اطلاعات تماس
  • 099997*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110146906922130
در دسترس نیست

قیمت انواع برنج ایرانی امروز

برنج ایرانی اصل از کجا بخریم؟

کد: 140110146906922130

، (اخبار رسمی): از معروف‌ ترین برنج‌ های ایرانی می‌توان به برنج هاشمی، صدری، طارم و فجر اشاره کرد. برنج ایرانی از نظر طعم و بو چند درجه با برنج‌ های خارجی تفاوت دارد. برنج‌ هایی که در ایران کشت می‌شوند دارای ویژگی‌ های منحصر به فرد خود هستند. سایت مای گیلا انواع مختلفی از برنج ایرانی را برای فروش ارائه می‌دهد.

قیمت انواع برنج ایرانی امروز/ برنج ایرانی اصل از کجا بخریم؟
برنج مای گیلا

خرید برنج ایرانی درجه یک ارزان از فروشگاه مای گیلا

قیمت انواع برنج ایرانی

برنج ایرانی یکی از اصلی‌ ترین مواد غذایی ایرانیان است. این محصول اغلب در شهر های شمالی ایران کشت می‌شود. استان‌های مازندران، گیلان و گلستان بیشترین آمار کشت برنج در ایران را دارا هستند. استان‌هایی مانند اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، قزوین، زنجان و چند استان دیگر نیز کشت برنج را انجام می‌دهند. اما باید بگوییم از نظر کیفیت و مرغوبیت، برنج شمال ایران دارای بالاترین کیفیت است. در نتیجه این موضوع در قیمت برنج ایرانی نیز تأثیر خواهد داشت. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بیشتر بپردازیم.

انواع برنج ایرانی

انواع مختلفی از برنج ایرانی کشت می‌شود. قیمت انواع برنج با یکدیگر فرق دارد. از معروف‌ ترین برنج‌ های ایرانی می‌توان به برنج هاشمی، صدری، طارم و فجر اشاره کرد. برنج ایرانی از نظر طعم و بو چند درجه با برنج‌ های خارجی تفاوت دارد. برنج‌ هایی که در ایران کشت می‌شوند دارای ویژگی‌ های منحصر به فرد خود هستند. سایت مای گیلا انواع مختلفی از برنج ایرانی را برای فروش ارائه می‌دهد. در ادامه این مقاله در مورد هر کدام از این برنج‌ ها توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

 

قیمت انواع برنج صدری دم سیاه

برنج صدری دم‌ سیاه یکی از مرغوب‌ ترین و محبوب‌ ترین انواع برنج ایرانی است. این برنج در استان گیلان کشت می‌شود. برنج صدری در سه دسته دم سیاه، دم زرد و دم قرمز کشت و عرضه می‌شود. اما در بین این سه نوع، برنج دم سیاه کشت بیشتر و فروش بالاتری دارد. زیرا برنج‌ های دم قرمز و دم زرد، بهره‌ برداری پایینی دارند. به همین دلیل کشت این دو نوع برنج، کمتر انجام می‌شود. برنج صدری دم سیاه پس از پخت، قدی بلند، طعمی بسیار خوشمزه و عطری بی‌نظیر پیدا می‌کند. این ویژگی‌ ها موجب شده است که این برنج به برنج مجلسی نیز معروف شود. البته باید بگوییم برنج صدری از گران‌ ترین برنج‌ های ایرانی محسوب می‌شود. این برنج را می‌توانید از سایت مای گیلا خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت برنج صدری به این سایت مراجعه کنید.

قیمت انواع برنج هاشمی

برنج هاشمی نیز از دیگر انواع معروف برنج ایرانی است.‌ یکدست بودن دانه‌های برنج هاشمی از ویژگی‌ های بارز و محبوب این برنج است. رنگ این نوع برنج سفید مایل به کرم و دارای ظاهری باریک است. یکی از ویژگی‌ هایی که برنج هاشمی را بسیار محبوب کرده است، ماندگاری عطر و طعم این برنج بعد از پخت است. همچنین طعم این برنج بسیار لذیذ است. برنج هاشمی در مقابل آفات، مقاومت بالایی دارد.‌ بنابراین هنگام کشت این برنج، نیازی به سموم دفع آفات نیست. این موضوع در کیفیت برنج هاشمی تأثیر گذاشته است.‌ در نتیجه می‌تواند تاثیر زیادی در قیمت برنج هاشمی نیز داشته باشد.

قیمت انواع برنج طارم

برنج طارم یکی از انواع برنج ایرانی است. کشت این برنج اولین بار در استان گیلان و در شهرستان طارم انجام شد. برنج طارم در استان‌های گیلان و مازندران نیز کشت می‌شود. این برنج، خود دارای انواع مختلفی است که معروف‌ ترین آن، برنج طارم فریدونکنار است. از انواع دیگر این برنج می‌توان به طارم عطری، صدری، سنگی، هاشمی و دم سیاه اشاره کرد.‌ ظاهر این برنج نسبت به انواع دیگر برنج‌ ها، اندکی کوتاه‌ تر و چاق‌ تر و رنگ آن نزدیک به شیری است. قیمت برنج طارم را می‌توانید در سایت مای گیلا مشاهده کنید.

قیمت انواع برنج فجر

یکی دیگر از برنج‌ هایی که در سایت مای گیلا به فروش می‌رسد، برنج فجر است. این برنج بسیار پرمحصول بوده و در دسته برنج‌ های سرد قرار می‌گیرد. استان گیلان بیشترین آمار کشت برنج فجر را دارد. اما در استان مازندران، به‌ خصوص در شهر های آمل و فریدونکنار نیز می‌توان کشت این برنج را مشاهده کرد.‌ برنج فجر دارای رنگ سفید کدر بوده و ظاهر آن شبیه خنجر است. در واقع وقتی از قسمت انتهایی برنج به سر آن نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید کم‌کم باریک می‌شود. برنج فجر پس از پخت، قد کشیده‌ ای پیدا کرده و بسیار خوش‌ طعم و خوش‌ عطر خواهد شد. اما در حالت کلی کیفیت آن را می‌توان در سطح متوسط ارزیابی کرد. برای اطلاع از قیمت انواع برنج فجر و خرید آن، به فروشگاه اینترنتی مای گیلا مراجعه کنید.

قیمت انواع برنج قهوه ای

برنج قهوه‌ ای و برنج سفید هر دو از یک جنس هستند. تفاوتی که این دو برنج با یکدیگر دارند در لایه‌های بیرونی شالی است. در برنج سفید تمام این لایه‌ ها و در برنج قهوه‌ ای فقط لایه اول برداشته می‌شوند. خواص برنج قهوه‌ ای نسبت به برنج سفید بیشتر و بهتر است. میزان زیادی از انواع ویتامین‌ ها، پروتئین، فیبر و آهن در این برنج وجود دارد. در واقع این برنج را به دلیل درصد بالای سبوس آن، می‌توان جزء دسته غلات به حساب آورد. برنج قهوه‌ ای گزینه‌ ای مناسب برای افرادی است که قصد لاغر شدن دارند. برای خرید و مشاهده قیمت انواع برنج قهوه‌ ای، فروشگاه اینترنتی مای گیلا و تخفیفات آن را از دست ندهید.‌

عوامل مؤثر بر قیمت انواع برنج

قیمت انواع برنج نیز مانند سایر کالاها به عواملی همچون تورم و اقتصاد داخلی و همچنین قیمت ارز بستگی دارد. اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که تأثیر زیادی بر روی قیمت برنج خواهند گذاشت. یکی از این عوامل، نوع و رقم بذر برنج است که تأثیر به‌سزایی در قیمت نهایی برنج دارد. عامل دیگر، منطقه‌ای است که برنج در آن کاشته می شود. همچنین میزان رطوبت موجود در خاک کشت برنج را نیز نباید دست کم بگیریم. روش کاشت برنج، برداشت به موقع آن و دستگاه‌هایی که برای بوجاری استفاده می‌شوند نیز در قیمت برنج مؤثرند‌.

نرخ عرضه و تقاضایی که در بازار وجود دارد نیز از عوامل مؤثر بر قیمت انواع برنج است. همچنین هر چقدر که برنج ارگانیک‌ تر باشد، طبیعتاً گران‌ تر نیز خواهد بود. محلی که قرار است برنج در آنجا به عرضه و فروش برسد، اهمیت زیادی در قیمت برنج دارد. در قیمت نهایی برنج باید به تعداد واسطه‌ ها و همچنین بسته‌ بندی برنج نیز توجه داشته باشیم.

سخن پایانی

قیمت انواع برنج، به کیفیت، شکل ظاهری و خواص آن بستگی دارد. کشور ما ایران یکی از برترین تولیدکنندگان برنج در سراسر جهان است. همچنین استان‌های شمالی ایران در صدر تولیدکنندگان برنج در کشورمان هستند. فروشگاه اینترنتی مای گیلا (mygila.ir) در زمینه فروش انواع محصولات خطه سرسبز شمال فعالیت دارد. یکی از محصولاتی که در این سایت عرضه می‌شود، انواع برنج ایرانی است. تمامی محصولات این فروشگاه با کیفیتی مرغوب و قیمتی مناسب عرضه می‌شوند. از دیگر ویژگی‌ های فروشگاه مای گیلا باید به طبیعی بودن تمام محصولات موجود در آن اشاره کرد. اگر خواهان خرید محصولاتی طبیعی و باکیفیت هستید، فروشگاه اینترنتی مای گیلا یکی از بهترین گزینه‌ ها برای خریدتان محسوب می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 099997*****
[نمایش اطلاعات]