اطلاعات تماس
  • 021468*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111017028022183
در دسترس نیست

مزایای ریمپ ایسیو خودرو های داخلی و خارجی چیست؟

کد: 140111017028022183

، (اخبار رسمی): تقریباً تمام خودروهای مدرن امروزی دارای یک ECU (واحد کنترل موتور) هستند که عملکرد موتور را کنترل می کند. ECU را به عنوان رایانه ای در نظر بگیرید که نرم افزار را برای راه اندازی موتور اجرا می کند. به این نرم افزار عنوان نقشه یا map می گویند.

مزایای ریمپ ایسیو خودرو های داخلی و خارجی چیست؟
مزایای ریمپ ایسیو خودرو های داخلی و خارجی چیست؟

تقریباً تمام خودروهای مدرن امروزی دارای یک ECU (واحد کنترل موتور) هستند که عملکرد موتور را کنترل می کند. ECU را به عنوان رایانه ای در نظر بگیرید که نرم افزار را برای راه اندازی موتور اجرا می کند. به این نرم افزار عنوان نقشه یا map می گویند.

خودروسازان این نقشه را با در نظر گرفتن قابلیت اطمینان، قابلیت رانندگی و کیفیت سوخت تهیه می کنند. این بدان معنی است که این نقشه های ECU کاملا محافظه کارانه هستند. و می توانند با بارگذاری یک نقشه جدید، قدرت بیشتری را از همان موتور استخراج کنند. این فرآیند بارگذاری نقشه های جدید در ECU، تغییر نقشه یا نقشه برداری مجدد یا همان ریمپ ایسیو خودرو نامیده می شود.

هزینه ریمپ ایسیو در مرکز نکست استپ نسبت به سایررقبا بسیار پایین تر بوده و تمامی خدمات در این مجموعه با 2 سال گارانتی و ضمانت انجام می شود.

ریمپ ایسیو جایگزین نرم افزار اصلی ecu می شود، برنامه ماشین اصلی به طور کلی بر اساس نیاز مشتری است و در Ramp Isio نرم افزار Isio برای دستیابی به حداکثر کارایی اصلاح شده است.

این به عنوان سطح شیب دار ISU شناخته می شود که در آن نقشه ISU موتور خودرو را کنترل می کند و سطح شیب دار یک تغییر اصلاح شده از پارامترهای ISU است.

هنگامی که ماشین مجدداً نقشه برداری می شود، سیستم عامل سفارشی به پورت سریال (یا درگاه OBD) وصل می شود. و سپس ماشین را به نسخه جدید (Ramp ISO) برای بهبود عملکرد موتور مپ می کند. قابلیت فلاش مستقیم از طریق OBD منجر به ظهور صنعت فلاش شده است.

10 مورد از مزایای ریمپ ECU چیست؟

  • جلوگیری از جوش آوردن موتور ماشین
  • کاهش مصرف سوخت از مزایای ریمپ ایسو
  • افزایش شتاب خودرو با ریمپ ایسیو
  • حذف کوپ سرگاز (تاخیر دریچه گازی) 
  • مزایا و معایب ریمپ ایسیو، از بین بردن لیمیت سرعت
  • افزایش کارایی 
  • تنظیمات قابل برگشت 
  • بهبود عملکرد دنده ها 
  •  حذف فیلتر ذرات دیزل
  •  کاهش دمای فن خنک کننده خودرو

ریمپ چه تاثیری روی ماشین دارد؟

شرکت های ریمپ خودرو این قابلیت را دارkد که تمامی پارامترهای کنترل موتور را بر اساس نتایج علمی تغییر دkهد.

به عنوان مثال، بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند. که چگونه می توان با تغییر دور موتور و رمپ AC، قدرت بیشتری از موتور دریافت کرد و مصرف سوخت را کاهش داد.

ذکر این نکته ضروری است که تمامی پارامترهای عملکردی ایسیو در جداول جداگانه ای قرار دارند که به صورت جداگانه قابل تغییر هستند.

مثلا وقتی می خواهید گاز بگیرید، دریچه گاز باز می ماند و دور موتور بالاست. بنابراین روی سطح شیب دار پارامترهای سوخت و جرقه فقط در دورهای بالا و زمان شتاب قابل تغییر است و در حالت دور آرام و کروز تغییری در سوخت و افزایش پارامترها وجود ندارد.

۱۰ مورد از مزایای ریمپ ECU چیست؟

ریمپ ایسیو مزایای زیادی دارد در این قسمت به ۸ مورد از این مزیت ها میپردازیم.

۱-جلوگیری از جوش آوردن موتور ماشین

ریمپ اصولی و استاندارد موجب می شود تا فن اتومبیل سریع تر فعالیت خود را آغاز کند. و هنگامی که دمای رادیاتور افزایش می یابد، فن که توسط عملیات ریمپ بهبود یافته، حرارت را کم میکند  و ماشین شما دیگر جوش نخواهد آورد و واشر ها نیز نخواهند سوخت.

۲-کاهش مصرف سوخت از مزایای ریمپ ایسو

پروسه پاشش انژکتور در صورت ریمپ صحیح تنظیم می شود و استفاده سوخت اتومبیل نیز کاهش میابد. و این امر دو نتیجه نهایی دارد، اولا انکه در هزینه‌های سوخت صرفه جویی خواهد شد، دوم این که میزان آلودگی هوا نیز کمتر می‌شود.

۳-افزایش شتاب خودرو با ریمپ ایسیو

یکی از مزیت های کلیدی ریمپ در مبحث مزایا و معایب ریمپ ایسیو، ارتقاء بازدهی احتراق در ماشین می باشد.

زمانی که عملیات سوختن در خودرو با نهایت کیفیت انجام گیرد در نتیجه شتاب و گشتاور خودرو نیز بیشتر می شود. یا به معنای دیگر نوعی تیونینگ خودرو ایجاد می شود.

در اصل این نکته را مد نظر داشته باشید که  بهتر است ریمپ برای موارد بیشتر از ۱۵ درصد تقویت اتفاق نیفتد.

۴-حذف کوپ سرگاز (تاخیر دریچه گازی) 

بیشتر ماشین سواران از این موضوع ناراحت هستند که چرا در زمان فشردن پدال گاز در سرعت های بالا افزایش شتاب را در خودرو مشاهده نمی کنند یا در هنگام رانندگی در سربالایی، خودرو با سرعت دلخواه بالا نمی رود. با انجام ریمپ می توان  کوپ سر گاز را از بین برد و این موارد را رفع کرد.

۵-مزایا و معایب ریمپ ایسیو، از بین بردن لیمیت سرعت

اتوموبیل هایی مانند کامیونت جدید که لیمیت (محدودیت) به ضرر آنها می باشد و یا افرادی که از خودرو به منظور حمل و نقل و جابجایی بار استفاده می کنند با انجام ریمپ می توانند توان سرعتی اتومبیل را افزیش دهند.

۶-افزایش کارایی 

پروسه ریمپ خودرو مثل روت کردن گوشی های اندروید است. یعنی حدود تعیین شده توسط شرکت سازنده حذف می شود و میتوانید به شکل بهتری پارامتر و قابلیت های خودرو خود را تنظیم کند و در اصل به راحتی شما  در حین رانندگی کمک زیادی میکند.

۷-تنظیمات قابل برگشت 

برنامه نویسی ECU قابل کنترل و تنظیم می باشد. به عبارتی شما می توانید با توجه به هزینه و نیاز اتومبیل، ریمپ لازم را انجام دهید و چنانچه از نتیجه رضایت کافی نداشتید به حالت قبل برگردانید.

۸-بهبود عملکرد دنده ها 

در آخرین مورد مزیت ریمپ در مبحث مزایا و معایب ریمپ ایسیو می توان به ارتقاء تعویض دنده در خودرو های اتومات اشاره نمود.  زیرا که گشتاور و سنسور دور موتور در ریمپ تنظیم می شود.

۹- حذف فیلتر ذرات دیزل

در صورتی که تا به الان اظلاع نداشتید، DPF مخفف فیلتر ذرات دیزل است.

DPF وسیله ای برای کنترل آلودگی می باشد. در موتورهای دیزلی جدید، DPF وظیفه جذب ذرات دوده و دیزل را بر انجام می دهد.

هنگامی که DPF به اندازه کافی اشباع شد، یک دور بازسازی را میگذارند تا ذرات داخل فیلتر را بسوزاند. یک DPF را می توان قبل و بعد از مبدل کاتالیست نصب نمود.

DPF دارای دو محفظه با یک محفظه هوا برای فیلتر هوای لانه زنبوری در یک پوسته فلزی می باشد، همانند مبدل کاتالیزور.

فیلتر ذرات دیزل دارای یک سنسور فشار خاص در ورودی و خروجی خودمی باشد که وظیفه اندازه گیری داده های فشار و ارسال آنها به ECU را دارد.

DPF معمولا یک اقدام برای جلوگیری از آلودگی می باشد. با استفاده از عمل ریمپ ایسیو می توانید DPF را از ECU حذف کنید و این چالش را از بین ببرید، زیرا در مقایسه با خرید یک جدید، حذف DPF مقرون به صرفه تر است. بنابراین، اگر DPF شما آنطور که باید کار نمی کند یا مشکلی با آن دارید، می توانید با ریمپ کردن DPF را از بین ببرید.

۱۰- کاهش دمای فن خنک کننده خودرو

با ریمپ ECU می توانیم شرایط کاری فن خنک کننده را تغییراتی بدهیم، می توانیم دمای جدید و فن خنک کننده فعال را زودتر از نقطه تنظیم تولید تعریف نماییم تا از آسیب در شرایط  هوای گرم جلوگیری نماییم. مثل اتفاقاتی که برای خودروهای پژو ۴۰۵ با موتور XU7 افتاده است.

امیدواریم در این مقاله به اندازه کافی با مزیت های ریمپ ایسیو خودرو آشنا شده باشید و بتوانید به خوبی تصمیم بگیرید که آیا این کار برای شما مناسب است یا خیر؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021468*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | علم و آموزش