اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112097184522381
در دسترس نیست

چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟

کد: 140112097184522381

، (اخبار رسمی): آیا می‌خواهید چگونگی تصفیه آب چاه با دستگاه آب شیرین‌کن را بدانید؟ دستگاه آب شیرین‌کن صنعتی که به آن دستگاه تصفیه آب شور نیز می‌گویند،با فرآیند اسمز معکوس، آب شور را می‌تواند شیرین کند.

چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟
چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟
چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟
چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟
چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟
چگونه آب چاه را با دستگاه آب شیرین کن تصفیه کنیم؟

امروزه انواع مختلفی از دستگاه‌‌های تصفیه آب شیرین‌کن وارد بازار شده‌اند و به این صورت، دست افراد برای انتخاب کردن دستگاهی که برای آن‌‌ها کاربردی و مناسب است، باز است. افراد مطابق بودجه خود می‌توانند با مناسب‌ترین قیمت آب شیرین کن صنعتی این دستگاه را تهیه کنند. در این مقاله، به بررسی چگونگی تصفیه آب چاه با دستگاه آب شیرین‌کن می‌پردازیم و سعی می‌کنیم با مراحل عملکرد این دستگاه‌‌ها شما را آشنا کنیم.

تصفیه چیست؟

تصفیه آب روشی برای خلاص شدن از شر مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های طبیعی و همچنین جامدات معلق از آب است. هدف از تصفیه تحویل آب برای کاربردهای خاص است. با عمل تصفیه، آب برای آشامیدن ضد‌عفونی می‌شود؛ اما تصفیه آب نیز ممکن است برای اهداف مختلفی از جمله کاربردهای شیمیایی، پزشکی، دارویی یا سایر کاربردهای صنعتی در نظر گرفته شود. این روش شامل روش‌های فیزیکی مانند ته نشینی، تقطیر و فیلتراسیون می‌باشد. روش‌های شیمیایی مانند انعقاد، لخته سازی و کلرزنی علاوه بر استفاده از روش‌های الکترومغناطیسی مانند اشعه ماوراء بنفش است.

موارد استفاده از دستگاه آب شیرین‌کن

نفوذ آب شور در سیستم‌های آب چاه برای استفاده کنندگان از آب چاه در نزدیکی دریا یا نزدیک رودخانه‌های ساحلی غیر معمول نیست. آب شور می‌تواند طعمی شور و نامطلوب داشته باشد و به دلیل غلظت بالای سدیم، فلزات و سایر آلاینده‌ها در وسایل و دستگاه‌ها رسوب ایجاد کند. با کمک یک دستگاه آب شیرین‌کن می‌توان این مشکلات را رفع کرد.

دستگاه‌‌های آب شیرین کن، شما را قادر می‌سازند که از هر منبع آبی که می‌خواهید آب مورد نیاز خود را تصفیه و تامین کنید. دستگاه‌‌ها آب شیرین‌کن باعث شده‌اند که کشاورز‌ها دیگر به خرید آب نیاز نداشته باشند و فقط با خرید یک دستگاه آب شیرین‌کن، به صورت دائمی آبی را که مورد نیاز‌شان است، در اختیار خود داشته باشند؛ همچنین در هزینه‌‌های خود صرفه‌جویی کنند. تعداد زیادی از دامداران توانسته‌اند با کمک گرفتن از دستگاه اب شیرین کن، بازده کار خود را بالا ببرند.

سیستم اسمز معکوس در تصفیه آب چاه

اسمز معکوس از یک غشای کامپوزیت لایه نازک استفاده می‌کند و از یک لایه نازک پلی‌آمیدی بسیار نازک و معطر تشکیل شده است. این لایه پلی‌آمید به غشاء خاصیت انتقال می‌دهد، در حالی که باقیمانده غشای کامپوزیت لایه نازک پشتیبانی مکانیکی را فراهم می‌کند. انتقال پلی‌آمید، یک پلیمر فشرده و بدون هیچ فضای خالی با سطح بالایی است که موجب نفوذپذیری بالای آب می‌شود.

مراحل عملکرد دستگاه آب‌شیرین کن در تصفیه چاه

حذف نمک از آب شور چاه کاری است که با یک سیستم اسمز معکوس با کیفیت بالا انجام می‌شود که با عبور آب از یک غشای نیمه تراوا که آب خالص را به یک جریان و آب نمک را به جریان دیگر جدا کرده، کار می‌کند. با دستگاه سختی گیر آب رزینی سختی آب گرفته شده و طی انجام فرایند کاهش سختی آب، آب تصفیه شده قابل استفاده برای کشاورزی، دامداری و به طور کلی زندگی انسان‌ها فراهم می‌شود. فقط با استفاده از یک دستگاه آب شیرین‌کن می‌توان به چنین نتیجه‌ای رسید. در واقع در دستگاه‌‌ آب شیرین‌کن، تصفیه چاه در چهار مرحله اتفاق خواهد افتاد.

مرحله پیش تصفیه

در ابتدا آلودگی‌‌هایی که به شکل جامد و کمی سنگین‌تر و بزرگ‌تر هستند، قبل از آغاز فرآیند اسمز معکوس، در توری‌‌ها و فیلتر‌های دستگاه گیر می‌کنند تا موجب تحت تاثیر قرار دادن، کیفیت آب نهایی نشوند.

 مرحله کار پمپ‌‌های فشار بالا

در این بخش، با فعالیت بالا پمپ‌‌ها و از طریق سیستم اسمز معکوس، نمک‌ها، یون‌‌ها سایر املاح معلق در آب، به آسانی حذف می‌شوند. در صورتی‌که، انتخاب پمپ اشتباه انجام شود، نمک‌ها و یون‌‌های آب به طور کامل حذف نمی‌شوند و موجب کیفیت پایین آب خروجی می‌شود؛ به همین علت باید با در نظر گرفتن تمام ابعاد، پمپی مناسب را تهیه کرد.

مرحله تصفیه پایانی آب

در این مرحله، دیگر وقت تصفیه کامل آب است که با کمک پمپ‌‌های اسمز معکوس و همچنین ایجاد فشار بالا، یون‌‌های باقی مانده و سایر مواد آلوده آب را حذف می‌کند.

 مرحله گندزدایی

در انتها، قارچ‌‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌‌هایی که در آب موجود است، باید کاملا حذف شوند و مرحله گندزدایی به‌طور کامل باید اتفاق بیفتد، تا آب خروجی از دستگاه آب شیرین‌کن کاملا تمیز و سالم باشد. بعد از اتمام این چهار مرحله، آب سالم و تصفیه شده در دسترس شما قرار می‌گیرد تا جهت اهداف مختلف، از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله گفتیم، دستگاه آب شیرین‌کن در تصفیه کردن آب چاه و آب‌های شور بکار می‌رود. در مراحل مختلف تصفیه آب چاه با استفاده از دستگاه آب شیرین‌کن وسایل و قطعاتی استفاده می‌شوند که استفاده از بهترین قطعات و لوازم عملکرد بهینه سیستم را تضمین می‌کند. با مراجعه به مراکز معتبر تصفیه آب و فاضلاب نظیر شرکت سپاهان پالایش می‌توانید سیستم های تصفیه آب ، سیستم پکیج تصفیه فاضلاب، راه اندازی استخر و... را با بهترین کیفیت داشته باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید