اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111197154922271
در دسترس نیست

تزریق بوتاکس معجزه جوانسازی

کد: 140111197154922271

، (اخبار رسمی): تزریق بوتاکس روشی سریع و کاربردی برای رفع چین و چروک ها و افتادگی پوست صورت می باشد. با تزریق بوتاکس چند سال جوانتر می شوید.

تزریق بوتاکس
تزریق بوتاکس معجزه جوانسازی

 آیا شما هم وقتی خود را در آینه تماشا می‌کنید، چین و چروک‌های ریزی را مشاهده می‌کنید. دسته‌ای از افراد دوست ندارند این چین و چروک‌ها دیده شوند و به دلایل مختلف، مشخص بودن آنها را برابر با دلسردی برای انجام امور زندگی تلقی می‌کنند. شاید حق با آنها باشد، زیرا در اکثر مواقع ظاهری زیبا و باطراوت می‌تواند زمینه‌ساز روحیه مطلوب باشد. دسته‌ای هم وجود دارند که این موضوع برایشان چندان اهمیتی ندارد و آن را امری عادی می‌پندارند. شما با عقیده کدام دسته موافق هستید؟

تزریق بوتاکس یکی از شیوه‌های رفع همین چین و چروک هاست که در سال‌های اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است. اگر جزو کسانی هستید که تمایل به برطرف کردن خطوط و چین چروک‌های صورت خود را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

BOTOX چیست؟

آیا می دانید وقتی لبخند می زنید، اخم می کنید، فکر می کنید، می خورید یا می خوابید، حرکت صورت همراه با انقباض و استراحت عضلات ریز در صورت شما می باشد؟ از زمان تولد، اعصاب صورت باعث حرکت این عضلات در اطراف چشم، لب و گوشه های دهان می باشند. با گذشت زمان، این حرکات عضلانی ناچیز می توانند خطوط ریز مانند پنجه کلاغی، خطوط عروسکی و چین و چروک های پویا را در صورت شما به وجود آورند. هنگامی که این خطوط ظاهر می شوند، فقط عمیق تر و بیشتر می شوند.

BOTOX یا بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری Clostridium botulinum است. در مقادیر غلظتی بالا، این سم می تواند نوعی فلج عضلانی موسوم به بوتولیسم ایجاد کند که در غلظت بالا معمولاً می تواند با مسمومیت غذایی همراه باشد. تزریق بوتاکس می تواند با تاثیر گذاری بر روی عضلات نواحی مختلف صورت به کاهش انقباض در این نقاط کمک کند و در نتیجه باعث از بین رفتن مشکلاتی نظیر چین و چروک در نواحی دور چشم، پیشانی و بخش های پایینی چهره و به طور کلی جوانسازی صورت شود.

یکی از جدی ترین عوارض بوتولیسم فلج عضله است که دانشمندان راهی برای استفاده از آن به نفع انسان کشف کرده اند. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، بوتاکس در مقادیر کوچک، رقیق شده (ضعیف شده) مستقیماً به عضلات خاص تزریق می شود و باعث ریلکسیشن و کنترل انقباض عضلات می شود که به اصطلاح تزریق بوتاکس نام گرفته است. FDA چنین استفاده هایی را در اواخر دهه ۱۹۸۰ تصویب کرد.

نواحی تزریق بوتاکس

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب به عضله منقبض شود و این باعث می شود چین و چروک ها ریلکس شده و منقبض نشوند و جوانسازی صورت انجام شود. سم بوتولینوم با فلج عضلات زیر پوستی برای صاف کردن چین و چروک ‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان ‌تر در افراد به کار می ‌رود.

مانند چین و چروک ‌های ناشی از اخم کردن که در بین ابروها یا روی پیشانی ایجاد می‌ شوند و چروک ‌های اطراف چشم و دهان که در موقع خندیدن ظاهر می ‌شوند. تزریق انواع بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست ‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می ‌شود. بوتاکس در درمان برخی از بیماری ها مانند لوچی، بلفارواسپاسم میگرن مزمن نیز کاربرد دارد. 

محل تزریق بوتاکس صورت برای درمان میگرن در نواحی مختلف پوست سر می ‌باشد و معمولاً بر اساس منطقه‌ای از سر که بیشترین احساس درد را دارد انجام می ‌شود. این در حالی است که در تزریق بوتاکس به منظور زیبایی نواحی پیشانی و اطراف چشم مورد تزریق قرار می‌ گیرند. ضخامت پوست، میزان  چروک های ناشی از آفتاب‌ سوختگی  و عمق چین و چروک ‌ها از مواردی هستند که باید قبل از تزریق بوتاکس مورد توجه قرار بگیرند.

چروک های ناشی از تاثیر آفتاب که عمیق هستند و همچنین افتادگی صورت غالبا به بوتاکس پاسخ نمی دهند. لازم به تاکید مجدد است که بوتاکس  یک پرکننده صورت (فیلر) نیست (یعنی چین و چروک های موجود را پر نمی کند و فقط عضلات مورد نظر را ریلکس کرده و از انقباض عضله جلوگیری می کند.)

ماندگاری بوتاکس
اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد (دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد). با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و  ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد؛ البته بهتر است از پزشک متخصص پوست خود بخواهید که در این امر (فواصل تزریق) شما را راهنمایی کند. همچنین اگر شما به یک کلینیک خوب و تخصصی برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید، تضمین ماندگاری بوتاکس و اثر بیش تر این اقدام زیبایی وجود خواهد داشت.

بهترین زمان تزریق بوتاکس

چین و چروک در برخی افراد در دهه ۲۰ یا ۳۰ سالگی ظاهر می شود و به همین دلیل است که باید در سنین پایین تر به پوست خود توجه کنید. اما سوالی که باید در این جا پرسیده شود این است که آیا تزریق بوتاکس را نیز باید شروع کرد؟ و بهترین زمان برای این کار چیست؟

پاسخ کوتاه این است که بهترین سن برای استفاده از بوتاکس و ژل بالای ۱۸ سال و هر زمانی که احساس نیاز کنید است. برخی افراد ممکن است در ۲۰ سالگی و برخی دیگر در ۳۰ سالگی نیاز به تزریق داشته باشند؛ همه این ها به شرایط پوست شما بستگی دارد.

تزریق بوتاکس در سنین پایین زمانی که چین و چروک بسیار کمی دارید، بوتاکس پیشگیرانه نامیده می شود. این روش برای به تاخیر انداختن ظاهر چین و چروک و کاهش تعداد آن ها در سنین بالاتر از طریق کاهش حرکات برخی از ماهیچه ها به کار می رود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۲۱۸۸۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی