اطلاعات تماس
  • 026442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112027174822278
در دسترس نیست

طولانی کردن عمر منبع آب با بهترین روش نگهداری مخزن آب

کد: 140112027174822278

، (اخبار رسمی): مخزن آب، در دنیای امروز با توجه به قطعی مداوم و فشار کم آب در شهرهای بزرگ، از کاربردی ترین وسایل جدا نشدنی زندگی ما انسان ها است. اگرچه استفاده از مخزن آب کار چندان دشواری نیست اما بدیهی است رعایت نکات لازم در نصب و نگهداری این مخزن های پلاستیکی، به میزان طول عمر آن ها می افزاید.

بهترین روش نگهداری مخزن آب + طولانی کردن عمر منبع آب
طول عمر مخزن آب با نگهداری و مراقبت درست از منبع آب

مخزن آب، در دنیای امروز با توجه به قطعی مداوم و فشار کم آب در شهرهای بزرگ، از کاربردی ترین وسایل جدا نشدنی زندگی ما انسان ها است. اگرچه استفاده از مخزن آب کار چندان دشواری نیست اما بدیهی است رعایت نکات لازم در نصب و نگهداری این مخزن های پلاستیکی، به میزان طول عمر آن ها می افزاید و عدم رعایت این نکات، موجب آسیب دیدن مخزن آب می شود. در ادامه این مطلب سعی داریم تا با ذکر موارد لازم در نحوه نصب و استفاده از مخزن های پلی اتیلنی، همراه شما باشیم.

انواع مخزن های آب از نظر ظاهر

مخزن های مختلفی در بازار وجود دارد که شما باید با توجه به شرایط خود بهترین مخزن را انتخاب کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید. بهترین انتخاب یک مخزن پلاستیکی از جنس پلی اتیلن است؛ زیرا پلی اتیلن ماده ای است که خاصیت خورندگی ندارد و تا مدت های طولانی آب را بدون مشکلی ذخیره می کند؛ همچنین این مخزن ها سبک هستند و مشکلی را از لحاظ حمل برای شما ایجاد نمی کنند؛ همچنین دارای قابلیت بازیافت هم می باشند. مخزن های پلی اتیلنی به دلیل مقاومت شیمیایی بالای خود، آب های غیر شرب را هم بدون هیچ تاثیری ذخیره می کنند. انواع این مخزن ها عبارتند از:

  • مخزن های عمودی: اگر مکانی را که برای مخزن در نظر گرفته اید، از نظر ارتفاع محدودیتی ندارد، مخزن های عمودی پیشنهاد خوبی برای شما هستند که به راحتی روی پشت بام جا می گیرند.
  • مخزن های کامپوزیتی: این مخزن ها، در شکل های مختلف طراحی و تولید می شوند و قابلیت ذخیره آب آشامیدنی، آب دریا و انواع سوخت ها را دارند.
  • مخزن های قیفی: مخزن های ته قیفی یا زوک، با توجه به طرح هندسی خود انتخاب مناسبی برای تخلیه مایعات درون مخزن هستند.
  • خزن های افقی: مخزن های افقی به شکل استوانه هستند و به راحتی در فضاهایی که با محدودیت ارتفاع رو به رو هستند قرار می گیرند‌.
  • مخزن های آسان رو: این مخزن ها در فضای های کوچک مانند راهروها به کمک شما می آیند و ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ لیتر هم گنجایش دارند.
  • هر کدام از این مخزن ها با حجم خاصی و کاربردهای ویژه ای طراحی و تولید می شوند تا بسته به شرایط مدنظر مورد استفاده قرار بگیرند.
  • انواع مخزن آب از نظر ضخامت

    مخزن های آب از نظر ضخامت در سه دسته جای می گیرند شامل:

  • مخزن یک لایه
  • مخزن دو لایه
  • مخزن سه لایه
  • مخزن یک لایه

    این مخزن ها همانطور که از نامشان پیداست، از یک لایه تشکیل شده اند و به صورت رنگی و بی رنگ در بازار یافت می شوند. کاربرد آن ها ذخیره آب آشامیدنی، انواعی از مواد شیمیایی و… است.

    مخزن دو لایه

    این مخزن ها دارای یک لایه بی رنگ در داخل و یک لایه رنگی در بیرون مخزن آب هستند تا با استفاده از لایه رنگی، نور کمتری به درون مخزن بتواند نفوذ پیدا کند و کاربرد آن ها مشابه مخزن تک لایه است.

    مخزن سه لایه

    مخزن های آب سه لایه، از لایه با رنگ های تیره و روشن ساخته شده اند. به این شکل که لایه مشکی در وسط لایه های بی رنگ قرار گرفته و از نفوذ نور به درون مخزن جلوگیری می کند و برای ذخیره مواد دارای حساسیت به نور مناسب هستند.

    نکات لازم در نگهداری مخزن آب

    برای اینکه بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش مخزن آب خود استفاده کنید، لازم است که نکاتی را که در دفترچه محصول قید شده است را حتما مطالعه و سپس اجرا کنید. در ادامه چند نکته را برای شما بیان کرده ایم.

  • قبل از خرید مخزن، حتما به وسیله کارشناسان مجموعه بررسی کنید که آیا ماده ای که قرار است در مخزن ذخیره کنید با جنس مخزن سازگاری دارد یا خیر؟ با توجه به آن نسبت به خرید مخزن آب اقدام کنید.
  • معمولا مخزن ها به شکلی تولید شده اند که برای استفاده در شرایط جوی اتمسفر یک مناسب باشند؛ در نتیجه برای اینکه مانع ایجاد فشار منفی در مخزن شوید، به هیچ وجه درب پیچی مخزن را هوابند نکنید.
  • تلاش به جابجایی مخزن پر از مایعات نکنید. اما توجه داشته باشید که برای تخلیه و بارگیری به فکر جرثقیل و لیفتراک نیفتید؛ زیرا باعث آسیب به مخزن آب می شود.
  • حتما توجه داشته باشید که مخزن ها را در نزدیکی حرارت بالا و جریان برق نصب نکنید.
  • در هنگام قرار دادن مخزن، مراقب باشید اجسام برنده و نوک تیز به بدنه مخزن، برخورد نکند.
  • بهداشت داخل و خارج مخزن را رعایت کنید.
  • در فاصله های زمانی مشخص، مخزن را از نظر اتصالات و نشتی چک کنید.
  • و در نهایت ممکن است هنگام نصب مخزن، متوجه تغییر شکل آن بشوید، که این مسئله تا حدودی نرمال است ولی اگر تغییر شکل قابل چشم پوشی نبود، پیشنهاد می شود با کارشناسان مجموعه آن را در میان بگذارید.
  • آیا مخزن های پلی اتیلنی قابل تعمیر هستند؟

    ذکر کردیم که یک مخزن آب پلی اتیلنی تا سال های متوالی می تواند بدون هیچ گونه مشکلی برای شما آب ذخیره کند. اما زمانی اتفاق می افتد که مخزن شما به دلیل نصب نامناسب، بی توجهی نسبت به نکات نگهداری و حوادثی مثل ضربه با اشیای نوک تیز و حرارت بالا موجب شکستگی و پارگی شود. اگر این پارگی زیاد وسیع نباشد، می توان آن را تعمیر کرد؛ در غیر این صورت باید به فکر خرید یک مخزن جدید باشید.

    چگونه پارگی مخزن آب خود را تعمیر کنیم؟

    بسیاری از افراد سعی می کنند که با استفاده از انواع چسب ها، اقدام به تعمیر پارگی و نشتی مخزن کنند اما این روش ها کارساز نبوده و برای مدت کوتاهی مشکل شما را حل خواهد کرد‌. بهترین راه حل به کار بردن روش جوش پلاستیک است، که سال های زیادی است که مورد استفاده مردم قرار می گیرد. این جوشکاری نیازی به وسایل پیچیده ای ندارد، اما نکات آن را برای شما بیان می کنیم.

    جوشکاری مخزن پلی اتیلن

    مرحله اول: مخزن آب را از آب، سوخت و… تخلیه کنید. سپس ناحیه شکسته شده را از آلودگی ها همچون چربی، گرد و غبار و… پاک کنید و با استفاده از یک سمباده، پوسته شکسته شده را کاملا سنباده کشی کنید تا سطح آن یکدست شود.

    مرحله دوم: اگر مخزن آب شما یک مخزن پلاستونیک است می توانید آن را از داخل تعمیر کنید، اما از آن جا که دریچه مخزن های پلاستیکی کوچک است شما ناچار هستید، آن را از بیرون تعمیر کنید. در این مرحله شما به یک ابزار مانند دریل نیاز دارید تا ناهمواری های اطراف سطح ترک خورده یا شکسته شده را از بین ببرید.

    مرحله سوم: در مرحله آخر شما به مقداری نوار جوش پلی اتیلن نیاز دارید. شکستگی مخزن را بررسی کنید و با توجه به شدت آن، باید این نوار جوش را به شکل یک یا چند لایه در نواحی شکسته شده جوش بدهید. در نهایت به وسیله یک کاردک و کمی حرارت، نوارها را کاملا به پوسته بچسبانید.

    انتخاب مخزن آب با توجه به بودجه

    معمولا مخزن های آب از قیمت بالایی برخوردار نیستند و شما به راحتی می توانید آن را تهیه کنید؛ اما بهتر است باز هم بودجه و شرایط خود را مدنظر قرار دهید و اقدام به خرید کنید. هر مخزن با توجه به گنجایش و طراحی خود قیمت متفاوتی دارد‌، برای آن که به راحتی از قیمت و کاربرد مخزن ها اطلاعات کسب کنید، کافی است فقط یک فروشگاه معتبر مثل alborzmakhzan.com یافته و از کارشناسان آن مجموعه راهنمایی بخواهید و یک مخزن آب مناسب برای ساختمان خود تهیه کنید.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    • 026442*****
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس های:

    صنعت و تولید | مسکن و ساختمان