار هدف ما کجاست، ابتدا به بررسی این مبحث می پردازیم. بازار فروش هدف مهم ترین پایه و ستونی است که قبل از احداث یک گلخانه می بایست بررسی و ساخته شود. بازار هدف ما اگر بازارهای داخلی باشند، خب بدیهی است که قیمت تمام شده ما هرچه باشد مجبوریم به قیمت عرف قیمت همان روز محصولمان را به فروش برسانیم، ولی اگر بتوانیم محصولات خود را به بازارهای بین المللی من جمله بازار کشور سیری ناپذیر روسیه و یا کشورهای ثروتمند عربی خلیج همیشه فارس برسانیم قطعاً درامدی چندین و چند برابری خواهیم داشت.

البته صادرات محصولات کشاورزی زیرساخت هایی هم لازم دارد، سازه گلخانه مدرن جهت کشت محصولاتی تمیز و بدون سوختگی و لک و با شکل و فرم عالی و قدرت تولید محصول در تناژ بالا و البته داشتن روابط بین المللی و بسیار یاز نکات ریز و درشت دیگر. جهت جمع بندی می توان به بررسی یک نمونه محصول مانند گوجه فرنگی گلخانه ای پرداخت، این محصول در بازار ایران به ازای هر یک کیلوگرم حدود 15.000 تومان (1401/04/15) قیمت دارد که همین میزان محصول در بازارهای بین المللی بین 45.000 الی 60.000 تومان به فروش می رسد. طبیعتاً سود این دو بسیار بسیار متفاوت خواهد بود هرچند نباید از هزینه های بسته بندی، حمل و نقل و ترانزیت و غیره چشم پوشی کرد ولی در هر صورت سود صادرات چندین برابر فروش بازار داخلی خواهد بود.

درامد های گلخانه توت فرنگی

 قبل از همه چیز باید بدانید که گیاه توت فرنگی به آب و هوای کمی سرد و معتدل نیاز دارد. بنابراین باید محل احداث گلخانه را به درستی انتخاب کنید. در ضمن توجه کنید که هر بوته توت فرنگ  ی تقریباً تا 9 سال قابل بهره بری است البته بستگی به واریته ان نیز دارد. در 100 متر گلخانه توت فرنگی، تقریباً معادل ۴۵۰ عدد بوته توت فرنگی می‌توان کاشت.

درامد گلخانه گوجه فرنگی

کشت گوجه فرنگی گلخانه ای از کشت های مرسوم در جامعه گلخانه داران استکه حدودا از یک گلخانه مدرن در ایران میتوان 35-45 کیلوگرم خیار در سال (در دو دوره کشت) برداشت کرد که با توجه به نوسانات بسیار در ایران سود و یا درامد نهایی را نمیتوان اعلام کرد ه البته با یک ضرب و تقسیم میتوان به ان عدد دست یافت که البته میبایست هزینه های جاری من جمله بذر و اب و برق و سوخت و نایلون گلخانه و کارگری و حمل و نقل و غیره را محاسبه و از این مبلغ کسر کرد که حدودا هر کیلو گرم حدود 4000 تومان می شود.

منبع: شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051370*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی