اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111037133322033
در دسترس نیست

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

کد: 140111037133322033

، (اخبار رسمی): زمانی که از کشورهای جذاب و پیشرفته صحبت می‌شود، بدون شک در دسته این کشورها انگلستان نیز قرار خواهد گرفت. کشوری که به لحاظ کیفیت بالای شناخته شده، محل حضور مهاجرین زیادی قرار می‌گیرد.

شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان
شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان

 به همین جهت، گزینه‌های مهاجرتی زیادی را پیش روی افراد مهاجر قرار داده که  یکی از این گزینه‌ها، ‌ مهاجرت پزشکان به انگلستان بوده است. البته از آن‌جایی که انگلستان در راستای ارائه بهترین خدمات به مراجعه‌کنندگان تلاش می‌کند، در انتخاب پزشکان و کادر درمان حساسیت زیادی دارد. پس با ما همراه شوید تا راجع به این موضوع، صحبت بیشتری داشته باشیم.


مهاجرت پزشکان به انگلستان چه شرایطی دارد؟

پزشکانی که قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارند. با شرایط مهاجرت پزشکان به انگلستان،  به طور کامل باید آشنا شوند. این شرایط به شرح زیر است:
•    بدون در نظر گرفتن پزشک عمومی، متخصص و یا زندگی به طور دائم و یا موقت  باید برای گرفتن مجوز کار در شورای پزشکی به نام GMC عضو شوند.
•    ثبت نام و عضویت پزشکان در GMC با مدارک پزشکی، توانایی، مهارت و تخصص انجام می‌شود. البته برای دریافت مجوز به حضور در این سازمان نیازی نیست و از طریق آنلاین نیز می‌توانند اقدام به گرفتن کنند.
•    از شروط دیگر، قبولی آزمون آیلتس با حداقل نمره هفت است.
•    در صورتی که فرد پزشک مدرک آیلتس نداشته باشد، با مدرک OET می‌تواند اقدام کند. مدرک OET نیز همانند آیلتس با نمره هفت شناخته شده و معتبر است. پزشک بنا به شرایط خود می‌تواند اقدام به گرفتن یکی از این دو مدرک کند. 
•    چنان‌چه پزشکان در خارج از انگلستان تحصیل و مدرک آن‌ها تایید شود. پس از گذراندن دوره کارآموزی، می‌توانند ثبت نام خود را در شورای پزشکی تکمیل کنند.
•    از شرایط مهاجرت پزشکان عمومی، شرکت در آزمون GP است. 
•    از شرایط مهاجرت پزشکان متخصص نیز گواهی تایید صلاحیت و ثبت نام در CESR است.
•    گذراندن آزمون تخصصی به نام PlAB نیز برای صلاحیت و مهارت پزشکان در نظر گرفته شده است. در حقیقت این آزمون میزان دانش، توانایی و سواد پزشکان را مورد سنجش و ارزیابی  قرار می‌دهد.   آزمون PlAB از دو بخش یک  و دو تشکیل شده که شرط ورود به آزمون بخش دو، قبول شدن در بخش یک است. البته باید گفت که آزمون بخش یک به صورت کتبی برگزار می‌شود. پس در صورتی که فرد در انگلستان حضور نداشته باشد،   می‌تواند در کشورهای بنگلادش، پاکستان و یا امارات متحده عربی امتحان مرحله یک را شرکت کند.

شرایط سنی مهاجرت به انگلیس برای پزشکان چگونه است؟

وزارت بهداشت این کشور، در حال حاضر برای مهاجرت پزشکان به انگلستان شرایط سنی خاصی را در نظر نگرفته است. این بدان معنا است هر پزشکی که شرایط جسمی، روحی و کاری مناسب داشته باشد، بدون محدودیت سنی  برای کادر درمان در نظر گرفته می‌شود. البته قبول شدن در آزمون دو مرحله‌ای را نباید فراموش کرد.

