اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110196912422145
در دسترس نیست

مشکلات دانشجویان ایران در کانادا

کد: 140110196912422145

، (اخبار رسمی): کانادا کشوری پیشرفته است که دانشگاه های سرآمدی دارد. بهترین دانشجویان دنیا آرزو دارند تا در دانشگاه‌ های این کشور فارغ التحصیل شوند.

مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا
مشکلات دانشجویان ایران در کانادا

ایران یکی از کشورهایی بوده که متقاضیان بسیاری جهت اخذ ویزای کانادا دارد. داوطلبان تحصیل در این کشور باید از مشکلات دانشجویان ایران در کانادا آگاهی داشته باشند. آگاهی از این مشکلات و جلوگیری از بروز آن ها می تواند کمک بسیاری در روند تحصیلی آن ها داشته باشد؛ اما جای نگرانی نیست، هر مشکلی راه حلی دارد و قابل کنترل است.

مشکلات افسردگی و عاطفی دانشجویان ایران در کانادا

خانواده‌ های ایرانی عادت دارند تا زمان بلوغ و استقلال کامل، فرزندانشان را وابسته به خود نگهدارند و با یکدیگر زندگی کنند. از طرفی دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کالج های کانادا هستند، اغلب در دوره نوجوانی یا جوانی قرار دارند. این دانشجویان اگر در شرایط غربت قرار گیرند، احساس غم و اندوه دوری از خانواده برایشان سنگین خواهد بود.

مسافت بین کشور ایران و کانادا بسیار زیاد است و امکان بازدید خانواده در بازه های کوتاه مدت برای دانشجویان وجود ندارد. متقاضیان برای جلوگیری از این احساسات باید قبل از اقدام به اخذ ویزای تحصیلی در کانادا شرایط روحی خود را با غربت سازگار سازند.

مشکلات مالی و هزینه زندگی دانشجویان ایران در کانادا

یکی از مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا از متقاضیان درخواست می‌شود تمکن مالی او است. هزینه زندگی در کانادا به دلیل افزایش کیفیت اجناس و سایر موارد مورد نیاز در این کشور، بالا بوده و مشکلات مالی دانشجو را افزایش می‌ دهد. افرادی که می توانند با ویزای شغلی اقامت کانادا را اخذ نمایند

این مشکل را ندارند؛ زیرا درآمد آن ها در کانادا به میزان هزینه ای است که برای زندگی در این کشور می پردازند. بورسیه شدن دانشجو کمی از هزینه ها را کاهش می دهد. متقاضیان برای جلوگیری از مشکلات مالی، باید با بودجه بالا با در نظر داشتن کار دانشجویی به مهاجرت تحصیلی اقدام نمایند.

مشکلات مربوط به زبان دانشجویان ایران در کانادا

کشور کانادا دو زبان رایج دارد که دانشجویان بسته به شهری که در آن تحصیل می‌کنند، باید به زبان رایج آن شهر تا حدودی تسلط داشته باشند. دانشگاه های کانادا برای پذیرش دانشجویان بین الملل از آن ها نمره بالا در مدرک آیلتس را درخواست می نمایند. دانشجویانی که دارای مدرک آیلتس هستند می توانند به راحتی به زبان رایج کانادا تسلط داشته باشند. این دانشجویان در برقراری ارتباط با همکلاسی هایشان نیز موفق خواهند بود.

در برخی رشته های دانشگاهی زبان انگلیسی و فرانسوی وارد بعد تخصصی خود می شوند و کلمات پیچیده تری را به کار می برند؛ مثلاً در رابطه با رشته ادبیات، اساتید و دانشجویان از کلمات ادبی استفاده می کنند که دانستن آن ها الزامی است.

یادگیری زبان تخصصی رشته مورد نظر داوطلب قبل از اخذ ویزای دانشجویی کانادا، به تسلط دانشجو کمک می کند. مهارت در صحبت محاوره ای برای تحصیل دانشگاهی کافی نیست و دانشجو باید توانایی این را داشته باشد که با رایتینگ قوی تمام پروژه ها و پروپوزال های درسی را با موفقیت پشت سر بگذارد.

مشکلات و عقاید متفاوت دانشجویان ایران در کانادا

کانادا کشوری است که اتباع زیادی دارد. این کشور به عقاید و فرهنگ های متفاوت احترام می گذارد. دانشجویانی که ویزای کانادا را دریافت کرده اند باید در نظر داشته باشند که ممکن است با دیدن عقاید دیگران آزرده خاطر شوند. البته این مشکل برای همه دانشجویان به شمار نمی رود. داوطلبان ویزای دانشجویی کانادا باید آمادگی رو به رو شدن با رفتاری را داشته باشند که موجب تعجب آن ها می شود. هم نوایی با فرهنگ کانادا می تواند تا حدودی از حساسیت در برابر عقاید متفاوت کاهش دهد.

دانشجویان مسلمان خانم که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند، معمولاً نگران وضعیت حجاب خود حین حضور در اجتماعات این کشور هستند. قوانین کانادا تماماً بر پایه احترام به عقاید نوشته شده است. این کشور از نظر پوشش برای دانشجویان بین المللی چارچوب تعیین نمی کند و دانشجویان با هر پوششی می توانند وارد محیط آموزشی شوند. مردم کانادا در برابر پوشش اسلامی دید منفی ندارند و خانم های مسلمان قادرند با حجاب اسلامی در این کشور قدم بردارند.

ناسازگاری با هوای سرد کانادا

ایرانیان با آب و هوای سرد آشنا هستند اما هوای سرد در کانادا قالب است. برخی از دانشجویان بین الملل با چالش آب و هوای سرد کانادا رو به رو می شوند و تاب و تحمل مقاومت در برابر آن ندارند. کانادا در اغلب روزهای سال بارانی و برفی است و تنها راه تحمل سرما پوشش مناسب خواهد بود. اگر داوطلبان ویزای کانادا را دریافت نمایند باید خود را با این آب و هوا تطابق دهند.

کلام آخر

کانادا کشوری است که همواره مهاجر می پذیرد و شرایط زندگی مطلوب برای آن ها را فراهم می کند. سیاست های این کشور به تمام عقاید و ادیان احترام می گذارد. مشکلات دانشجویان ایران در کانادا با جلوگیری و آمادگی برای مقابله با آن ها قابل حل است. این کشور خدمات با ارزشی به دانشجویان بین الملل ارائه می دهد که باعث می شود مشکلات تحصیل را کمرنگ جلوه دهند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر به www.mohajerat-global.com  مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی