اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111237159322116
در دسترس نیست

مونو اتانول آمین و خواص و کاربرد های آن

مونو اتانوی آمین و بررسی خواص آن

کد: 140111237159322116

، (اخبار رسمی): مونو اتانول آمین یکی از محصولات پتروشیمی است که در ایران تولبید عمده ای دارد. مونو دی و تری اتانول آمین در صناعی مختلفی استفاده می شوند که در این مقاله به بررسی آن و خواص و ایمنی این محصول می پردازیم

مونو اتانوی آمین و بررسی خواص آن
مونو اتانوی آمین و بررسی خواص آن

مونو اتانول آمین را به عنوان یک ماده شیمیایی مفید برای مصارف دارویی طبقه بندی می کنند.

مونو اتانول آمین که با نام های اتانول آمین، C2H7NO، MEA یا ETA نیز شناخته می شود، یک ترکیب آمینو الکلی آلی، بی رنگ، چسبناک و مرطوب با بویی شبیه به بوی آمونیاک است. در درجه اول توسط شیمیدانان و تولید کنندگان به عنوان مواد اولیه استفاده می شود، همچنین در تولید فرآیندهای شیمیایی، بازدارنده های خوردگی، مواد شوینده، امولسیفایرها، جلا دهنده ها و مواد دارویی استفاده می شود. Bell Chem، تامین کننده مواد تشکیل دهنده USP، از مشتریانش می خواهد که در مورد این دسته آخر، داروها، و به ویژه کاربردهای پزشکی مونو اتانول آمین بیشتر بدانند.

مونو اتانول آمین به عنوان فاکتوری در لسیتین در بیشتر بافت های زنده که دی اکسید کربن را از گاز خارج می کند، جدا می شود. این نقش مونو اتانول آمین را به عنوان یک ماده شیمیایی مفید برای مصارف دارویی طبقه بندی می کند.

عمل به عنوان یک عامل اسکلروز کننده
برجسته ترین نقش مونو اتانول آمین در مصارف پزشکی به عنوان یک عامل اسکلروز کننده خفیف است. هنگامی که به عنوان اولئات اتانول آمین به ورید تزریق می شود، این داروی دارویی واریس مری یا عروق خونی گشاد شده را در بافت مری و/یا پوشش قسمت قلبی معده درمان می کند. واریس مری یکی از علائم بیماری کبدی است و می تواند باعث خونریزی شدید شود که از طریق گلو یا از طریق مقعد از بدن خارج می شود. اتانول آمین اولئات روی بافت های ملتهب اثر می کند و لایه نازکی از بافت اسکار را مانند دلمه روی پوست می گذارد تا خون را از رگ های خونی گشاد شده کاهش یا از بین ببرد. واریس مری درمان نشده اغلب کشنده است. تزریق وریدی مونو اتانول آمین جان بیماران مبتلا به اپیزودهای اخیر یا در حال انجام واریس مری را هنگامی که چندین بار در یک بازه زمانی 6 ماهه تزریق شود نجات می دهد.

کمک به حساسیت به هیستامین
مشتقات monoethanolamine آنتاگونیست H1 در نظر گرفته می شود. آنها گیرنده های H1 بدن را در سطح سلول ها مسدود می کنند. هنگامی که این گیرنده ها مسدود می شوند، نمی توانند هیستامین را از گلبول سفید خون به نام ماست سل آزاد کنند. هیستامین‌ها ترشح اسید معده، التهاب و انقباض و گشاد شدن رگ‌های خونی را تنظیم می‌کنند، اما بسیاری از افراد به هیستامین‌ها حساسیت دارند که باعث جبران بیش از حد آن‌ها می‌شود و باعث سرازیر شدن اسید معده اضافی در معده و ایجاد زخم یا فرسایش مری و معده می‌شود. پوشش؛ التهاب بیش از حد که منجر به قرمزی، درد یا خارش در سطح پوست می شود. یا اختلالات بیش از حد رگ های خونی که ممکن است منجر به فشار خون بالا یا پایین شود. افزودن مشتقات مونو اتانول آمین به بدن این فعالیت فوق العاده را کاهش می دهد.

کمک در خواب
بی خوابی افراد زیادی را آزار می دهد، و تحقیقات زیادی بر این باورند که هیستامین هایی که از طریق H1 عمل می کنند، چرخه خواب/بیداری بدن را تنظیم می کنند. از آنجایی که مشتقات مونو اتانول آمین آنتاگونیست های H1 هستند، با عبور از سد خونی/مغزی و ایجاد واکنش های آنتی کولینرژیک، بدن را به حالت خواب آلود تری برمی گرداند. یکی از این واکنش ها آرام بخشی است.

اگر در صنعتی فعالیت دارید که به MEA نیاز دارید می توانید برای خرید مونو اتانول آمین و خرید تری اتانول آمین از شیمیایی تهران استعلام قیمت نمایید

منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان