اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112047177718755
در دسترس نیست

نکات مهم در مورد اصلاح سگ

کد: 140112047177718755

، (اخبار رسمی): امروزه تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

نکات مهم در مورد اصلاح سگ
نکات مهم در مورد اصلاح سگ

امروزه تمایل به نگهداری از حیوانات خانگی نسبت به گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که علاقه مند به داشتن حیوانات خانگی هستید؛ بهتر است موارد مربوط به نظافت و نگهداری از او را به خوبی بدانید. در واقع نظافت و تمیز نگه داشتن سگ در خانه کار سختی نیست، اما داشتن اطلاعات مورد نیاز در زمینه اصلاح سگ در منزل می تواند بسیار کمک کننده باشد.

در بین حیوانات معمولا بیشتر افراد ترجیح می دهند سگ خانگی داشته باشند، اما نکته اینجاست که موهای سگ باید در فواصل زمانی معین کوتاه شود. در ادامه به نکات کلیدی مربوط به نظافت سگ می پردازیم.

برای نظافت سگ به چه وسایلی نیاز داریم؟

باید بدانید که برای انجام هر کاری نیاز به ابزار مخصوص همان کار دارید. اصلاح سگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین قدم برای کوتاه کردن موهای حیوان خانگی مورد علاقه خود داشتن یک ابزار با کیفیت و مناسب است.

در زیر برخی از مهم ترین تجهیزات و ابزارهایی که برای مراقبت از سگ خود نیاز دارید آورده شده است:

قیچی

مهمترین ابزار کوتاه کردن موهای سگ یک قیچی تیز و حرفه ای است. قیچی باید بتواند موها را بدون کشیدن یا گیر کردن کوتاه کند. در این صورت سگ مورد علاقه شما برای کوتاه کردن مو بدون هیچ ناراحتی با شما همکاری خواهد کرد.

برس و شانه بزنید

اگر حیوان خانگی شما موهای بلندی دارد، بهتر است از برس یا شانه فلزی استفاده کنید. در غیر این صورت، مسواک با دندان های پلاستیکی می تواند کاملا مناسب باشد.

آموزش نظافت سگ تیپ چین

ماشین ریش تراش

داشتن یک ماشین اصلاح خوب و قابل اعتماد می تواند کار شما را بسیار آسان کند. همچنین آرایشگرهای سگ وجود دارند که بسیار ایمن تر و راحت تر از نظافت کنندگان معمولی هستند.

شامپو

قبل و بعد از کوتاه کردن موهای حیوان، بهتر است موها را با شامپوی مرغوب بشویید. شامپویی که برای سگ خانگی خود استفاده می کنید نباید حاوی مواد شیمیایی باشد و کاملاً با موهای حیوان سازگار باشد.

نکات مهم و طلایی در تربیت سگ تیپ چین

قبل از شروع نظافت سگ؛ بهتر است حیوان کاملا شسته شود. هنگام شستن حیوان همیشه دمای آب را چک کنید تا ولرم باشد. همچنین برای این منظور از شوینده های مناسب برای سگ ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کوتاه کردن موهای سگ را قبل از اینکه موها به خوبی خشک شوند، شروع نکنید. همچنین می توانید از یک حوله نرم برای خشک کردن موهای خود استفاده کنید.

وقتی موی سگ کاملا خشک شد آنها را برس بزنید تا موهای زائد از بین بروند. برای نظافت سگ، از سر شروع کنید و به تدریج به سمت پایین بدن حرکت کنید. قسمت پایین شکم سگ به عنوان یک ناحیه حساس در نظر گرفته می شود و بنابراین هنگام مسواک زدن باید این کار را با ملایمت انجام دهید. در هر مرحله از کوتاه کردن موهای سگ، حیوان نباید احساس آزردگی و تنش کند که این امر بر کیفیت کار شما تأثیر می گذارد و باعث آسیب روحی حیوان می شود.

هرگز موهای سگ را خیلی محکم نکشید. به طور کلی نظافت سگ در خانه کاری زمان بر است و نیاز به دقت و حوصله دارد.

اگر قصد دارید از قیچی برای کوتاه کردن موهای سگ خود استفاده کنید، سعی کنید فقط از وسایلی با تیغه های تیز استفاده کنید. در این صورت موهای سگ کشیده نمی شود.
اگر هنگام نظافت سگ خود علائمی مانند تورم، قرمزی و عفونت مشاهده کردید. قبل از تمیز کردن محل، حتما حیوان را نزد دامپزشک ببرید.

و نکته مهم دیگر، اگر قصد دارید از ریش تراش برای کوتاه کردن موهای حیوان استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی ماشین اصلاح برای مدت طولانی روشن بماند ممکن است بیش از حد گرم شود. بنابراین هر از چند گاهی تیغه دستگاه را چک کنید و در صورت بالا بودن دمای آن به آن فرصت دهید تا خنک شود.

همانطور که گفتیم قیچی یکی از ابزارهای مهم برای کوتاه کردن موهای سگ است. برای کوتاه کردن موهای اطراف گوش، پاها و صورت سگ از قیچی استفاده کنید و سعی کنید این کار را فقط با نوک قیچی با احتیاط انجام دهید تا اگر حیوان به طور ناگهانی حرکت کرد، زمان کافی برای دور کردن قیچی داشته باشید.
مطالب مرتبط: آرایشگاه حیوانات

اگر سگ بی قراری دارید...

بزرگترین مشکلی که ممکن است هنگام کوتاه کردن موهای سگ خود داشته باشید این است که برخی از سگ ها بی قرار هستند. سگ ها معمولاً هنگام آراسته شدن بی قرار هستند. تغییر بدن ممکن است برای آنها استرس زا باشد و باعث تنش شود. علاوه بر این مواردی مانند اکستنشن مو می تواند برای آنها دردناک باشد. با این حال، ممکن است اجازه دهید سگ‌ها واکنش‌های غیرعادی از خود نشان دهند.

البته نگران این موضوع نباشید. محصولات زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سگ خود را در هنگام نظافت آرام نگه دارید. از جمله این محصولات می توان به جویدن های تسکین دهنده سگ اشاره کرد. البته می توانید از ترفندهای دیگری مانند پاداش دادن به سگ نیز استفاده کنید. همچنین می توانید سگ را نوازش کنید و با لحنی آرام با او صحبت کنید. در هر صورت، از هر ترفندی برای آرام کردن سگ استفاده کنید.

سعی کنید برنامه نظافت سگ را از دوران کودکی و در فواصل زمانی معین اجرا کنید. در این صورت حیوان یاد می گیرد که این برنامه نیز بخشی از زندگی اوست و باید با چنین شرایطی کنار بیاید. البته کوتاه کردن سگ در فواصل زمانی معین از بلند شدن بیش از حد موی سگ جلوگیری می کند. موهای بلند باعث بیماری های مختلفی در حیوانات می شود. بنابراین با کوتاه نگه داشتن موهای سگ و شستن به موقع آن می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

نظافت سگ در آرایشگاه

اگر نظافت سگ در خانه برای شما دشوار است. می توانید این کار را به دست آرایشگران حرفه ای و با تجربه بسپارید. البته توجه داشته باشید که حیوان خانگی شما روحیه بسیار حساسی دارد و نمی توانید برای اصلاح آن را به دست افراد بی وجدان بسپارید. سعی کنید فقط به آرایشگاه هایی مراجعه کنید که کادری متخصص و حرفه ای داشته باشند و تجربه کافی در زمینه اصلاح موی حیوانات داشته باشند.

آرایشگاه تیپ چین یکی از معتبرترین آرایشگاه ها در این زمینه است که علاوه بر خدمات بی نظیری که به مشتریان ارائه می دهد، با بهترین روش های روز و با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، موهای حیوانات خانگی را نیز انجام می دهد.

علاوه بر اصلاح موی حیوانات خانگی، خدمات دیگری مانند آرایش صورت داماد، اصلاح موهای صورت، خدمات ماساژ، پاکسازی و جوانسازی پوست و ... نیز در این سالن قابل انجام است.

از طریق وب سایت یا اپلیکیشن تیپ چین می توانید به صورت کاملا آنلاین قرار رزرو کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | محیط زیست