اطلاعات تماس
  • 051372*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110136905121832
در دسترس نیست

تفاوت دریل با دریل پیچ گوشتی

کد: 140110136905121832

، (اخبار رسمی): اصلی‌ترین تفاوت بین دریل و دریل پیچ گوشتی در کارایی آن‌هاست. به طوری که 80 - 90 درصد کارایی دریل مربوط به سوراخ‌کاری می‌باشد و باز و بسته کردن پیچ با دریل، کاری اصولی نیست اما امکان‌پذیر می‌باشد و برخی با تعویض مته این ابزار انواع پیچ را باز یا بسته می‌کنند. 

تفاوت دریل با دریل پیچ گوشتی
تفاوت دریل و دریل پیچ گوشتی

اصلی‌ترین تفاوت بین دریل و دریل پیچ گوشتی در کارایی آن‌هاست. به طوری که 80 - 90 درصد کارایی دریل مربوط به سوراخ‌کاری می‌باشد و باز و بسته کردن پیچ با دریل، کاری اصولی نیست اما امکان‌پذیر می‌باشد و برخی با تعویض مته این ابزار انواع پیچ را باز یا بسته می‌کنند. 

در صورتی که کار اصلی پیچ گوشتی باز و بسته کردن انواع پیچ می‌باشد و قابلیت اصلی که باعث تفاوت آن با دریل می‌گردد، ترک‌متر می‌باشد. ترک‌متر قابلیتی است که با تنظیم آن در دریل پیچ‌گوشتی باعث می‌شود تا پس از تایم مشخصی به صورت هرزگرد بچرخد تا سرپیچ گوشتی که بر روی پیچ گوشتی نصب می‌شود و گل پیچ از بین نرود. 

در نتیجه بسیاری از نجاران ابزار دریل پیچ‌گوشتی را به دلیل وزن سبک و کارایی آن که 80 درصد به عنوان پیچ‌گوشتی عمل می‌کند و 20 درصد برای سوراخکاری آن هم تنها برای سطوح چوبی استفاده می‌شود، ابزار اصلی خود می‌دانند و همیشه همراهشان است. لازم است بدانید از دریل پیچ گوشتی برای سوراخ کردن سطوحی سخت مانند دیوار یا مانند آن اصلا مناسب نمی‌باشد.

تفاوت دریل پیچ گوشتی برقی و شارژی

دریل پیچ‌گوشتی برقی و شارژی هر دو تمام مکانیزم‌های کاری شان مشابه یکدیگر می‌باشند و تنها تفاوتشان در برقی و شارژی بودن آن‌ها است. دریل پیچ گوشتی برقی برای مکان‌هایی باید استفاده شود که حتما پریز برق وجود داشته باشد، درصورتی که با وجود باتری شارژِی می‌توان در هر مکان و موقعیتی از آن استفاده کرد. البته در هنگام خرید دریل پیچ گوشتی شارژی لازم است از حتما دو باتری شارژی تهیه کرد تا زمانی که شارژ باتری تمام شد کار متوقف نگردد.

تفاوت پیچ گوشتی برقی و دریل پیچ گوشتی

ابزار دریل و دریل پیچ گوشتی هردو قابلیت سوراخکاری و پیچ‌گوشتی را دارد و می‌توان از مته‌های متفاوت بر روی آن٬ها استفاده کرد. این کار به خاطر وجود قطعه‌ای به نام سه نظام است که روی این ابزارها سوار شده است که پیچ‌گوشتی برقی فاقد این قطعه می‌باشد و تنها یک سری پیچ‌گوشتی دارد و برای بستن پیچ‌های سفت و سخت بر روی سطوح سخت استفاده می‌شود.

تفاوت دریل برقی و دریل گیربکسی

اگر بخواهیم به تفاوت بین دریل برقی و دریل گیربکسی اشاره‌ای داشته باشیم. باید بیان کرد دریل‌هایی از نوع گیربکسی، در فرایند سوراخکاری بهتر عمل می‌کند. همچنین گاهی اوقات از دریل به عنوان همزن نیز استفاده می‌شود که در چنین مواردی باید از دریل‌های گیربکسی استفاده کرد، زیرا دریل‌های ساده جوابگو نمی‌باشد.

علاوه بر آن، میزان قدرت دریل‌های گیربکسی بیشتر است و برای سوراخ کردن دیوارهای بسیار مستحکم و یا پیچ کردن در دیوارهای مقاوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می توانید متن کامل را در مقاله "تفاوت های انواع دریل و دریل پیچ گوشتی" بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051372*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید