اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14011108713868004
در دسترس نیست

قیمت شارژ کارتریج

کد: 14011108713868004

، اصفهان , (اخبار رسمی): شارژ کارتریج یکی از مهم ترین ملاحظات برای دارندگان چاپگر است. فرقی نمی کند که چاپگر جوهرافشان دارید یا از چاپگر لیزری استفاده می کنید، در هر صورت باید پس از مدتی کارتریج دستگاه خود را شارژ کنید.

قیمت شارژ کارتریج
قیمت شارژ کارتریج

در این مقاله به شما خواهیم گفت که بارگیری کارتریج چیست و چگونه آن را انجام دهید. اگر قصد دارید کارتریج جوهر خود را شارژ کنید یا می خواهید یاد بگیرید که چگونه کارتریج لیزری خود را شارژ کنید، و یا برای استعلام  قیمت شارژ کارتریج با ما همراه باشید.
بارگیری کارتریج جوهر در چاپگرهای جوهر افشان

 همانطور که در مقاله کارتریج چیست گفتیم کارتریج جوهر در چاپگرهای جوهر افشان استفاده می شود و دستگاه نیاز به مکانی برای نگهداری جوهر دارد. این جوهر پس از مدتی تمام می شود و به همین دلیل باید کارتریج چاپگر را شارژ یا تعویض کنید. قبل از اینکه در مورد نکات تخصصی برای بارگیری کارتریج جوهر صحبت کنیم، اجازه دهید مراحل را طی کنیم.

مراحل بارگیری کارتریج جوهر

قبل از انجام هر کاری، باید دفترچه راهنمای چاپگر خود را مطالعه کنید و با مطالعه آن، نوع جوهر سازگار با دستگاه خود را خواهید شناخت.3

 در مرحله بعد باید یک کیت شارژ مناسب و باکیفیت خریداری کنید. این کیت شامل جوهر چاپگر، سرنگ و دستکش می باشد. پس از آماده سازی شرایط و اطمینان از جدا شدن دستگاه، کارتریج را به دقت از چاپگر خارج کنید. فراموش نکنید که سر کارتریج را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. سرنگ را با جوهر پر کنید و به دنبال محل تزریق جوهر روی کارتریج بگردید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات برای پیدا کردن سوراخ تزریق جوهر لازم است برچسب روی کارتریج را بردارید. پس از برداشتن برچسب، سوزن سرنگ را در شکاف کارتریج فرو کنید و جوهر را به آرامی تزریق کنید. میزان جوهر مورد نیاز برای یک کارتریج به نوع و مدل چاپگر شما بستگی دارد و تمامی این اطلاعات در دفترچه راهنمای دستگاه موجود است. پس از اتمام تزریق جوهر، کارتریج را تخلیه کنید. برای این کار از یک سرنگ خالی استفاده کنید و هوا را به داخل کارتریج فشار دهید تا جوهر به سمت سر حرکت کند.

در مرحله آخر کارتریج را تمیز کرده و پس از چسباندن لیبل آن را داخل چاپگر قرار دهید.

 هزینه شارژ مجدد کارتریج جوهر کمتر از خرید کارتریج جدید است. اما با توجه به توصیه کارشناسان بهتر است این کار را نکنید. به گفته این افراد، در صورت استفاده از جوهر بی کیفیت یا شارژ نادرست کارتریج جوهر، چاپگر آسیب می بیند و باعث ضایعات زیادی می شود. بنابراین توصیه می کنیم قبل از انجام این روش با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا متحمل هزینه های زیادی نشوید.

بارگیری کارتریج تونر در پرینترهای لیزری

 کارتریج پرینتر لیزری حاوی ماده‌ای به نام تونر است که وقتی تمام شد می‌توان آن را شارژ کرد. شارژ مجدد کارتریج لیزری باعث صرفه جویی در هزینه می شود و به شما این امکان را می دهد که با هزینه بسیار کم از کارتریج برای مدت طولانی استفاده کنید. قبل از اینکه نحوه بارگیری کارتریج تونر را یاد بگیرید، باید ابزارهای زیر را آماده کنید:

  • تونر با کیفیت بالا که با دستگاه شما مطابقت دارد
  • پیچ گوشتی چهار طرفه
  • یک پارچه نرم
  • چند روزنامه بی ارزش
  • ابزاری با لبه تیز

مراحل بارگذاری کارتریج لیزر

کارتریج تونر را از چاپگر خارج کرده و پیچ درپوش جانبی آن را بردارید.

 پس از خارج کردن درام از کارتریج، رول PCR را مانند تصویر زیر جدا کنید. در این مرحله با استفاده از ابزار نوک تیز، ابتدا میله PCR را کمی به سمت راست حرکت دهید.

سپس آن را بالا بکشید و در نهایت با حرکت دادن آن به سمت چپ میله را بیرون بکشید..

حال باید به قسمت جوهر کارتریج رفته و پس از بازکردن پین های دو سر آن، این قسمت را بردارید.

در این مرحله، همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، باید قسمت بیرونی کارتریج را که آویزان است بردارید.

گام بعدی برداشتن فنر کارتریج است که در شکل زیر نشان داده شده است.

 حال نوبت به جداسازی دو قسمت اصلی کارتریج لیزری، قسمت جوهر اضافی و قسمت تونر است. در این مرحله مانند شکل زیر قسمت تونر کارتریج را با دست بگیرید و دو قسمت کارتریج را از هم جدا کنید.

یک فنر در قسمت کارتریج جوهر اضافی وجود دارد که باید برداشته شود، سپس پوشش پلاستیکی را از این قسمت جدا کنید.

 در این مرحله، زمان برداشتن برف پاک کن است. برای این کار پیچ های قسمت ضایعات جعبه تونر را مانند شکل زیر باز کرده و تونر اضافی را از این قسمت جدا کنید. حالا یک دستمال نرم بردارید و به آرامی محل ضایعات کارتریج را تمیز کنید. توجه داشته باشید که استفاده از برس برای تمیز کردن این قسمت باعث خراشیدگی تیغه کارتریج می شود. حالا یک دستمال نرم بردارید و به آرامی محل ضایعات کارتریج را تمیز کنید. توجه داشته باشید که استفاده از برس برای تمیز کردن این قسمت باعث خراشیدگی تیغه کارتریج می شود. هنگامی که قسمت زائد را تمیز کردید، وقت آن است که آن قسمت را در جای خود قرار دهید. برای این کار ابتدا تیغه برف پاک کن و سپس پوشش پلاستیکی را قرار دهید.

هنگام قرار دادن پوشش پلاستیکی روی قسمت مربوطه، از ثابت بودن شیارها در جای خود مطمئن شوید.

اکنون زمان آن است که فنر را در جای خود قرار دهید.

 در این مرحله نوبت به قسمت اصلی کار یعنی بارگیری کارتریج تونر می رسد. به قسمت دوم کارتریج که قبلا جدا کردید بروید. پیچ های کناری را مانند شکل زیر باز کرده و درپوش این قسمت را بردارید. پس از برداشتن قسمت کناری، یک پوشش سفید را مشاهده خواهید کرد. این پوشش را بردارید تا جوهر از این قسمت داخل محفظه بریزید. اکنون زمان ریختن جوهر در محفظه کارتریج است. اما قبل از انجام این کار، فراموش نکنید که بطری جوهر را به خوبی تکان دهید و پس از قرار دادن درپوش پلاستیکی نازل روی بطری، شروع به کار کنید.
پس از شارژ کارتریج لیزر، نوبت به اتصال دو قسمت اصلی کارتریج به یکدیگر می رسد.

 پس از اتصال دو قسمت اینسرت، نوبت به کشیدن میخ می رسد. برای این کار به هیچ ابزاری نیاز ندارید.

سپس غلتک PCR را در جای خود قرار دهید.

پس از نصب غلتک، باید درام را نیز نصب کنید.

آخرین مرحله در بارگیری کارتریج تونر، بستن درب کناری کارتریج است که در تصاویر زیر نشان داده شده است.

 شارژ کارتریج در خانه قطعا ایده خوب و ارزانی به نظر می رسد. اما بد نیست بدانید که کارتریج های لیزری دارای چیپ ست خاصی هستند که پس از هر بار شارژ باید تعویض شود. در غیر این صورت، چاپگر پیغام خطا نمایش می دهد. همانطور که گفتیم در مورد شارژ کارتریج جوهر، قبل از انجام این کار باید با یک متخصص مشورت کنید.

برای مشاهده انواع تامین کنندگان و فروشندگان کارتریج می توانید لیست فروشندگان معتبر خود را از جویشگر بیابید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت جویشگر

وب سایت جویشگر یک بانک اطلاعات مشاغل است که علاوه بر معرفی کسب‌و‌کارها و محصولات یا خدماتی که برای فروش عرضه کرده‌اند، نیازهای آن‌ها را نیز برای خرید محصولات و خدمات، به عموم مردم و دیگر پیشه‌وران و صاحبان مشاغل معرفی کرده و با مشاوره و راهنمایی فروش امکان تعامل هرچه بیشتر و سریع‌تر آن‌ها را فراهم می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید