اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112117188018516
در دسترس نیست

‌آموزش درست کردن قهوه در خانه فواید و مضرات آن

کد: 140112117188018516

، (اخبار رسمی): در این مقاله آموزش درست کردن قهوه در خانه، فواید و مضرات آن، آشنا خواهیم شد. نوشید‌ن یک فنجان قهوه عالی در صبح می تواند خلق و خوی شما را برای کل روز تنظیم نماید.

‌آموزش درست کردن قهوه در خانه فواید و مضرات آن
موکاپات

 وقتی کافی‌شاپ‌ها تعطیل میباشند، مثل این دوران، که گاهی به دلیل همه‌گیری کرونا و عوامل اینچنینی اتفاق می‌افتد، دیگر نمی‌توانید روی کافی‌شاپ‌ها برای خرید و نوشید‌ن قهوه حساب نمائید. اگر این اتفاق افتاد، ممکن است به فکر درست کرد‌ن قهوه خود در خانه بیفتید.

با این کار علاوه بر اینکه می توانید در زمان تعطیلی کافی شاپ ها قهوه مورد علاقه خود را  در منزل تهیه نمائید، بلکه می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید، زیرا تهیه قهوه در خانه بسیار به صرفه تر میباشد. جهت انجام این کار به ملزومات مورد نظر زیر نیاز دارید و میبایست خریداری نمائید.

آموزش درست کردن قهوه در خانه، فواید و مضرات آن به شرح زیر میباشد.

اجاق گاز و طرز تهیه قهوه بر روی آن

این روش بسیار قدیمی و ساده است. مخصوصاً زمانی مناسب است که به برق دسترسی ندارید یا نمی توانید از وسایل الکتریکی استفاده کنید. برای این منظور برای هر فنجان قهوه از ۱۷۷ میلی لیتر آب سرد استفاده کنید. داخل قابلمه آب بریزید. قابلمه را بر روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید. در صورت وجود می توانید از شیر آب پز نیز استفاده کنید. برای هر فنجان قهوه یک قاشق غذاخوری پودر قهوه بریزید و مخلوط را هم بزنید.

در این مرحله می توانید به اندازه دلخواه شکر اضافه کنید.صبر کنید تا قهوه بجوشد. آن را هم بزنید و بگذارید دو دقیقه بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و در جای مناسب قرار دهید. بعد از گذشت ۴ دقیقه قهوه را به داخل فنجان بریزید. مراقب باشید تفاله قهوه داخل فنجانتان نریزد. می توانید مقداری شکر به آن اضافه کنید یا با کف شیر مخلوط کرده و بنوشید.

قهوه ترک و طرز تهیه آن

جهت تهیه یک فنجان قهوه ترک غلیظ و خوشمزه مانند روش قبل از ۱۷۷ میلی لیتر آب سرد استفاده کنید. برای هر نفر از یک قاشق غذاخوری پودر قهوه ترک استفاده کنید. جهت تهیه قهوه ترک هم به قهوه ساز نیاز دارید. اگر آن را ندارید، نگران نباشید.

این قهوه را می توانید در قابلمه کوچک یا کتری درست کنید. به ازای هر فنجان، یک فنجان پر از آب در قابلمه قهوه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید پودر قهوه را اضافه کنید و هم بزنید. در صورت تمایل میتوانید مقداری شکر اضافه نمائید. ولی باید خوب هم زده شود تا در قهوه و آب حل گردد. زمانیکه قهوه شروع به جوشید‌ن نمود، همان لحظه آن را از روی حرارت بردارید.

کف قهوه یا به اصطلاح کرم تشکیل شده روی سطح قهوه را با قاشق کوچکی به آرامی جدا کرده و داخل فنجان خود بریزید. قابلمه قهوه را مجدداً روی حرارت قرار دهید. وقتی قهوه دوباره شروع به جوشید‌ن کرد، آن را از روی حرارت بردارید و به آرامی نیمی از قهوه را در فنجان خود بریزید.

سپس قهوه را دوباره روی حرارت بگذارید. پس از جوش آمد‌ن قهوه، ۱۵ ثانیه صبر کنید، سپس از روی حرارت بردارید. حالا قهوه را در فنجان خود بریزید. ۲-۳ دقیقه صبر کنید تا قهوه خوب جا بیفتد.

فراموش نکنید که نباید این قهوه را تماماً میل نمائید. قهوه ته فنجان طعم خوبی ندارد. درست کرد‌ن قهوه ترک سخت نیست، اما برای گرفتن طعم خوب نیاز به تمرین دارد. آیا تا به حال قهوه ترک را با شیر میل کرده اید؟ قهوه ترک با شیر طعم مطبوعی دارد که پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید.

دستگاه فرنچ پرس و طرز تهیه قهوه به روش دستی

در این روش قهوه فقط با استفاده از دستگاه فرنچ پرس تهیه می شود. برای تهیه قهوه با فرنچ پرس به یک لیوان، کاسه (یا فرنچ پرس) و یک قاشق نیاز دارید. داخل کتری یا قابلمه کوچکی مقداری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا آب بجوشد.

در یک کاسه بزرگ (یا فرنچ پرس)، برای هر نفر یک قاشق پر از قهوه بریزید. روی قهوه را به آرامی و به صورت دورانی با مقداری آب بپوشانید. به طوری که تمام قسمت های قهوه به خوبی با آب پوشانده شود.

برای هر نفر ۱۷۷ میلی لیتر آب جوش اضافه کنید. قهوه را با استفاده از قاشق در کف کاسه (فرنچ پرس) بریزید. اگر کاسه دارید حتما پودر قهوه را با قاشق فشار دهید. بعد از چند دقیقه در حالی که دانه های قهوه را جلوی قاشق گرفته اید، آن را در لیوان یا فنجان خود بریزید. در آخر شکر یا مقداری یخ (برای نوشید‌ن سرد) داخل آن بریزید و سرو نمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خانه شکلاتی

فروشگاه اینترنتی خانه شکلاتی با سابقه چندین ساله در فروش محصولاتی از قبیل تراول ماگ، ظروف فانتزی، انواع شکلات، جاسوئیچی و گوی، قوری وارمر و دمنوش، ملزومات قهوه و... در خدمت شما عزیزان هستیم.

اطلاعات تماس
  • ۰۲۸۳۳۶*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی