اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110116901022114
در دسترس نیست

چسب بتن چیست؟

انواع چسب بتن و کاربرد آن

کد: 140110116901022114

، (اخبار رسمی): چسب بتن وکاربرد آن همچنین مزیت استفاده از چسب بتن این چسب در محیط مرطوب قابل استفاده است همچنین به تمام سطوح میچسبد نیازی به حلال نداشته و عملکردی سریع و آسان دارد شره نکردن نیز از مزایای این چسب به حساب می آید.

انواع چسب بتن و کاربرد آن
چسب بتن و کاربرذ آن

چسب بتن چیست ؟ انواع چسب بتن ضدآب | در این مقاله مزیت های چسب بتن و نحوه استفاده از این چسب را مورد بررسی قرار میدهیم

چسب بتن چیست؟

چسب بتن به شکل مایع و آب بندی بوده و ظاهری شیری دارد که پس از استفاده (خالص یا مخلوط با ملات) کاملا بی رنگ می باشد. این محصول در برابر رطوبت، سرما و گرما، آتش، نور، آتش و ضربه کاملاً مقاوم بوده و عمر آنها مشابه عمر سیمان در ملات است. استفاده از این محصولات در سازه ها اگرچه مقرون به صرفه است، اما باعث ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر سازه، افزایش سرعت عمل، سبک تر شدن سازه و ضد باکتری (در برابر خزه، جلبک و باکتری) سازه می شود. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع چسب بتن، موارد استفاده و خواص آن آشنا کنیم.

کاربرد چسب بتن

یکی از رایج ترین کاربردهای چسب بتن در ترمیم و ترمیم سطوح بتنی و ساختمان هایی است که به دلایل مختلف از جمله: رطوبت زیاد، خوردگی در اثر گذشت زمان، فشار وارده و سایر حوادث تخریب شده یا آسیب دیده اند. چسب بتن چسبندگی سطح بتن قدیمی را با بتن جدید تا حد مطلوب افزایش می دهد و به ترمیم بتن قدیمی به بهترین نحو کمک می کند.

انواع چسب بتن:

انواع مختلفی از چسب های بتن وجود دارد. چسب های بتن را می توان به دو نوع اپوکسی و چسب های لاتکس یا پلیمری تقسیم کرد. بتن چسبنده برای تعمیر بتن، آب بندی بتن و بهبود خواص شیمیایی و مکانیکی بتن، اتصال بتن قدیمی به جدید و ... کاربرد دارد.
چسب لاتکس امولسیونی

از کوپلیمر است که در آب حل می شود. این چسب مایع شیری است و ترکیبی از چسب لاتکس با سیمان پرتلند و ماسه ایجاد می کند که مقاوم در برابر آب، مواد شیمیایی و سایش است که برای چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ های تزئینی و ... به سطوح استفاده می شود.

مزایای استفاده از چسب لاتکس

  • برای افزایش چسبندگی بتن یا ملات جدید به بتن یا ملات قدیمی
  • کاهش نفوذپذیری و نفوذپذیری بتن
  • جلوگیری از ترک خوردن و پوسته شدن ملات
  • بهبود عملکرد خنک کننده و خنک کننده
  • مقاومت کششی، خمشی و سایش را افزایش دهید

چسب اپوکسی

از پلیمریزاسیون دو جزء اصلی رزین و هاردنر ایجاد می شود. عمل آوری زمانی آغاز می شود که رزین با کاتالیزور ترکیب شود. در فرآیند پخت، زنجیره های مولکولی واکنش نشان می دهند و گرما تولید می شود.

خواص و نحوه عملکرد چسب اپوکسی بتن

  • قدرت چسبندگی بسیار بالا به سطح کار
  • مقاومت بسیار بالا و مقاومت مکانیکی
  • می تواند در کارگاه های خشک کار کند
  • حفظ مشخصات کیفی برابر با عمر مفید بتن
  • بدون حلال

نحوه استفاده از چسب بتن

جهت استفاده از این محصول محل مورد نظر را باید از چربی، ذرات و گرد و غبار پاک کرد. این ماده را با آب حل کرده و پس از رقیق شدن با سیمان، شن و ماسه مخلوط می کنند که محصول آن ملاتی خمیری شکل و روان است. قبل از مصرف ملات روی بتن یک لایه چسب مالیده می شود که چسب بتن را با آب مخلوط و رقیق شده، به قسمت های خشک بتن اضافه می کنند. هرچه ضخامت کمتر و یا فشار وارده بر آن بیشتر باشد مصرف چسب بتن بالا می رود و لازم است قبل از کار یک لایه از محلول چسب بتن به سطح زیرین مالیده شود. در ضخامت های بالا استفاده از چسب بتن به صورت لایه لایه مناسب تر می باشد.

مزایای استفاده از چسب بتن چیست؟
چسب بتن در ترکیب با بتن یک اثر روان کنندگی ایجاد می کند، به این معنی که بر انقباض بتن تأثیر می گذارد. در نتیجه اگر نسبت آب به سیمان را حفظ کنیم، چسب بتن مخلوط را شل می کند و اگر نسبت آب به سیمان را کاهش دهیم، جمع شدگی بتن ثابت می ماند.

استفاده از چسب و درزگیر بتن به جای ضد یخ می تواند گیرش بتن را آسان تر کند. چسب های بتن می توانند سرعت هیدراتاسیون را افزایش داده و خواص کیفی بتن را بهبود بخشند. اکثر این چسب ها مقاومت مکانیکی را بدون نیاز به مخلوط شدن با آب بهبود می بخشند که باعث افزایش انسجام و همگنی با هم برای افزایش چسبندگی می شود.
استحکام و مقاومت سایشی بتن را برای بارهای ترافیکی بالا افزایش می دهد و می تواند به عنوان لایه میانی در انواع ملات و بتن (با هر ضخامتی) استفاده شود. این بتن پس از خشک شدن، لایه ای نازک و انعطاف پذیر بین مصالح ایجاد می کند

که نه تنها از ورود آب جلوگیری می کند، بلکه به دلیل نشست سازه ای، مقاومت خوبی در برابر ترک ایجاد می کند.
افزودن چسب بتن به برنامه اختلاط بتن (یا ملات گچ و آهک) می تواند باعث افزایش سطح همگرایی، چسبندگی و چسبندگی در ترکیب و افزایش تراکم و در نتیجه کاهش نفوذپذیری آب بتن شود. بتن برای محیط های شیک بسیار مناسب است و امکان ساخت بتن ضد آب را فراهم می کند.

بسته بندی و شرایط نگهداری چسب بتن

این محصولات را در ظرف دربسته، دور از رطوبت، یخ زدگی و نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.
این ماده را در دمای 10+ تا 30+ درجه نگهداری کنید.
ماندگاری این محصولات یک سال می باشد.
بسته بندی این محصولات 3.5 و 8.5 کیلوگرمی به ترتیب 20 کیلوگرم می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان