اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110276925522139
در دسترس نیست

مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در سال 2023

کد: 140110276925522139

، (اخبار رسمی): هوش مصنوعی که علم ساخت ماشین های هوشمند توصیف می‌شود، در آینده‌ای بسیار نزدیک تحولی بنیادین در شیوه فعالیت کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.در این مقاله بخشی از مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در سال جدید میلادی را بررسی می‌کنیم.

مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در سال 2023
کاربردهای مهم AI در سال ۲۰۲۳

هوش مصنوعی بخش جدایی‌ناپذیر بسیاری از کسب‌و‌کارها شده است تا در ارائه خدمات و تولید محصولات خود سریع‌تر، بهتر و دقیق‌تر عمل کنند. در این مقاله نقش هوش مصنوعی را در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کنیم

مهمترین کاربردهای هوش مصنوعی در سال 2023

 هوش مصنوعی (AI) اصطلاحی است که برای توصیف استفاده از رایانه و فناوری برای شبیه‌سازی رفتار هوشمند و تفکر انتقادی قابل مقایسه با یک انسان استفاده می‌شود. به طور کلی، سیستم‌های هوش مصنوعی با دریافت مقادیر زیادی از داده‌های آموزشی برچسب‌گذاری‌شده، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای رسیدن به الگوها و استفاده از این الگوها برای پیش‌بینی وضعیت‌ آینده کار می‌کنند.در ادامه شما را با کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف آشنا می‌کنیم:

سلامت و پزشکی

هوش مصنوعی در حوزه سلامت بر روی تسریع روند تشخیص بیماری و کاهش هزینه‌ها تاثیر به‌سزایی داشته است. هوش مصنوعی با پردازش داده‌های پزشکی به متخصصان پزشکی بینش‌های مهمی ارائه می‌دهد و نتایج سلامتی و تجربیات بیمار را بهبود می‌بخشد.

یکی از شناخته شده ترین فناوری‌های مراقبت های بهداشتی IBM Watson است که زبان طبیعی را می فهمد و می تواند به سوالاتی که از آن پرسیده می‌شود پاسخ دهد.

از سایر دستاوردهای هوش مصنوعی در حوزه سلامت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  عینک هایی با قابلیت ردیابی چشم که به افرادی که توانایی صحبت کردن و راه رفتن ندارند، امکان تایپ با چشم را می دهند.
  •  تشخیص دقیق تر آریتمی های قلبی از روی الکتروکاردیوگرام نسبت به متخصص.
  •  استفاده از هوش مصنوعی در تصویر برداری جهت انجام نمونه برداری مجازی از تومور.

شبکه‌های اجتماعی و اخبار

امروزه هوش مصنوعی می تواند برای شما پست های شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند، می‌تواند تبلیغات اجتماعی را پیش نویس و هدف قرار دهد و همچنین می تواند نظارت را به صورت خودکار انجام دهد.

این تکنولوژی فرصت منحصر‌به فردی ایجاد می‌کند تا مدیران در شبکه‌های اجتماعی ادراک، احساسات و رفتار افراد را تجزیه و تحلیل کنند و به الگوهایی برسند که باعث شخصی سازی محتوا در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. به عنوان مثال تمام محتوایی که در اکسپلور اینستاگرام به شما نشان داده می‌شود با توجه به صفحه‌هایی که فالو می‌کنید و علاقه‌مندی‌های شما تعیین می‌شوند.

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی می‌توان به نقش آن در صنعت رسانه و خبر اشاره کرد. ناشران اخبار از فناوری هوش مصنوعی برای شخصی سازی اطلاعات استفاده می‌کنند و اطلاعات را به صورت خیلی تخصصی گروه‌بندی و شخصی‌سازی می‌کنند و در اختیار افراد قرار می‌دهند. این فرایند شخصی‌سازی اخبار، علاوه بر اینکه می‌تواند منابع مورد علاقه افراد را بدون آن که خودشان بدانند، در اختیارشان قرار دهد؛ باعث صرفه جویی در زمان نیز می‌شود.

به عنوان مثال اپلیکیشن Feedly به عنوان یک نمونه خارجی، با هدف دسترسی راحت برای خواندن اخبار و مطالبی که در قسمت فید شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها و مجلات قرار دارد مورداستفاده قرار می‌گیرد. هوش مصنوعی استفاده شده در این اپلیکیشن می تواند با توجه به رفتار کاربر در سایت، مطالب مرتبط را به او نشان دهد.

 به عنوان یک نمونه ایرانی، می‌توان به پلتفرم هوشمند خبری میروریکس (Mirorix) اشاره کرد که اخبار ورزشی را از خبرگزاری های مختلف جمع‌آوری می‌کند و در اختیار کاربر قرار می‌دهد. هوش مصنوعی استفاده شده در این وب‌سایت موضوعات و اخباری که برای کاربر جذاب است را تشخیص داده و مطالب را با در نظر گرفتن علایق او اولویت‌بندی می‌کند و به آن کاربر پیشنهاد می‌دهد.

امور مالی

هوش مصنوعی در دنیای بانکداری و مالی از طریق هوشمندتر و ایمن‌تر کردن کارها، راه‌های جدیدی برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان ایجاد کرده است. بسیاری از شرکت های مالی مثل Enova، Ocrolus و .. از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها به منظور تسهیل وام‌دهی مسئولانه، مدیریت مالی دیجیتال و پیش‌بینی نیازهای مشتریان استفاده می‌کنند و از این طریق باعث کاهش زیان، افزایش سوددهی و مدیریت ریسک می‌شود.

مزایای هوش مصنوعی در امور مالی:

برخی از مزایای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در امور مالی، عبارت است از:

  • فعال کردن تعاملات بدون اصطکاک و 24 ساعته با مشتری
  • کاهش نیاز به کارهای تکراری
  • کاهش خطای انسانی
  •  پس انداز

آموزش

هوش مصنوعی از خودکارسازی وظایف گرفته تا یادگیری شخصی می‌تواند در صنعت آموزش تاثیر بزرگی بگذارد. از طرفی، باعث می‌شود که موسسات و معلمان نحوه تدریس خود را تغییر دهند و از طرفی دیگر هوش مصنوعی نحوه یادگیری دانش‌آموزان را به شیوه‌ای انقلابی تغییر می‌دهد.

یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش، دستیارهای صوتی است. این دستیارها مانند الکسای آمازون، سیری اپل و غیره به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند بدون دخالت معلم با مطالب آموزشی تعامل برقرار کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021*****
[نمایش اطلاعات]