اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110156907215226
در دسترس نیست

مقایسه آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی

بررسی کامل تفاوت های آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی

کد: 140110156907215226

، کهریزک , (اخبار رسمی): آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی از تجهیزات بسیار کاربردی برای کاهش مقدار املاح موجود در آب و کمک به شیرین شدن آنها می باشد. این دو دستگاه از نظر نحوه عملکرد شباهت های زیادی به هم دارند اما خروجی آنها کمی با هم متفاوت است.

آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی از تجهیزات بسیار کاربردی برای کاهش مقدار املاح موجود در آب و کمک به شیرین شدن آنها می باشد. این دو دستگاه از نظر نحوه عملکرد شباهت های زیادی به هم دارند.

آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی از تجهیزات بسیار کاربردی برای کاهش مقدار املاح موجود در آب و کمک به شیرین شدن آنها می باشد. این دو دستگاه از نظر نحوه عملکرد شباهت های زیادی به هم دارند اما خروجی آنها کمی با هم متفاوت است. در ادامه هر دو دستگاه آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی را معرفی و سپس شباهت ها و تفاوت های آنها را بررسی خواهیم کرد.

آب شیرین کن صنعتی چیست؟

شوری آب یکی از چالش های مشترک در تمام دنیا می باشد. چون حجم بالایی از آب های موجود در کره زمین دارای املاح بوده و شور هستند. به همین دلیل است که علیرغم تعداد بسیار زیاد دریاها و  اقیانوس ها اغلب نقاط در کره زمین با مشکل کم آبی مواجه است.

آب شیرین کن صنعتی ro دستگاه هایی می باشند که به کمک ممبران های مخصوص املاح و یون های آب را جدا می کنند. استفاده از این دستگاه ها جدید نیست و برای اولین بار در سال 1748 طرح آن توسط ژان آنتونی نولت ارائه شده. البته در آن زمان این طرح جدی گفته نشد و در سال 1949 نمونه پیشرفته تر آن در دانشگاه کالیفرنیا ارائه شد.

عملکرد این دستگاه ها  از طبیعت الهام گرفته شده و دقیقا عکس کلیه انسان ها عمل می کند. در طبیعت آب شیرین به سمت آب شور گرایش دارد و حرکت می کند، اما در آب شیرین کن صنعتی که با اسمز معکوس عمل می کند آب شور به شیرین هدایت میشود. روند کار آب شیرین کن های صنعتی به صورت  زیر می باشد:

  • آب شور با املاح زیاد وارد دستگاه می شود
  • برای انتقال آب شور به شیرین از پمپ فشار استفاده میشود
  • در مسیر عبور آب شور به شیرین، غشای نیمه تراوا با منافذ بسیار کوچک قرار گرفته و مانع از عبور املاح به بخش آب شیرین خواهد شد
  • بعد از چند مرتبه استفاده از دستگاه آب شیرین کن نیاز به شستشوی فیلتر و غشای نیمه تراوا با روش های مختلف از قبیل بک واش و مواد شیمیایی می باشد

آب شیرین کن کشاورزی چیست؟

یکی از بزرگترین مشکلات ایران، آب های شوری می باشد که آسیب زیادی به کیفیت محصولات کشاورزی وارد می کند. متاسفانه اغلب مناطق ایران؛ مخصوصا در مرکز و جنوب با مشکل املاح زیاد و شوری آب مواجه هستند و به همین دلیل بهره وری باغ و زمین های کشاورزی و گلخانه ها به شدت تحت تاثیر منفی قرار گرفته اند. آب شیرین کن کشاورزی به دستگاه هایی گفته میشود که بر اساس فرآیند اسمز معکوس سعی در جداسازی املاح آب و کاهش شوری آن دارد.

آب شیرین کن های کشاورزی دارای ممبران بوده و آب بعد از ورود به مخزن دستگاه باید از این فیلترها عبور کنند. املاح موجود در آب امکان عبور از ممبران ها را دارا نبوده و به همین دلیل آب با شوری کمتر از دستگاه خارج میشود. برای هدایت آب شور به سمت ممبران ها و عبور از آن چون عکس رفتار طبیعت عمل میشود، نیاز به پمپ فشار است. هر اندازه آب با فشار بیشتری از ممبران ها عبور کند، به همان اندازه مقدار املاح در آب خروجی و شوری آن نیز بالاتر خواهد بود.

شباهت های آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی

آب شیرین کن های صنعتی و کشاورزی شباهت های زیادی با هم دارند که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • نحوه عملکرد  و شیرین سازی آب در هر دو دستگاه یکسان است.
  • در هر دو دستگاه از روش اسمز معکوس استفاده میشود.
  • به منظو ر بهبود عملکرد دستگاه و کیفیت خروجی آن در هر دو دستگاه نیاز به پیش تصفیه می باشد. به طوریکه در آنها از دستگاه های دیگری همچون فیلتر شنی، اولترافیلتراسیون و فیلتر کربنی استفاده میشود.
  • اجزای تشکیل دهنده آب شیرین کن کشاورزی و صنعتی شامل غشای نیمه تراوا، پمپ فشار، پکجی تزریق آنتی اسکالانت، پکیج تزریق سود کاستیک و اسید، شاسی استقرار و سیستم cip و تابلوی توزیع قدرت و مدار فرمان می باشد.
  • به منظور کنترل فرآیند هر دو دستگاه در بخش های مختلف آن مانومتر، کنترل کننده فشار بالا و پایین، فلومترهای اندازه گیری جر یان، لوله و اتصالات استیل و شیر فلکه های تنظیم جریان و ph سنج نصب میشود.
  • تفاوت آب شیرین کن کشاورزی و صنعتی

آب شیرین کن های صنعتی بیشتر در کارخانجات و تصفیه خانه های آب شهری مورد استفاده قرار گر فته و در ابعاد کوچک برای مصارف خانگی نیز تولید میشوند. اما آب شیرین کن های کشاورزی همان طور که از نامشان مشخص است برای مزارع کشاورزی و باغبانی و گلخانه ها کاربرد دارند. آب مورد استفاده در کشاورزی نیاز به خالص سازی زیاد نداشته و به همین دلیل خروجی آب شیرین کن های کشاورزی درجه سختی بالاتری نسبت به نوع صنعتی دارند. در نتیجه می توان گفت، اصلی تر ین تفاوت این دو دستگاه در کیفیت خروجی آنها است. tds در آب خروجی از آب شیرین کن صنعتی کمتر از 300 می باشد، اما در آب شیر ین کن های کشاورزی بیشتر از 500 و کمتر از 2000 است.

همچنین لازم به ذکر است، پمپ های مورد استفاده در آب شیرین کن های کشاورزی قدرت بالاتری داشته و آب را با سرعت و فشار بیشتری از ممبران ها عبور می دهند. در نتیجه آب خروجی از این دستگاه ها در یک بازه زمانی مشخص بیشتر از خروجی آب شیرین کن های صنعتی است. سرعت بالای عبور آب از ممبران ها مانع از جداسازی کامل املاح موجود از آب میشود.

هر دو دستگاه آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی در اندازه و ابعاد و ظرفیت های متنوعی قابل طراحی و تولید می باشند. به همین دلیل این دو دستگاه از نظر قیمت با هم تفاوت چشمگیری نداشته و دلیل تفاوت در قیمت آنها نوع تجهیزات به کار رفته و برند است.

طراحی و ساخت آب شیرین کن صنعتی و کشاورزی

گروه صنعتی هفت یکی از نام های شناخته شده در زمینه طراحی و تولید و ساخت آب شیرین کن صنعتی به صورت سفارشی و بر اساس استانداردهای روز دنیا می باشد. این مجموعه انواع آب شیرین کن ها را بر اساس شرایط محیط و خروجی مورد نظر طراحی و با بهترین متریال و تجهیزات تولید و در محل نصب و راه اندازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس ig7.ir مراجعه کنید. 

 

 

 

 

 

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنعتی هفت

گروه صنعتی هفت (تصفیه پارسیان) بزرگترین واحد تولیدی تجهیزات آب و فاضلاب در ایران است که با تکیه بر دانش فنی متخصصان و بیش از ۳۰ سال تجربه خود در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب در ایران ،یکی از برجسته ترین و پر افتخارترین کارخانجات تولید کننده پکیج و مخازن و تجهیزات مورد استفاده در صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز و پتروشیمی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی