اطلاعات تماس
  • 021428*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111187152921756
در دسترس نیست

راه حل هایی برای بهبود فضای دولت الکترونیک در ایران

کد: 140111187152921756

، (اخبار رسمی): سیتاد به منظور پاسخ به این نیاز دولت الکترونیکی کشور، فعالیت خود را آغاز کرده و راهکاری برای یکپارچه‌سازی، تجمیع و عرضه متمرکز وب‌سرویسهای دولت و دستگاه‌های اجرایی به مردم و کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

راه حل هایی برای بهبود فضای دولت الکترونیک در ایران
راه حل هایی برای بهبود فضای دولت الکترونیک در ایران

پیاده‌سازی و گسترش  دولت الکترونیک اغلب برای ایجاد برخی تغییرات در فرآیندهای دولت از جمله تمرکززدایی، بهبود کارایی و اثربخشی است. برای بهبود فضای دولت الکترونیک راه‌حل‌هایی پیشنهاد شده است که به طور خلاصه در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

  • شناسایی تجارب کشورهای موفق در استقرار دولت الکترونیکی و جنبه‌های مرتبط با آن در سطح داخلی و بین المللی
  • ارائه شرایط لازم و کافی برای ساخت فرهنگ و استفاده از فرهنگ مجازی با استفاده از تکنولوژی جدید
  • ایجاد اعتماد به نفس، قوانین و مقررات، استانداردها و تجارت الکترونیکی
  • ارتقا روابط اجتماعی-عمومی شهروندان که باعث افزایش اعتماد به نفس و تلاش آن‌ها برای از بین بردن محدودیت،ها و موانع می‌شود.
  • گسترش فرهنگ استفاده از تکنولوژی میان شهروندان و سازمان‌های دولتی
  • ارتباط منسجم و یکپارچه میان تمامی بانک ها و گسترش بانکداری الکترونیکی
  • کاهش فرایندهای کاغذی و جایگزینی سیستم سنتی با سیستم مبتنی بر اطلاعات و فناوری‌های نوین
  • ایجاد و توسعه استراتژی‌ها برای تجارت الکترونیکی در آینده کشور
  • افزایش بودجه سالانه برای دستیابی به دولت الکترونیکی کامل و برنامه‌ها و اهداف آن
  • استفاده از نخبگان و افراد با تجربه در حوزه دولت الکترونیکی با مقیاس‌های فکری بین المللی

در مسیر حرکت به سمت دولت الکترونیکی، همواره تجمیع و عرضه متمرکز خدمات از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. از همین رو کسب‌وکارهای مبتنی بر پلتفرم‌های الکترونیکی توانسته‌اند بخش مهمی از سهم اقتصاد دیجیتال را به خود اختصاص بدهند.

در همین راستا سیتاد، اپراتور اول گذرگاه عمومی خدمات دولت (PGSB) به منظور پاسخ به این نیاز دولت الکترونیکی کشور، فعالیت خود را آغاز کرده و راهکاری برای یکپارچه‌سازی، تجمیع و عرضه متمرکز وب‌سرویسهای دولت و دستگاه‌های اجرایی به مردم و کسب‌وکارها ارائه می‌دهد.

با استفاده از بازارچه API موجود در سیتاد، بستر لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکارهایی فراهم می‌شود که نیاز به انبوهی از APIها از چندین سامانه مختلف دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سیتاد

شرکت سامانه های یکپارچه تعاملات الکترونیکی دانا (سیتاد) یکی از شرکت های هلدینگ خدمات انفورماتیک راهبر می باشد. سیتاد با سابقه ده ساله در حوزه خدمات الکترونیکی دولت در نقش اپراتور اول گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز سازمان های دولتی و کسب و کارهای خصوصی فعالیت خود را آغاز نموده است. ماموریت شرکت سیتاد احصای نیازمندی های سازمان ها و کسب و کارها به منظور ارائه سرویس های مدنظر و حرکت به سمت الکترونیک شدن خدمات می باشد. در گذرگاه عمومی خدمات دولت الکترونیک (PGSB) شرکت سیتاد، امکان همکاری با تامین کنندگان خدمت یا سرویس گیرندگان فراهم شده است. در این گذرگاه اطلاعات، استعلام ها و خدمات الکترونیکی بین نهادهای خصوصی و دولتی در بستر اینترنت فراهم است و کسب و کارها می توانند صرفا از طریق بازارچه خدمات سیتاد و بدون نیاز به مذاکرات متعدد و طولانی با سازمان های گوناگون به استعلامات مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
  • 021428*****
[نمایش اطلاعات]