اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14011126716488004
در دسترس نیست

روش تشخیص عسل طبیعی

کد: 14011126716488004

، اصفهان , (اخبار رسمی): روش تشخیص عسل طبیعی ارائه شده در این مقاله شامل چندین راه حل ساده و کاربردی است. بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان و تولید کنندگان عسل طبیعی  باید بدانند که چگونه اصالت و خلوص عسل را تشخیص دهند.

روش تشخیص عسل طبیعی
روش تشخیص عسل طبیعی

دلیل این ضرورت این است که به دلیل تقاضای زیاد و تولید محدود عسل طبیعی، حتی برندهای تجاری بزرگ نیز می توانند از خلوص عسل خود بکاهند. از طرفی خواص عسل طبیعی و مرغوب آنقدر زیاد است که نمی توان آن را در برنامه غذایی روزانه حذف کرد. بنابراین، راه حل های این مقاله دیر یا زود به کار خواهند آمد.

اهمیت استفاده از عسل طبیعی و مرغوب
کیفیت غذایی که می خوریم بسیار مهم است زیرا تأثیر مستقیمی بر سلامت ما دارد. محصولات غذایی تقلبی عوارض جانبی کوتاه مدت و طولانی مدت ایجاد می کنند. عسل یک غذای بسیار غنی و متمایز است. این محصول فاقد چربی، کلسترول و سدیم است. در عین حال، این ماده بدون چربی، کلسترول و سدیم انرژی قابل توجهی می دهد. عسل را عصاره شیرین طبیعت می نامند. این مایع غلیظ، شیرین و چسبناک چیزی بیش از یک اکسیر برای زندگی نیست. بنابراین استفاده از نمونه خالص و باکیفیت این غذا و دارو ضروری به نظر می رسد.

عسل طبیعی و خالص دارای خواصی است که مهمترین آنها عبارتند از:

منبع مواد مغذی ضروری برای ارتقای سلامت
21 گرم عسل خام منبع 64 کالری و 17 گرم قند است. عسل خام همچنین سرشار از مواد مغذی است از جمله: کلسیم، منیزیم، منگنز، نیاسین، اسید پانتوتنیک، فسفر، پتاسیم، ریبوفلاوین، روی فلزی، اسیدهای آمینه و آنزیم های مختلف.

منبع عناصر آنتی اکسیدانی
رادیکال های آزاد به روند پیری و ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی کمک می کنند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در عسل خام، به نام پلی فنول، دارای اثرات ضد التهابی است که ممکن است به محافظت از سلامت شما در برابر شرایط مرتبط با استرس اکسیداتیو کمک کند.

دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است
بره موم موجود در عسل خام منبعی ضد قارچ و ضد باکتری دارد. اثربخشی عسل به عنوان یک عامل ضد باکتری یا ضد قارچ بسته به نوع عسل متفاوت است. اما بسیاری از گونه های این محصول برای کاربردهای درمانی خاص مانند عفونت مفید هستند.

دستگاه گوارش را تقویت می کند
گاهی اوقات از عسل برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده می شود. این ماده به عنوان یک درمان طبیعی برای باکتری هلیکوباکتر پیلوری که یکی از علل شایع زخم معده است، شناخته می شود. همچنین حاوی پروبیوتیک‌های مفیدی است که باکتری‌های مفیدی را که در روده زندگی می‌کنند تغذیه می‌کنند و برای هضم و سلامت کلی ضروری هستند.
بهبود سلامت مغز
یکی از خواص شگفت انگیز این محصول طبیعی کمک به حفظ سلامت مغز است. خواص ضد التهابی عسل از سلامت بخش‌های مختلف بدن از جمله مغز محافظت می‌کند.

علائم عسل تقلبی
عسل تقلبی محصولی است که به جای عسل خالص حاوی مواد ارزان قیمت است. نمونه های تقلبی و آلوده عسل می توانند در بهترین حالت فاقد خواص درمانی و اثر باشند. اولین و مهمترین آسیبی که عسل مصنوعی برای سلامتی انسان وارد می کند، تضعیف سیستم ایمنی بدن است. از سوی دیگر برخی از محصولاتی که به عنوان عسل طبیعی در بازار به فروش می رسند حاوی مقدار زیادی قند هستند. چنین محصولاتی باعث بیماری هایی مانند دیابت می شود.

برای تهیه عسل تقلبی از مواد مختلفی استفاده می شود. رایج ترین این ترکیبات عبارتند از:

ملاس در عسل
ملاس حاصل جوشاندن شکر است تا تبدیل به ماده ای چسبنده شود. این ماده به رنگ قهوه ای تیره است و عسل را تیره و مات می کند. در عین حال، طعم چنین عسلی به طور غیر طبیعی و ناخوشایند شیرین است.

شربت معکوس
این مایع غلیظ و براق که عمدتاً از شکر تشکیل شده است، گاهی اوقات به عنوان عسل فروخته می شود. شربت اینورت از شکر تصفیه شده (با هیدرولیز اسیدی) تهیه می شود. علاوه بر این، شربت اینورت به طور گسترده در صنایع شیرینی پزی، نانوایی و آشپزی استفاده می شود.

گلوکز مایع در عسل
بسیاری از اوقات کارخانه های مواد غذایی از گلوکز مایع برای تولید محصولات شیرین مانند عسل استفاده می کنند.

شربت ذرت با فروکتوز بالا در عسل
این محصول دارای ترکیباتی شبیه عسل است. به همین دلیل بسیاری از برندهای معروف عسل در دنیا از شربت ذرت برای تقلب عسل استفاده می کنند.

شربت برنج در عسل
بسیاری از کارخانه ها از این محصول برای تولید عسل و در نتیجه افزایش سود تجاری خود استفاده می کنند.

نشانه های عسل طبیعی
برای اطمینان از طبیعی و خالص بودن عسلی که می خواهید بخرید، می توانید از نکات زیر استفاده کنید:
قوام عسل خالص یک مایع غلیظ است. برخی از انواع این محصول در اثر سرما سفت می شوند; در حالی که با گرم شدن دوباره مایع می شود.
به یک طعم، عطر و رنگ عسل اکتفا نکنید. شهد گل های مختلف طعم، رنگ و عطر متفاوتی دارد. حتی زنبورهای عسل در یک کندو و در یک مزرعه می توانند در سال های مختلف عسل متفاوتی تولید کنند. به همین دلیل نمی توان از این توابع برای تشخیص عسل واقعی از تقلبی استفاده کرد.
عسل خالص و طبیعی تمایل به داشتن قوام غلیظ و ثابت دارد. به عنوان مثال اگر انگشت خود را در ظرف عسل فرو کنید، نمونه طبیعی کاملا به انگشت شما می چسبد و همانجا می ماند. اما نمونه غیرطبیعی مانند آب از انگشت می افتد.

روش های تشخیص عسل خالص
بسیاری از روش های طبیعی تشخیص عسل که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند، در واقع توانایی تشخیص عسل خالص را ندارند. تنها چند درمان خانگی وجود دارد که می تواند نتیجه درست را به شما بدهد. این روش ها عبارتند از:

تست آتش: فتیله شمع را در عسل مورد نظر خود فرو کنید. اگر عسل حاوی آب باشد، این فتیله با کبریت مشتعل نمی شود. به عبارت دیگر، فتیله آغشته به عسل آلوده و مخلوط با آب، غیر قابل احتراق است.
تست دستمال کاغذی: مقداری عسل را روی یک دستمال کاغذی قرار دهید. اگر عسل با آب مخلوط شود جذب دستمال کاغذی می شود و آثاری روی آن باقی می ماند. اما عسل خالص توسط دستمال کاغذی جذب نمی شود.
تست سرکه: مقداری آب و سرکه را در یک لیوان بریزید. حالا یک قاشق غذاخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید. اگر مخلوط حاصل کف کند، مشخص است که عسل خالص نیست.
تست آب: عسل را با کمی آب مخلوط کنید. عسل خالص به سختی در آب حل می شود. اما عسل ناخالص به راحتی در آب حل می شود. در عین حال، عسل حاوی قند یک رد سفید از خود به جای می گذارد.

برای مشاهده لیست تامین کنندگان و فروشندگان این محصول می توانید وارد سایت جویشگر شوید و اقدام به خرید نمایید
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وب سایت جویشگر

وب سایت جویشگر یک بانک اطلاعات مشاغل است که علاوه بر معرفی کسب‌و‌کارها و محصولات یا خدماتی که برای فروش عرضه کرده‌اند، نیازهای آن‌ها را نیز برای خرید محصولات و خدمات، به عموم مردم و دیگر پیشه‌وران و صاحبان مشاغل معرفی کرده و با مشاوره و راهنمایی فروش امکان تعامل هرچه بیشتر و سریع‌تر آن‌ها را فراهم می‌کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی