اطلاعات تماس
  • 026442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111247161422278
در دسترس نیست

چگونه مخزن آب را تعمیر کنیم؟

کد: 140111247161422278

، (اخبار رسمی): تعمیر مخزن آب بسته به نوع مخزن از روش های مختلفی پیروی می کند. به طور کل دو نوع مخزن آب پلاستیکی و فلزی در میان دیگر مخازن آب از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. تا به حال پیش آمده که این مخازن دچار نشتی، شکستگی و حتی ترک های کوچک شده و نیاز به تعمیر داشته باشند.

چگونه مخزن آب را تعمیر کنیم؟
چگونه مخزن آب را تعمیر کنیم؟

مخازن آب در حجم های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها بنا به ظرفیت حجم آب مورد نظر، طرفداران خاص خود را دارند.

تعمیر مخزن آب بسته به نوع مخزن از روش های مختلفی پیروی می کند. به طور کل دو نوع مخزن آب پلاستیکی و فلزی در میان دیگر مخازن آب از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. تا به حال پیش آمده که این مخازن دچار نشتی، شکستگی و حتی ترک های کوچک شده و نیاز به تعمیر داشته باشند.

روش های تعمیر این مخازن متغیر بوده و نسبت به نوع و میزان شکستگی از جوشکاری تا چسب کاری متفاوت هستند. مخازن آب در حجم های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها بنا به ظرفیت حجم آب مورد نظر، طرفداران خاص خود را دارند. پیش از آن که به روش های تعمیر مخزن آب بپردازیم، بهتر است با چیستی مخزن آب و عملکرد آن آشنا شوید.

عملکرد مخزن آب چگونه است؟

مخزن آب در مصارف خانگی، کشاورزی، دامپروری، آتش نشانی و… استفاده می شود که در ابعاد مختلف، ظرفیت حجم های مختلفی از آب را دارد. استفاده از مخزن آب کوچک بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ لیتری برای مصارف خانگی خانواده های کم جمعیت کاربرد دارد. مخازن آبیاری کشاورزی دارای حجم بالاتری از آب بوده و از ظرفیت بیشتری برخوردار هستند. مخازن آب کشاورزی اکثرا به شکل چاه های بتنی بوده که با پمپ آب، باعث آبیاری زمین های زراعی می شوند.

در برخی مناطقی که نزدیک به دریا یا رودخانه نیستند از مخزن آب آشامیدنی برای دام ها استفاده می شود که یکی از کاربردهای مخزن آب به حساب می آید. مخازن آب ماشین های آتشنشانی نیز در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارند که در هنگام آتش سوزی موجب مهار آتش شده و از حجم بالایی آب برخوردار هستند.

انواع مخزن آب

مخازن آب در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند؛ بنابراین برای تعمیر مخزن آب روش های مختلفی نیز موجود است.

  • مخزن پلی اتیلن (پلاستیک)
  • مخزن فلزی
  • مخزن فایبر گلاس
  • دیگر مخازن بتنی، گچی و…

کاربرد انواع مخزن آب

با توجه به اینکه مخازن آب متفاوتی برای استفاده وجود دارد، قطعا کاربرد آن ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

مخزن ذخیره آب فلزی

مخزن ذخیره آب فلزی از قدیمی ترین نوع مخزن آب محسوب می شود، جنس این نوع مخزن آب از فولاد ضد زنگ یا گالوانیزه است. در تولید و طراحی این مخزن آب از استنلس استیل استفاده شده است که وجود آن سبب مقاومت بیشتر مخزن در برابر خوردگی شده است.

با این وجود شما می توانید مدت زمان بیشتری از مخزن آب فلزی استفاده کنید. مخزن آب فلزی شکلی شبیه به استوانه دارد و برای ذخیره آب آشامیدنی و غیر آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع مخزن را می توان به صورت افقی، عمودی، هوایی و زمینی به کار برد. برای تعمیر مخزن آب باید اطلاعات کاملی از مخزن آب داشته باشید تا بتوانید به آسانی این مخازن را تعمیر کنید.

مخزن هایی از جنس پلی اتیلن

مخزن های پلی آتیلن ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می شوند. این مخزن برای ذخیره آب مورد استفاده قرار می گیرد. در مخزن آب پلی آتیلن می توانید آب آشامیدنی را برای مدت زمان زیادی نگهداری کنید. در تولید این نوع مخزن آب از سه لایه آنتی باکتریال استفاده شده است. وجود این سه لایه در مخزن آب خواصی مانند عدم جلبک زدن، ضد میکروب بودن و همینطور بهداشتی بودن را رقم می زند. مخازن پلی آتیلن به نسبت مخزن های دیگر کاربرد و قابلیت بیشتری دارند. مخزن های پلاستیکی نیز انواع مختلفی دارد که در ادامه به برخی از مخازن پلاستیکی اشاره خواهیم کرد. برای تعمیر مخزن آب باید ابتدا به دنبال شکستگی یا ترک خوردگی باشید و سپس اقدام به تعمیر آن کنید.

انواع مخازن پلی اتیلن

مخازن پلی اتیلن خود در انواع مختلفی در بازار موجود هستند و طبق نیاز خریدار به آن ها معرفی می شوند.

مخازن آب پلی اتیلن عمودی یا ایستاده

مخزن آب ایستاده از جنس پلی آتیلن به صورت بدون پایه طراحی و تولید شده اند و بیشتر از این مخزن ها در مصارف تجاری و خانگی استفاده می شود. این مخزن ها قابلیت این را دارند که از ۱۰۰ تا ۲۰۰۰۰ لیتر آب را در خود نگهداری می کنند.

