اطلاعات تماس
  • 091721*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111247160922204
در دسترس نیست

بهترین زمان برای انجام جراحی بینی بانوان

عمل بینی را قبل از بارداری انجام بدم یا بعد از بارداری؟

کد: 140111247160922204

، (اخبار رسمی): از آنجایی که جراحی زیبایی بینی و مسئله ی بارداری قبل و بعد از جراحی بینی، باعث درگیر شدن ذهن بسیاری از بانوان شده است، ما در این مقاله سعی نموده ایم تا به بیان رابطه ی جراحی بینی و بارداری به صورت کامل بپردازیم.

عمل بینی را قبل از بارداری انجام بدم یا بعد از بارداری؟
جراحی بینی در زمان بارداری مناسب نیست

یکی از بهترین متخصصین جراحی پلاستیک صورت در شیراز دکتر مسعود جانی پور هستند، ایشان با تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن یکی از پزشکان ماهر و کارآمد در زمینه های تخصصی خود می‌باشند

داشتن دانش کامل در رابطه با تداخل بارداری و جراحی بینی بسیار حائز اهمیت است ، زیرا نداشتن اطلاعات کافی در این مورد، می تواند اثرات مخربی بر سلامت جنین و یا بر نتیجه عمل بگذارد. در زمان بارداری، زنان از انجام کارهایی مانند رنگ کردن موها، خوردن دارو و حتی خوابیدن بر روی شکم پرهیز می‌کنند زیرا این عوامل ممکن است سلامت جنین را به خطر بیندازد. از آنجایی که جراحی زیبایی بینی و مسئله ی بارداری قبل و بعد از عمل بینی، باعث درگیر شدن ذهن بسیاری از بانوان شده است، ما در این مقاله سعی نموده ایم تا به بیان رابطه ی جراحی بینی و بارداری به صورت کامل بپردازیم.

جراحی بینی قبل از بارداری

جراحی بینی مانند سایر جراحی ها یک پروسه ی  تدریجی است و کار یک روزه نمی باشد؛ بنابراین اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی قبل از بارداری را دارید لازم است که خود را کاملا برای آن آماده کنید. هنگام مراجعه به متخصص جراحی بینی، جهت انجام عمل زیبایی بینی معمولا تست عدم بارداری برای خانم های متاهل انجام می شود. بسیاری از پزشکان بر این باور هستند که نیازی به تاخیر انداختن بارداری تا زمان حاصل شدن بهبودی کامل پس از جراحی بینی نمی باشد. در واقع پس از آنکه ساختار بینی در جای خود قرار گرفت و پس از پایان یافتن دارو های تجویز شده توسط پزشک، فرد می تواند اقدام به بارداری کند.

بارداری امری بسیار مهم و حساس است. پس از جراحی بینی داروهای مشخصی باید توسط فرد مصرف شود که این داروها می تواند سبب افزایش یا کاهش فشار خون، افزایش قندخون و استرس در فرد شود و از طرفی چون تغذیه جنین متاثر از تغذیه مادر است؛ بنابر توصیه متخصص زنان و زایمان، بارداری بلافاصله بعد از جراحی بینی توصیه نمی شود و باید یک فاصله ی زمانی مناسب بین جراحی بینی و اقدام با بارداری وجود داشته باشد.

آیا بارداری بعد از جراحی بینی خطرناک است؟

اگر فاصله ی زمانی مناسب بین جراحی بینی و بارداری وجود داشته باشد، هیچ خطری وجود نخواهد داشت. فاصله ی زمانی مناسب بین جراحی بینی و اقدام با بارداری بین 6 تا 12 ماه می باشد. در این فاصله زمانی در واقع زخم ها ترمیم یافته، تورم بینی و کبودی بعد از جراحی بینی رفع شده و ساختار بینی شکل گرفته است.