اما امکان مهاجرت پزشک، همراه با  همسر و فرزند نیز وجود دارد. با این تفاوت که فرزند باید زیر هجده سال سن داشته باشد.  اگر شرایط شما محیا باشد از چگونگی و مراحل  معادل سازی مدرک پزشکی برای مهاجرت که طی مراحلی صورت می‌گیرد، باید اطلاع داشته باشید. برای معادل سازی مدارکی اعم از پروانه نظام پزشکی، رزومه شغلی، تمکن مالی و گواهی عدم سوء پیشینه پزشکی نیز لازم است.

در چگونگی و مراحل معادل سازی، باید فرد پزشک در آزمون و یا دوره‌هایی برای مطابقت مدرک  خود با قوانین  پزشکی در انگلیس  شرکت داشته باشد. پس از جمع‌آوری این مدارک، هزینه معادل سازی بنا به تخصص و آزمون PLAB دریافت خواهد شد. مرحله اول، برد آزمونی است که  شورای عمومی پزشکی تعیین می‌کند. این مرحله بدون حضور فیزیکی نیز انجام می‌شود. مرحله اول از 180 سوال کوتاه تشکیل شده که فرد پزشک در طول سه ساعت باید پاسخ دهد.

البته این سوالات با گزینه‌های پنج تایی و به صورت تست است که فرد پزشک یکی از این گزینه‌ها را باید انتخاب کند. اما مرحله دوم توسط مهارت‌های بالینی و حرفه‌ای ارزیابی می‌شود که پزشک باید حضور فیزیکی داشته باشد. مرحله عملی، پزشک 18 بیمار را باید ویزیت کند.  برای هر کدام از این ویزیت‌ها هشت دقیقه وقت در نظر گرفته شده تا تشخیص درست با درمان همراه باشد. پس از قبولی  دو مرحله‌ای این آزمون، از طرف انگلستان  مدارک ریجستری خواهد شد. پزشکان متخصص مدارک معادل‌سازی خود را طریق ECFMG  نیز باید انجام و اپیک نامبر دریافت کنند.

سپس   گذراندن دوره کارآموزی و یا همان انترن لازم است که دوسال باید طی شود. چنان‌چه فرد پزشک در کشوری که زندگی می‌کند دوره انترن را  گذرانده باشد، مستقیم وارد  کار در حرفه پزشکی خود خواهد شد.

انواع ویزای مهاجرت پزشکان به انگلستان

یکی از موارد مهم، مهاجرت پزشکان به انگلستان به انواع ویزا آن‌ها مربوط می‌شود. باید گفت سه نوع ویزا برای پزشکان در نظر گرفته شده است. هر کدام از این ویزاها با شرایط خاصی تنظیم شده تا پزشک بنا به شرایط موجود یکی را انتخاب و اقدام به اخذ آن نماید. 

1.    ویزای Tier1  برای پزشکانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، ویزای غیره آموزشی محسوب خواهد شد. بدین معنا که به فرد پزشک اجازه داده می‌شود تا هر کاری به غیر از آموزش انجام دهد.
2.    ویزای Tier2  که در مورد پیشنهاد کارفرمایی از کشور انگلیس است. در صورتی که پزشک از طرف بیمارستان و یا کلینیک  پیشنهاد کار دریافت کند، به راحتی ویزا در حوزه آموزشی و یا غیره آموزشی دریافت خواهد کرد. لازم به ذکر است، در حال حاضر ویزای Tier2  یکی از متداول‌ترین انواع ویزاها شناخته شده است.
3.    ویزای Tier5  که به طور موقت و دو ساله داده می‌شود. این ویزا، مناسب دوره‌های آموزشی و یا کارآموزی پزشکی در انگلستان است. البته  پس از گذراندن دو سال، باید فرد به کشور خود بازگردد.  

مهاجرت پزشکان به انگلستان چقدر هزینه دارد؟

موضوع مهم، برای مهاجرت پزشکان به انگلستان پرداخت هزینه است. در ابتدا به این مورد باید اشاره کرد که هزینه به صورت پوند دریافت خواهد شد. پرداخت این هزینه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:
•    هزینه شرکت در بخش اول آزمون PLAB: 235 پوند
•    هزینه شرکت در بخش دوم آزمون PLAB که عملی است: 860 پوند
•    هزینه شرکت در بخش اول و دوم آزمون MRCP: 419 پوند
•    هزینه شرکت در آزمون PACES: 667 پوند
البته به این مورد باید اشاره کرد که به مبالغ بالا، پرداخت هزینه‌های جانبی دیگر نیز افزوده می‌شود.

بررسی شرایط کار پزشکان در انگلیس

پزشکانی که به قصد زندگی دائم و کار در انگلیس، کشور خود را ترک می‌کنند. بهتر است شرایط کار را بررسی کنند تا با آگاهی کامل مهاجرت خود را انجام دهند. البته به این مورد باید اشاره کرد که انگلستان به افراد پزشک و متخصصین زیادی نیاز دارد. پس سعی کرده تا شرایط کار پزشکان را در این کشور  آسان کند.  در ابتدا به ساعت کاری باید اشاره کرد.

به طور معمول پزشکان از ساعت هشت صبح شروع به کار  و تا شش عصر ادامه خواهند داد. چنان‌چه فرد پزشک جراح باشد، در روزهای تعطیل و آخر هفته نیز  به کار و فعالیت خود باید  ادامه دهد. اما در غیره این صورت، پزشکان عمومی و متخصص می‌توانند در تعطیلاتو یا روزهای آخر هفته  تعطیل باشند. البته لازم به ذکر است که بیشتر پزشکان به صورت نیمه وقت به طبابت مشغول هستند و بقیه وقت خود را برای تحقیقات و افزایش دانش خود صرف می‌کنند. 

 از بررسی شرایط دیگر،  اقامت آن‌ها است. در صورتی که پزشک، معادل‌سازی مدارک خود را انجام  و مشکلی نداشته باشد، اقامت دائم خود را دریافت خواهد کرد. ضمن آن‌که زندگی برای افراد  پزشک در انگلستان بسیار راحت صورت خواهد گرفت،  به طوری‌که ثبات مالی و اقتصادی خوبی دارند. 

در بررسی این شرایط،  به دست آوردن خدمات و امکانات اجتماعی را نباید از یاد برد.  علاوه بر آن‌که بنا به شرایط مهاجرت پزشکان عمومی و یا شرایط مهاجرت پزشکان متخصص، دستمزد بالایی دریافت خواهند کرد. در صورتی که فرد پزشک همراه با فرزند زیر هجده سال خود مهاجرت کند، فرزند وی از بهترین شرایط آموزشی رایگان بهره خواهد برد. در بررسی شرایط کار پزشکان باید گفت که متخصصین در بردهای دوساله MRCP و MRCS باید شرکت و پس از دریافت پذیرش به عنوان متخصص مشغول به کار شوند.

پزشک با اشتغال به کار و داشتن اقامت دائم، اجازه کار در هر شهری از انگلستان را خواهد داشت. علاوه بر موارد بالا،  به فرصت‌های شغلی که برای پزشکان در انگلستان ایجاد شده، باید اشاره داشت. 

سخن پایانی

همان‌طور که ملاحظه کردید، برای مهاجرت پزشکان به انگلستان شرایط خاصی وجود دارد. در این مطلب ما سعی کردیم تا موارد مهم را به اطلاع شما عزیزان برسانیم. با این حال برای مهاجرت، به مشورت با افرادی نیاز دارید که در این زمینه تخصص و حرفه لازم داشته باشند.

ما به شما صرافی برتر لندن را معرفی می‌کنیم. صرافی که علاوه بر جابه‌جایی پول، اهداف دیگری هم دنبال می‌کند. علاوه بر این موارد باید گفت که در این صرافی، کارشناسان به خوبی شرایط و مدارک شما بررسی و برای مهاجرت  به شما کمک خواهند کرد.  پس قبل از اقدام به هر کاری، مشورت رایگان با این صرافی را فراموش نکنید. صرافی برتر لندن به تمام سوالات شما در زمینه مهاجرت، پاسخ خواهد داد.  پس با ما در ارتباط باشید. همچنین انواع خدمات ارزی از جمله حواله پوند در صرافی برتر ارائه می شود.

منبع: نرخ پوند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091318*****
[نمایش اطلاعات]