مخازن آب افقی پلی اتیلن

مخزن آب افقی پلی اتیلن همان قابلیت و ویژگیهای مخزن آب عمودی این نوع را دارد. تنها تفاوت این دو مخزن در آن است که مخزن افقی کاملا روی سطح قرار خواهد گرفت و برای مکان هایی که سقف ارتفاع کمی دارد مورد استفاده قرار می گیرد. این مخزن ها حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰۰۰ لیتر آب را در خود ذخیره می کنند. اگر قصد تعمیر مخزن آب را دارید و نتوانستید مشکل اصلی آن را بیابید می توانید از طریق شماره های درج شده با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و پس از مشاوره رایگان اقدام به تعمیر کردن مخازن آب خود کنید.

مخازن مکعبی پلی اتیلن

نام دیگر این مخزن، مخزن آسان رو است. این نوع مخزن در مدل های قائم و تخت و افقی در بازار موجود هستند. این مخزن ها را می توان کنار دیوار یا کنار اتاق نصب نمود. از نوع کتابی مخزن مکعبی در مکان هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند استفاده می شود. تعمیر مخزن آب پروسه بسیار مهمی است و بدون اطلاعات ممکن است مشکل بزرگتر شود و نتوان آن را تعمیر کرد.

تعمیر مخازن آب پلاستیکی و پلی اتیلن

هنگامی که مخازن آب شما دچار مشکلاتی همچون شکستگی یا پارگی شود، تنها روش تعمیر یا ترمیم آن گه در عین حال بهترین روش نیز محسوب می شود، جوش پلی اتیلن است. برای جوشکاری پلی اتیلن شما نیازمند تجهیزات بسیار ساده ای هستید. توجه داشته باشید که از این روش افراد بسیاری استفاده می کنند.

در کنار تجهیزات، باید به برخی از نکات جوشکاری پلی اتیلن توجه داشته باشید. اگر به این نکات توجه نکنید و تمامی قوانین آن را رعایت نکنید ممکن است نشتی مجددا به وجود بیاید و شاید حتی نشتی بیشتر هم شود. برخی از افراد نشتی آب مخازن را با استفاده از برچسب های مخصوص ترمیم یا تعمیر می کنند اما باید بگوییم این برجسب ها مشکلی را حل نمی کند و مجددا نشتی رخ خواهد داد.

حتی افرادی نیز هستند که ترک و شکستگی مخزن آب را با حرارت دادن ترمیم می کنند، توجه داشته باشید شاید این امر مشکل شما را برای مدت زمان کوتاهی رفع کند اما پس از گذشت مدتی ترک ایجاد خواهد شد. برای تعمیر مخزن آب این روش ها کارساز نیستند.

جوش مخازن پلی آتیلن

قبل از انجام فرایند ترمیم کردن مخزن آب، ابتدا مایع درون مخزن را تخلیه کنید. پس از تخلیه مخزن، ناحیه شکستگی را کاملا تمیز کنید و هر گونه گرد و غبار و آلودگی را پاک کنید. برای تعمیر مخزن آب مکانی که ترک خورده باید سمباده زده شود و کاملا ان ناحیه را با سطح مخزن یکدست کنید.

در اغلب موارد ترمیم شکستگی مخزن آب و تعمیر آن از داخل مخزن انجام می شود. اما بعضی از مخزن ها دریچه ورودی کوچکی دارند و برای تعمیر این قبیل مخزن ناچار هستید از قسمت بیرونی آن فرایند تعمیر را انجام دهید. در قدم دوم باید ابزاری را تهیه کنید که بتوانید با استفاده از آن ناهمواری و شکستگی مخزن را یکسان کنید.

در قدم سوم نوار جوش پلی اتیلن از طریق حرارت در ان قسمت جوش داده می شود. اگر ترک خوردگی یا شکستگی زیاد باشد باید فرایند جوش را در چند لایه انجام دهید. پس از حرارت دادن کارتکی تهیه کنید و با استفاده از آن روی نوار بکشید. این فرایند سبب می شود مواد کاملا قسمت ترک خورده یا شکسته شده را بپوشاند.

تعمیر مخزن آب فایبرگلاس

برای تعمیر مخزن آب فایبر گلاس باید ابتدا مایعات درون مخزن را تخلیه کنید و مخزن آب را کاملا خشک کنید. پس از تخلیه، مخزن باید از هر گونه کثیفی و گرد و غبار پاک شود. در مرحله بعد باید محل شکستگی یا ترک خورده را سمباده بکشید تا با سطح مخزن آب یکسان شود. نوعی اپوکسی تهیه کنید و آن را کاملا با هم مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک چاقوی بتونی، اپوکسی را در آن منطقه پخش کنید. مواد پشم شیشه را روی ناحیه ترک خورده مخزن قرار دهید و مجددا بر روی آن اپوکسی را قرار دهید. اپوکسی باید ۲۴ ساعت قبل از استفاده حرارت ببیند.

سخن پایانی

مخزن های آب ممکن است به دلایل مختلفی دچار شکستگی یا ترک خوردگی و نشتی آب شوند. توجه داشته باشید که آب هوا و حوادث در بروز این مشکلات نقش اساسی دارند. مخازن پلی اتیلن مقاومت زیادی در برابر ضربه ندارند و ممکن است با ضربه شکستگی هایی در این مخازن رخ دهد. اما برای تعمیر مخزن آب روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله روش های تعمیر مخزن آب را برای شما عزیزان بیان کرده ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر به فروشگاه اینترنتی البرزمخزن مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 026442*****
[نمایش اطلاعات]