جراحی بینی در زمان بارداری

دوران بارداری، دوره ای بسیار حساس و حائز اهمیت است؛ زیرا هر چیزی ممکن است باعث به خطر افتادن سلامت جنین شود. در این دوره لازم است تا همه ی کارهایتان اعم از رژیم غذایی، داروهای مصرفی و... زیر نظر پزشک باشد. در زمان بارداری معمولا هرگونه عمل جراحی توصیه نمی شود؛ زیرا داروهای بیهوشی استفاده شده حین عمل می تواند سبب آسیب به جنین شود. جراحی زیبایی بینی یک عمل انتخابی و اختیاری است و انجام آن در زمان بارداری توصیه نمی شود؛ زیرا به خطر انداختن سلامت جنین با انجام یک جراحی زیبایی، ریسک بزرگی دارد.

دلایل عمده تداخل جراحی زیبایی بینی با بارداری

  • جراحی زیبایی بینی نیاز به بیهوشی عمومی دارد که داروهای استفاده شده جهت بیهوشی باعث به خطر افتادن سلامت جنین می شود.
  • پس از جراحی بینی جهت کنترل درد و پیشگیری از عفونت شما باید داروهای خاصی را مصرف کنید که در زمان بارداری مجاز به استفاده ی این داروها نیستید.
  • پس از جراحی بینی سوراخ های بینی تنگ تر می شود ک باعث کاهش تنفس مادر و کاهش اکسیژن رسانی به جنین می گردد.

هشدار: توصیه می شود حتما قبل از اقدام به جراحی بینی از باردار نبودن خود اطمینان حاصل پیدا کنید.  چون اگر باردار باشید و جراحی زیبایی بینی انجام دهید، نیاز به مراقبت هایی بعد از جراحی بینی خواهید داشت.

جراحی بینی پس از بارداری

جراحی زیبایی بینی پس از زایمان تاثیری بر سلامت نوزاد ندارد و شما می توانید چند ماه پس از زایمان اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید. چند ماه پس از زایمان و پس از اینکه  از نظر جسمی و روحی آمادگی عمل بینی را پیدا کردید می توانید اقدام به جراحی زیبایی بینی کنید. چون داروهای استفاده شده تا چند روز می تواند به شیر مادر نفوذ پیدا کند، جهت انجام جراحی بینی در زمان شیردهی نوزاد توصیه می شود که برای نوزاد شیر خود را تا چند روز ذخیره کنید و همچنین چون شیردهی خوب به تغذیه مناسب هم بستگی دارد، پس به تغذیه بعد از جراحی بینی اهمیت ویژه ای دهید.

معرفی بهترین متخصص جراحی بینی در شیراز

امروزه تعداد افرادی که به انجام جراحی پلاستیک صورت و زیبایی علاقه نشان می‌دهند بسیار زیاد هستند. به همین دلیل جستجو و تحقیق برای انتخاب بهترین متخصص جراحی پلاستیک صورت بیشتر از گذشته انجام می‌پذیرد. اگر بخواهیم بهترین متخصص جراحی پلاستیک صورت در شیراز را بشناسیم در مرحله نخست باید از طریق دوستان و آشنایان اطلاعاتی در مورد جراح پلاستیک مورد نظر، سابقه و تجربه او کسب کنیم.

روش بعد جستجو از طریق اینترنت و سایت است، زیرا بیشتر پزشکان دارای صفحه و سایت مخصوص به خود با ارائه نمونه جراحی ها و خدمات انجام شده می‌باشند که از این طریق اطلاعات زیادی می‌توان راجع به پزشک مورد نظر و تجربه کاری وی به دست آورد. انتخاب پزشک متخصص برای انجام جراحی پلاستیک صورت بسیار مهم است.

یکی از بهترین متخصصین جراحی پلاستیک صورت در شیراز دکتر مسعود جانی پور هستند، ایشان با تخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن یکی از پزشکان ماهر و کارآمد در زمینه های تخصصی خود می‌باشند. 

دکتر مسعود جانی پور در انجام تمامی جراحی ها و خدماتی که مربوط به تخصص ایشان می‌شود در حال فعالیت و خدمات رسانی در شهر شیراز می‌باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091721*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی