اطلاعات تماس
  • 026442*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112027175022278
در دسترس نیست

هفت راهنمایی مهم در نصب مخزن که باید رعایت کنید

کد: 140112027175022278

، (اخبار رسمی): مشتریان سعی می کنند محصولاتی را تهیه کنند که طول عمر بالایی دارند. هدف افراد از رعایت این نکته، پیشگیری از صرف هزینه های مجدد برای تهیه مخزن جدید است. در صورتی که رعایت نکات نصب مخزن آب نیز می تواند باعث افزایش طول عمر مفید مخزن آب شود.

راهنمای نصب مخزن آب+7 نکته مهم که در نصب مخزن باید رعایت کنید
نکات مربوط به نصب مخزن آب
راهنمای نصب مخزن آب+7 نکته مهم که در نصب مخزن باید رعایت کنید
چگونه منبع آب را نصب کنیم؟

رعایت نکات نصب نیز می تواند باعث افزایش طول عمر مفید مخزن آب شود. در صورتی که محل نصب شرایط مناسبی نداشته باشد به مرور مشکلاتی مانند پوسیدگی به دلیل قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم آفتاب پیش می آید.

برای نصب مخزن آب، نکات و قوانینی وجود دارند که رعایت آن ها می تواند از پیش آمدن مشکلات و خسارت های احتمالی جلوگیری کند. این نکات معمولاً با توجه به مسائلی مانند متریال بدنه مخزن یا تاثیر شرایط نصب در عملکرد تانکر، تعیین می شود. بهتر است قبل از آوردن منبع آب به محل نصب، شرایط را با توجه به نکات مربوط به نصب مهیا کنید. در ادامه تعدادی از این نکات را با توضیحات لازم ارائه خواهیم کرد. نصب تانکر آب در چه شرایطی باید انجام شود؟ اگر مرکز فروش مخزن آب، خدمات مربوط به نصب را ارائه کند، انتخاب و بررسی شرایط محل نصب بر عهده نصاب خواهد بود. در غیر این صورت باید قبل از اقدام برای نصب با نکات زیر آشنا شوید:

در صورتی که مخزن آب شما پلی اتیلن نیست، سعی کنید محلی را برای نصب در نظر بگیرید که از تابش مستقیم نور آفتاب در امان باشد؛ زیرا تانکرهایی با متریال معمولی در مقابل نور آفتاب مقاومت ندارند و به مرور زمان دچار پوسیدگی می شوند. در صورتی که مجبور هستید نصب مخزن را در مکانی انجام دهید که در برابر تابش نور آفتاب است، بهتر هست مخازن پلی اتیلن سه لایه استفاده کنید.

تحت فشار قرار گرفتن اتصالات مخزن آب خطرناک است

اتصالات یکی از اجزای بسیار حساس مخزن آب هستند. هنگام نصب باید شرایط را طوری مهیا کنید که این بخش تحت فشار قرار نگیرد؛ زیرا در صورت تحت فشار قرار گرفتن این بخش، ممکن است عملکرد مخزن در آینده دچار مشکل شود. با رعایت نکات زیر می توان فشار وارد بر اتصالات مخزن را کاهش داد.

اندازه لوله ورودی پمپ باید  طوری باشد که سایز قطر اتصال ورودی و لوله خروجی از مخزن، با آن برابری کند. برای جلوگیری از تحت فشار قرار گرفتن اتصالات، تکیه گاه های مناسبی را برای لوله ها در نظر بگیرید. در صورتی که تانکر آب شما پمپ دارد، بهتر است برای ایجاد اتصال از لوله هایی استفاده کنید که به اندازه کافی منعطف هستند. در غیر این صورت ممکن است دیواره مخزن و اتصالات آن در اثر فشار وزن لوله ها دچار آسیب شوند. در صورت عملی کردن این نکات، در آینده احتمالاتی مانند نشتی آب پیش نخواهد آمد.

نکات نصب مربوط به مخزن آب

در صورتی که این مخزن آب آسیب ببیند ممکن است در آینده مشکلاتی مانند نشتی پیش بیاید. در ادامه نکاتی را ذکر می کنیم که باید هنگام نصب تانکر آب به آن توجه شود.

  • اجسامی که وزن زیادی دارند نباید روی مخزن آب قرار بگیرند. در غیر این صورت ممکن است بدنه آن آسیب ببیند.
  • مخزن آب باید در مکانی نصب شود که اجسام نوک تیز یا سفت و خشن در اطراف آن قرار نداشته باشد. در غیر این صورت ممکن است برخورد این اجسام با بدنه باعث ایجاد سوراخ شود.
  • برای جابجایی بعضی از اجسام سنگین از یک تکیه گاه برای ایجاد فشار به زیر جسم، استفاده می شود. استفاده از این روش به احتمال زیاد به بدنه مخزن آسیب وارد می کند؛ به همین دلیل بهتر است زمانی که قصد دارید ارتفاع مخزن را افزایش دهید، سعی کنید آن را بدون استفاده از تکیه گاه بلند کنید.
  • پس از اینکه مخزن در مکان مورد نظر نصب شد، حتماً درب آن را به طور کامل ببندید.
  • اگر مخزن آب شما روی بدنه خود سوپاپ دارد لازم نیست، جهت آب بندی و هوا بندی مخزن، اقدامی انجام شود؛ زیرا سوپاپ موجود روی بدنه مخزن به صورت خودکار این وظیفه را انجام  می دهد.
  • سعی کنید هنگام نصب اتصالاتی را به کار ببرید که به اندازه کافی نرم و انعطاف پذیر هستند. استفاده از اتصالاتی با این ویژگی ها مانع از آسیب دیدن مخزن آب می شود. در این صورت عمر مفید مخزن افزایش خواهد یافت.
  • لرزه گیر وسیله ای است که لرزش ایجاد شده در تانکر آب و اتصالات آن را کنترل می کند. نصب لرزگیر مانع آسیب دیدن پمپ مخزن آب و اتصالات بین آنها می شود.

بهترین مکان برای نصب مخزن آب

مخازن آب در ساختمان ها در مکان هایی مانند پشت بام، اتاق بار، موتورخانه، پارکینگ و اتاق تاسیسات نصب می شود. معیار هایی وجود دارد که با در نظر گرفتن  آن ها می توان هر مکان دیگری را به عنوان محل نصب مخزن آب استفاده کرد. به طور مثال مکان مورد نظر نباید در معرض گرمای بیش از حد قرار داشته باشد؛ همچنین مجاورت مخزن آب با جریان الکتریسیته احتمال به وجود آمدن یک سری خطرات را به دنبال دارد.

برای انتخاب محل نصب، می توانید با یک دماسنج دمای مکان را اندازه بگیرید. بهتر است بدانید تانکر آب حداکثر می تواند دمای ۵۵ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

سخن پایانی

نکات مربوط به نصب مخزن یکی از این مسائل مهم است. سعی کنید قبل از تهیه تانکر آب، نکات مربوط به نصب آن را مطالعه کنید و تا حد امکان هنگام نصب، این نکات را اجرایی کنید. درصورتی که اطلاعات مفید دیگری در مورد مخزن آب وجود دارد، آن را با البرزمخزن به اشتراک بگذارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 026442*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مسکن و ساختمان