اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111197154218516
در دسترس نیست

‌تفاوت قمقمه های ورزشی و قمقمه های دیگر

کد: 140111197154218516

، (اخبار رسمی): قمقمه از جنس فلزی، پلاستیکی یا شیشه ای می باشد که توسط مسافران و ورزشکاران برای ذخیره و حمل آب مورد استفاده قرار میگیرد. این وسیله می تواند آب را برای مدتی خنک نگه دارد.

‌تفاوت قمقمه های ورزشی و قمقمه های دیگر
خرید قمقمه

برای خرید قمقمه ورزشی، قمقمه کودک و خرید انواع قمقمه های متفاوت با ما همراه باشید تا شما را با تفاوت قمقمه های ورزشی و قمقمه های دیگر آشنا کنیم.

انواع قمقمه

۱-  قمقمه نظامی:

نوعی وسیله برای ذخیره آب که برای افراد نظامی استفاده می شود. این قمقمه ها معمولاً از جنس فلز آلومینیوم ساخته می شوند که وزن سبکی دارد و زنگ نمی زند. مدل های قمقمه پلاستیکی هم دیده می شود که بیشتر فلزی هستند تا سوراخ نشوند. یک کوله پشتی دارند که روی کمر نصب می شود.
۲-  قمقمه دوچرخه:

دوچرخه سواری ورزشی است که در آن بدن زیاد عرق می کند و آب زیادی از دست می دهد، بنابراین باید آب زیادی بنوشید. اکثر قمقمه های دوچرخه سواری از پلاستیک ساخته شد‌ه اند، البته مدل هایی از قمقمه های فلزی نیز وجود دارد. این مدل دارای پایه فلزی فنری است که بر روی یقه دوچرخه نصب می شود و می توانید در حین حرکت از قمقمه استفاده کنید.

۳- شیکر:

با این قمقمه می توانید آب را با میوه و پودرهای مختلف طعم دار کنید، بدون اینکه آن را با آب مخلوط کنید. بلکه فقط طعم آن ماده وارد آب می شود. بیشتر بدنسازان از این قمقمه برای ترکیب مکمل ها و انرژی با آب استفاده می کنند. لازم به ذکر است که مخزن آنها از حجم اصلی قمقمه جدا بوده و نگران کم شدن حجم قمقمه به دلیل وجود مخزن نباشید.

۴- نی دار :

همانطور که می دانید دمای بدن در حین فعالیت های ورزشی افزایش می یابد. هنگامی که آب می نوشید، دندان های شما گرم می شوند و آب سرد می تواند آسیب جدی به دندان های شما وارد کند. بنابراین بهتر است آب را با نی بنوشید که به دندان ها برخورد نکند. همچنین دندان های بسیاری از افراد به تغییرات دمایی بسیار حساس هستند و با نوشیدن آب درد می گیرند.

5-قمقمه کتابی:

این قمقمه ها برخلاف مدل های قبلی کاملاً تخت هستند به همین دلیل به آن قمقمه کتابی می گویند. یکی از راه های کاهش حجم قمقمه بدون کاهش حجم آب، تغییر شکل قمقمه از بطری به کتابی است. با این کار قمقمه بدون کاهش میزان آب، کمترین فضای کوله پشتی را اشغال می کند. لازم به ذکر است که در برخی مدل ها حجم آب این قمقمه ها چندین برابر مدل های دیگر است. برای آشنایی با تفاوت قمقمه های ورزشی و خرید قمقمه کودک با ما همراه باشید.

نکات ویژه خرید قمقمه

قمقمه از مواد مختلفی مانند فلز فولاد ضد زنگ، فلز آلومینیوم و گاهی شیشه پلاستیک ساخته شد‌ه است. اگر قمقمه فلزی انتخاب می کنید توجه داشته باشید که فلز باید ضد زنگ باشد زیرا در صورت زنگ زدگی رنگ و بوی آب تغییر می کند و در نهایت خود قمقمه از بین می رود. مدل شیشه ای را نمی توان در دوچرخه سواری استفاده کرد زیرا در صورت افتادن خورد می شود.

اندازه و وزن قمقمه

دومین نکته ای که در هنگام خرید قمقمه کودک باید به آن توجه کرد اندازه و وزن آن است. اندازه قمقمه را باید با توجه به اندازه جیب و کوله پشتی که قرار است در آن قرار دهید انتخاب کنید،

ظرفیت قمقمه

ظرفیت قمقمه به این معنی است که حجم بطری چقدر است. این نوع فعالیت ورزشی شماست که میزان حجم مورد نیاز شما را تعیین می کند. اگر زیاد ورزش کنید قطعا بدنتان به آب بیشتری نیاز دارد زیرا بدنتان بیشتر عرق می کند. اما اگر به قمقمه برای پیاده روی معمولی نیاز دارید، یک بطری با ظرفیت کم نیز به همین خوبی عمل می کند.

شستشوی آسان

طراحی قمقمه باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل شستشو باشد. حتی اگر قمقمه از مواد خوبی ساخته شد‌ه باشد اما قابل شستشو نباشد، قمقمه بی ارزش خواهد بود زیرا بهداشت بسیار مهم است. یک بطری آلوده احتمالا سلامت شما را به خطر می اندازد. بنابراین باید به قابلیت شستشوی آسان توجه ویژه داشت.

مکانیزم درب

برخی از مدل های قمقمه دارای درب فشاری هستند، یعنی می توانید با فشار دادن و کشیدن درب آن ها را باز و بسته کنید. اگر این نوع قمقمه از دست شما به زمین بیفتد، تمام یا بخشی از مایع داخل آن ریخته می شود. نمونه هایی هم هست که درب آن را با پیچ باز و بسته می کنند و مایع داخل آن ها اصلا بیرون نمی ریزد مگر اینکه درب قمقمه بسته باشد.

قیمت خرید قمقمه

در نهایت باید به قیمت قمقمه دقت کنید. به سراغ مدل های خیلی ارزان نروید، زیرا کیفیت لازم را ندارند. همیشه مدل هایی را خریداری کنید که کیفیت متوسط ​​به بالا دارند. مدل های بسیار ارزان فقط وقت و پول شما را هدر می دهند.

قمقمه ورزشی یا شیکر  چیست

 انواع مختلفی شیکر وجود دارد. شیکرهای از جنس پلاستیک گرفته تا  شیکرهای برقی و فلزی نیز در این سال ها مورد استقبال قرار گرفته شده است. به طور کلی شیکر مصرف مکمل های ورزشی  را آسان می کند به طوری که می توان گفت شیکر ورزشی مهمترین وسیله ورزشی است. شیکرها به طور ویژه برای مخلوط کردن مکمل هایی مانند پروتئین و… طراحی شده اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی