اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111127147122112
در دسترس نیست

آیا استفاده کردن از کاندوم تاخیری ضرر دارد

کد: 140111127147122112

، (اخبار رسمی): عوارض کاندوم تاخیری در صورت استفاده ی زیاد از آن می تواند به وجود بیاید و فرد را دچار دیر انزالی کند - آیا کاندوم تاخیری عوارض دارد

آیا استفاده کردن از کاندوم تاخیری ضرر دارد
آیا استفاده کردن از کاندوم تاخیری ضرر دارد

آیا استفاده از کاندوم تاخیری ضرر داره؟  

استداه متداول از کاندوم تاخیری یقینا عوارض مختلفی را در پی دارد، ولی عوارض شایعی که مردم از آن نام می‌برند مانند: از دست دادن باروری، اختلالت هورمونی و یا مشکلات مختلف دیگر، کمی اغراق شده و به‌دور از واقعیت می‌باشند. البته در شرایط خاص و با توجه به ویژگی‌های فیزیولوژی فرد ممکن استفاده از کاندوم حساسیت های را ایجاد بکند. برای آشنایی بیشتر با عوارض کاندوم تاخیری، شایعات و دروغ‌های اغراق شده درباره عوارض این کاندوم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

عوارض داشتن یا نداشتن کاندوم تاخیری

 مسئله این است کاندوم تاخیری یکی از معروف ترین و محبوب ترین کاندوم ها است و همان طور که از نام آن مشخص است به دلیل مواد بی حسی که دارد سبب می شود انزال مردان به تاخیر بیافتد. این ویژگی سبب شد کاندوم تاخیری بهترین گزینه برای درمان مردانی باشد که دچار مشکل زود انزالی هستند. اما سوالی که در اینجا برای بسیاری از این متقاضیان مطرح می شود این است که آیا کاندوم تاخیری عوارض دارد؟

در خصوص عوارض استفاده از کاندوم های تاخیری به طور خلاصه می توان اینگونه پاسخ داد که اگر فرد به مواد و ترکیبات تشکیل دهنده و سازنده کاندوم حساس نباشد این محصول هیچ عوارضی برای او ندارد؛ لاتکس و مواد بی حس کننده چون بنزوکائین و لیدوکایین مهم ترین ترکیبات سازنده ی این محصول هستند. پس می توان گفت که اصلی ترین عواملی که سبب ایجاد مضرات کاندوم تاخیری می شوند همین دو عامل می باشند. البته باید متذکر شویم که حساسیت به این دو عامل، زمانی رخ می دهد که شما به مدت طولانی و پی در پی از این محصول استفاده کنید.

عوارض کاندوم های تاخیری به چه علت است؟

عموما مهم ترین دلیل عوارض استفاده از کاندوم های تاخیری، حساسیت به مواد سازنده آن یعنی لاتکس و مواد تاخیری به کار رفته ( لیدوکایین و بنزوکائین) است. پس در واقعیت اگر مصرف کننده به این مواد آلرژی نداشته باشد، این کاندوم ها برای او عوارض آن چنانی ندارد.

به طور کلی این عوارض شامل استفاده از بنزوکائین و لیدوکائین، حساسیت به لاتکس و تاثیر گذاشتن روی رابطه جنسی می باشد. از دیگر عوارض جانبی کاندوم تاخیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش نعوظ یا از دست دادن نعوظ یکی از مهم ترین عوارض جانبی کاندوم تاخیری که در واقع ناشی از استفاده زیاد می باشد از دست دادن نعوظ است. در واقع افرادی که بیش از حد از این محصول استفاده می کنند سبب می شود که بعد از چند دقیقه از گذشت رابطه جنسی، نعوظ خود را از دست بدهند. البته از دست دادن نعوظ، بستگی به بدن خود فرد دارد و این عوارض در افراد مختلف، متفاوت است.

کاهش پیدا کردن لذت جنسی از دیگر عوارض جانبی کاندوم تاخیری، کاهش دادن لذت جنسی است که این عامل به دلیل وجود مواد بی حس کننده است. بی حس شدن آلت تناسلی سبب می شود در زمان سکس، لذت کمتری احساس کنید. اما از طرف دیگر به دلیل طولانی شدن رابطه جنسی و دیدن چندباره ارگاسم شریک جنسی، بسیاری از افراد طرفدار این محصول هستند.

۳ دروغ بزرگ درباره ی عوارض کاندوم تاخیری

در مورد عوارض استفاده زیاد از کاندوم تاخیری، دروغ ها و شایعات بسیار زیادی وجود دارد

دروغ یک: عدم توانایی بارداری بعد از مصرف کاندوم تاخیری

یکی از جالب ترین آن ها باردار نشدن زنان به دلیل استفاده طولانی از این محصول است. شاید خشکی واژن یکی از عوارض جانبی کاندوم تاخیری باشد اما بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، استفاده از کاندوم به هیچ وجه نمی تواند توانایی باروری را از فرد بگیرد.

دروغ دوم: اختلالات هورمونی

از دیگر شایعاتی که در خصوص عوارض مصرف کاندوم تاخیری مطرح است ایجاد تغییر و اختلال هورمونی در مردان و زنان است که این شایعه هم رد است و این محصول هیچ اثر منفی و بدی روی هورمون های زن و مرد نمی گذارد.

دروغ سوم: مشکلات پوستی

یا اینکه عده ای می‌گویند مصرف کاندوم تاخیری، باعث ایجاد قرمزی و خارش و ورم پوست می شود، این نیز تنها برای عده ی کمی از افراد صادق است که پوست آن ها به مواد به کار رفته در ساخت کاندوم حساس است و این ارتباطی به صرفا این مدل از کاندوم ندارد.

حقایق مضرات کاندوم تاخیری

بدون شک استفاده بیش از حد از هر وسیله ای، مضراتی دارد که کاندوم تاخیری نیز از این قاعده مستثنی نیست. پس اگر می خواهید با استفاده از این محصول، مدت زمان رابطه جنسی خود را افزایش دهید باید به چند نکته توجه کنید. چرا که هر عملی، متفاوت با فیزیولوژی طبیعی بدن باشد عوارض و مضراتی دارد. از این رو در زمان استفاده از این کاندوم ها باید دقت داشته باشید که مدت زمان مقاربت شما هم باید مطابق با فیزیولوژی طبیعی بدن باشد. شاید یکی از مهم ترین دلایلی که این کاندوم ها عوارض دارد همین عامل باشد.

تمام کاندوم های تاخیری دارای مواد بی حس کننده هستند. حتی اگر این مواد تقلبی نباشند باز هم چند عارضه کلی و مرتب برای این محصول وجود دارد. از جمله عوارض استفاده کاندوم تاخیری عبارتند از:

  • اگر دائما از این محصول استفاده کنید تبدیل به یک عادت می شود.
  • سبب کاهش یافتن میزان رضایت و لذت جنسی شریک جنسی می شود.
  • هرچه بیشتر از این محصول استفاده کنید اثرات درمانی اش کاهش می یابد و سبب می شود فرد مقدار بیشتری از آن را استفاده کند.
  • این کار باعث می شود مواد بی حسی آن، وارد پوست و مخاط و در نهایت خون شود که این عامل مسمومیت دارویی را هم برای مرد و هم زن به همراه دارد.

از دیگر عوارض آن این است که اگر این محصول را از مراکز غیر مجاز و غیر معتبر خریداری کنید احتمال ابتلای شریک جنسیتان به انواع عفونت های دستگاه تناسلی افزایش می یابد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد عوارض کاندوم تاخیری به وبسایت خجالت نکش مراجعه کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان