اطلاعات تماس
  • 071362*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111017029122184
در دسترس نیست

ایمپلنت دندان در شیراز و همه آن چیزی ک باید بدانید

کد: 140111017029122184

، (اخبار رسمی): ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای پر کردن و جایگزینی جای خالی دندان از دست رفته است. اگر به هر دلیلی فرد یک یا چند دندان خود را از دست بدهد، می‌تواند با درمان ایمپلنت جای خالی این دندان ها را پر کند.

ایمپلنت دندان در شیراز و همه آن چیزی ک باید بدانید
درمان ایمپلنت به دلیل استحکام و ماندگاری مانند دندان طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند مادام العمر باشد.

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته است. اگر به هر دلیلی فرد یک یا چند دندان خود را از دست بدهد، می‌تواند با درمان ایمپلنت جای خالی این دندان ها را پر کند.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یکی از بهترین روش ها برای پر کردن و جایگزینی جای خالی دندان از دست رفته است. اگر به هر دلیلی فرد یک یا چند دندان خود را از دست بدهد، می‌تواند با درمان ایمپلنت جای خالی این دندان ها را پر کند. درمان ایمپلنت به دلیل استحکام و ماندگاری مانند دندان طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند مادام العمر باشد. ایمپلنت دندان از اجزای مختلفی تشکیل شده است که شامل پایه ایمپلنت ( فیکسچر)، اباتمنت و روکش ایمپلنت است. جنس ایمپلنت دندان معمولا از تیتانیوم است. امروزه این روش درمان بسیار موفق بوده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. قبل از اقدام برای انجام درمان ایمپلنت دندان در شیراز فرد باید توسط دندانپزشک متخصص معاینه شود در این معاینه باید چند فاکتور مهم توسط دندانپزشک  بررسی شود، اگر بیمار تمام  شرایط لازم برای این درمان را داشته باشد آن وقت دندانپزشک باید اقدامات لازم برای شروع درمان را انجام دهد.

انواع ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان به دو روش زیر انجام می‌پذیرد:

  • ایمپلنت به روش دیجیتالی
  • ایمپلنت به روش سنتی

شرایط کاشت ایمپلنت دندان

یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای انجام کاشت ایمپلنت دندان باید در نظر گرفته شود، استحکام استخوان فک است. زیرا پایه ایمپلنت باید در استخوان فک جایگذاری شود و اگر استخوان فک، مناسب انجام این درمان نباشد یا باید از انجام آن منصرف شد یا باید پیوند استخوان انجام داد. کسانی که می‌خواهند درمان ایمپلنت انجام دهند باید بدانند این درمان نیاز به زمان و صبوری دارد. افرادی که دچار مشکلات لثه ای هستند نیز گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت نیستند مگر اینکه با درمان مناسب و تشخیص پزشک متخصص کاشت ایمپلنت این درمان برای آنها انجام  پذیرد. افراد سیگاری، الکلی، دیابتی، نقص ایمنی، زنان باردار و کسانیکه مبتلا به سرطان هستند و پرتو درمانی انجام می‌دهند نیز گزینه مناسب انجام ایمپلنت دندان نیستند.

عوارض کاشت ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت دندان اگر به روش صحیح انجام شود در بهبود کیفیت زندگی فرد تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت اما واضح است که هر عمل جراحی ممکن است عوارضی در پی داشته باشد. عوارض جراحی می‌تواند بعد از عمل یا با گذشت مدت زمانی بعد از عمل جراحی، خود را نشان دهد. یکی از عوارض کاشت ایمپلنت دندان، شل شدن بر اثر عوامل مختلف و در نتیجه از دست رفتن ایمپلنت است. گاهی نیز ممکن است ایمپلنت آسیب ببیند یا بشکند که در هر دو صورت باید ایمپلنت جدید جایگزین شود. یکی دیگر از عوارض ایمپلنت احتمال عفونت آن است. ایجاد مشکلات سینوسی و همچنین احتمال آسیب عصبی نیز بعد از عمل ممکن است ایجاد شود.

تفاوت ایمپلنت دندان با دندان مصنوعی

برای درمان جای خالی دندان از دست رفته معمولا از دو روش ایمپلنت و دندان مصنوعی استفاده می‌شود. امروزه کاشت ایمپلنت روش بسیار مناسب و رایجی برای این عارضه است. زیرا کارآیی ایمپلنت مانند دندان طبیعی، دائمی است و در آن دندان ها به صورت فیکس و ثابت در دهان جایگذاری می‌شوند اما دندان مصنوعی یک پروتز متحرک است که عمر کمتری  نسبت به ایمپلنت دندان دارد و هزینه آن نسبت به ایمپلنت دندان ارزان تر است و هیچ نیازی به انجام جراحی نمی باشد.

متخصص ایمپلنت دندان در شیراز

در انجام یک ایمپلنت موفق، فاکتورهای زیادی دخالت دارند و حائز اهمیت می باشند. یکی از فاکتورهای مهم انتخاب دندانپزشک با تخصص مرتبط و باتجربه است. یک دندانپزشک عمومی پس از گذراندن حدود شش سال تحصیل موفق به دریافت مدرک دندانپزشکی می شود، پس از آن می تواند در یکی از تخصص های دندانپزشکی ادامه تحصیل دهد، که بسته به تخصص حدود سه تا چهار سال زمان میبرد. از این رو متخصص ایمپلنت دندان علاوه بر دندانپزشکی عمومی، چندین سال را به یادگیری جراحی دهان و کاشت ایمپلنت پرداخته است. البته دندانپزشکان عمومی نیز می توانند با گذراندن دوره های آموزشی، گواهی ایمپلنت دندان را دریافت کنند، اما تجربه و تخصص آنها به خوبی جراحان، ایمپلنتولوژیست ها و پریودنتیست ها نیست. در صورت نیاز به ایمپلنت دندان توصیه میکنیم، به پزشک متخصص جراحی فک و صورت یا پریودنتیست مراجعه کنید.

منبع: کلینیک دندانپزشکی نگین

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 071362*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان