اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112137188916118
در دسترس نیست

ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

برطرف کردن ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

کد: 140112137188916118

، (اخبار رسمی): برطرف کردن ارور E81 پکیج ایران رادیاتور - برای برطرف کردن ارور e81 پکیج ایران رادیاتور با شماره تماس 66593368-44284743-22669196-77241505-55795334 تماس بگیرید.

برطرف کردن ارور E81 پکیج ایران رادیاتور
ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

برای برطرف کردن ارور e81 پکیج ایران رادیاتور خود همین حالا با پشتیبانی تهران سرویس آنلاین تماس بگیرید.66593368

اگر سیستم گرمایشی منزل شما پکیج دیواری ایران رادیاتور است، لازم است در رابطه با انواع ارورهایی که در آن اتفاق می‌افتد، بدانید تا سریع‌تر اقدام به تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود کنید. آچارباز این بار قصد دارد تا در مورد ارور E81 پکیج ایران رادیاتور با شما صحبت کند. اما در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که ارور E81 در پکیج‌های ایران رادیاتور سری L اتفاق می‌افتد.

دلایل مختلفی می‌تواند باعث ایجاد این ارور باشد. اگر در تعمیر وسایل گازسوز تجربه‌ای ندارید بهتر است برای رفع این مشکل دستگاه، از یک تعمیرکار پکیج که ماهر و باتجربه است کمک بگیرید.

https://www.tehranservic.com/iran-radiator-error-e81/

دلایل بروز ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ
  • بسته بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور ها
  • گرفتگی صافی برنجی برگشت
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه
  • رسوب داشتن مبدل اصلی
  • معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون
  • خرابی بای پاس
  • سوختن شیر موتوری
  • رسوب داشتن فنر بای پاس و نیمه باز بودن مسیر

سایر دلایل بروز ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

  • بسته بودن ایرونت هواگیری روی پمپ
  • بلند بودن شعله پکیج
  • خرابی ترمیستور گرمایشی

چرا ارور E81 در پکیج ایران رادیاتور اتفاق می‌افتد؟

اغلب ارور E81 در پکیج‌های سری‌ I24ff و K24ff ایران رادیاتور دیده شده و در دیگر مدل‌های پکیج آنالوگ، با عنوان خطای 40 70 80 شناخته می‌شود. این کد خطا به خودی خود نشان دهنده داغ شدن بیش از حد پکیج است.

در دفترچه راهنمای پکیج ایران رادیاتور، علت وقوع خطای E81 عنوان شده و در توضیحات آن چنین نوشته که در زمان نمایش این کد خطا، “ترموستات حدی 105 قطع کرده است. اما دمای اندازه گیری شده توسط سنسور ntc (ترمیستور) طبیعی است.”

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

اما چرا پکیج شما بیش از حد داغ می‌کند؟ چند دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها و تاثیرات آنها بر داغ کردن پکیج می‌پردازیم.

1.     گرفتگی مدار شوفاژ

گرفتگی مدار شوفاژ دو دلیل می‌تواند داشته باشد:

  • دلیل اول اشتباه فرد استفاده کننده است که بدون اینکه ولوم شوفاژ را بر روی صفر تنظیم کند، شیرهای زیرپکیج را می‌بندد و یا شیرهای شوفاژ را قطع می‌کند.
  • در حالت دوم زمانی است که رادیاتور دچار رسوب گرفتگی شده و مسیر صافی برگشت آن مسدود می‌شود که در این صورت باید از سرویس‌کار کمک بگیرید.

در هر دوی این حالت‌ها، دستگاه به شدت داغ کرده و ارور e81 روی بدنه پکیج ایران رادیاتور دیده می‌شود. اگر به این کد خطا بی توجهی کنید، پمپ پکیج می‌سوزد و دستگاه دیگر کار نخواهد کرد.

2.     بسته بودن شیرهای رادیاتور

یکی دیگر از دلایل ارور E81 پکیج ایران رادیاتور، بسته بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتورهاست.

یکی از دلایل بروز خطای E81 باز و بسته بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور است.

3.     ایراد داشتن پمپ پکیج ایران رادیاتور

اگر پمپ پکیج دچار مشکل شده باشد، ارور e81 در پکیج ایران رادیاتور اتفاق می‌افتد. این مسئله اغلب به دلیل نرسیدن برق به پمپ پکیج ایران رادیاتور اتفاق می‌افتد و متأسفانه پمپ قابل تعمیر نیست و باید تعویض شود.

4.      مبدل صفحه ای پکیج ایران رادیاتور

اگر گرفتگی یا رسوب در مبدل صفحه‌ای یا ثانویه رخ دهد، آب گرم خروجی مدام سرد و گرم می‌شود. زیرا حرکت آب گرم به سمت مبدل ثانویه به درستی صورت نمی‌گیرد. در این حالت ارور e81 در پکیج ایران رادیاتور به نمایش در می‌آید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز

خدمت تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.

5.     خرابی کلید حد در پکیج ایران رادیاتور

کلید حد (که در اصطلاح آن را ترموستات حد یا سنسور 105 یا 107 درجه نیز می‌نامند) یک قطعه حرارتی است که در مسیر خروجی آب مبدل قرار گرفته و زمانی که آب بیش از حد گرم شود، مشعل را خاموش می‌کند تا خطری متوجه برد کنترل پکیج نباشد. یکی از دلایل نادر ارور E81 خرابی کلید حد است.

6.     نیم سوز شدن سنسور در پکیج ایران رادیاتور

اگر به هر دلیلی سنسور شوفاژ خراب یا نیم‌سوز شده‌باشد،ارور e81 در پکیج ایران رادیاتور رخ می‌دهد.

اگر در حالت تابستانه پکیج، لوله رفت شوفاژ از لوله آب گرم داغ‌تر باشد، باید از سرویس‌کار برای رفع ارور E81 کمک بگیرید.

7.     رسوب گرفتگی مبدل اصلی

ایجاد رسوب در مبدل اصلی پکیج نیز یکی از دلایلی است که موجب عدم انتقال حرارت، داغ کردن پکیج و بروز ارور E81 خواهد شد.

8.     خرابی ترمیستور پکیج ایران رادیاتور

پیشتر اشاره کردیم که اصلی‌ترین دلیل برای بروز خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور (که در دفترچه راهنمای دستگاه نیز به آن اشاره شده است) بروز مشکل در عملکرد ترمیستور یا سنسور ntc دستگاه است. اگر این سنسور دچار اختلال شود، نمی‌تواند دما را به درستی اعلام کند، بنابراین شعله پکیج خاموش نشده و دستگاه به شدت داغ خواهد کرد. همین امر نیز موجب بروز ارور e81 در پکیج ایران رادیاتور خواهد شد.

9.     بالا بودن بیش از حد شعله پکیج

اگر شعله شوفاژ بیش از حد بالا باشد، دمای دستگاه به طور ناگهانی افزایش یافته و در نتیجه عملکرد سنسور حد، خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور رخ خواهد داد. توجه کنید که تنظیمات شعله دستگاه به خودی خود تغییر نمی‌کند. پس اگر این مشکل روی دهد، یعنی شخصی که دستگاه را تنظیم کرده، شعله را به اشتباه در وضعیت نادرست قرار داده است.

10.     بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژ

یکی دیگر از دلایل ارور E81 پکیج ایران رادیاتور، بسته بودن شیرهای رفت و برگشت شوفاژهاست.

11.     خرابی بای پاس یا رسوب گرفتگی فنر آن

12.      سوختن شیر موتوری

13.     بسته بودن ایرونت هواگیری پمپ

تا اینجا به بررسی دلایل بروز خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور که همان خطای 40 70 80 در مدل‌های آنالوگ این پکیج است پرداختیم. اما چگونه می‌توان این خطا را برطرف کرد؟

چگونه ارور E81 پکیج ایران رادیاتور را برطرف کنیم؟

پیشتر دیدیم که مهم‌ترین دلیل بروز خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور شامل گرفتگی در مسیر گردش آب  است.  در این قسمت به روش‌های برطرف کردن آن نیز می‌پردازیم:

۱- وضعیت شیر های رفت و برگشت

بررسی کنید که شیرهای رفت و برگشت پکیج و رادیاتورها در چه وضعیتی قرار دارند، آیا باز هستند یا خیر؟

۲- پمپ سیرکولاسیون

بررسی کنید که پمپ سیرکولاسیون در چه وضعیتی است و از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای این کار باید، پیچ روی پمپ را باز کنید تا بتوانید پمپ سیرکولاسیون را ببینید و مورد بازرسی قرار دهید.

۳- تست وضعیت حالت تابستانه

پکیج را در حالت تابستانه قرار دهید. شیر آب گرم را باز کنید و همزمان به لوله رفت شوفاژ دست بزنید. اگر لوله رفت شوفاژ از لوله آب گرم داغ‌تر باشد، یعنی دستگاه دچار مشکل شده و حتما باید از سرویس‌کار برای رفع آن کمک بگیرید.

۴- تست ایرونت پکیج

اگر پکیج ایران رادیاتور شما چند دقیقه کار کرده و بعد این خطا را اعلام می‌کند، امکان دارد درپوش ایرونت هواگیری آن بسته باشد.

۵- دلیل نهایی دیگری که باعث ارور E81 پکیج ایران رادیاتور میشود، بالا بودن شعله دستگاه است.

یکی دیگر از دلایل خطای E81 می‌تواند مشکل در هواگیری و بسته بودن ایرونت دستگاه باشد.

در این مقاله تمامی دلایل بروز خطای E81 در پکیج‌های ایران رادیاتور با شما در میان گذاشتیم و روش‌های برطرف کردن آن را هم عنوان کردیم. اما چنانچه در این زمینه مهارتی ندارید، توصیه می‌کنیم برای سرویس و تعمیر پکیج از کارشناسان حرفه‌ای مرکز خدمات تعمیر ساختمان و پکیج آچارباز کمک بگیرید. همکاران ما در تعمییرات پکیج در زمانی کوتاه، آماده خدمات رسانی به شما هستند. کافی است که سفارش‌تان را در اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید.

روش های رفع ارور E81 پکیج ایران رادیاتور

در هنگام بروز این مشکل، باید ابتدا از باز بودن شیرهای رفت و برگست پکیج و رادیاتورها مطمئن شد.

باید از سالم بودن پمپ سیرکولاسیون نیز اطمینان حاصل کرد. برای این کار باید پیچ روی پمپ سیرکولاسیون را باز نمایید تا بتوانید آن را چک فرمایید.

پکیج را در حالت تابستان تنظیم کنید. شیر آب کرم را باز کنید و همزمان به لوله رفت شوفاژ دست بزنید. هدف از این کار این است که اطمینان حاصل کنید دستگاه آب قاطی نمی کند. نشانه آب قاطی کردن سیستم این است که لوله رفت شوفاژ از لوله آب گرم داغ تر می شود. اگر این مشکل مسجل شد، باید به سرکشی فرن بای پاس و شیر موتوری بپردازید.اگر پکیج شما چند دقیقه کار می کند و سپس این ارور را می دهد، احتمال دارد درپوش ایرونت هواگیری بسته باشد.

ممکن است شعله دستگاه خیلی بلند باشد که این مشکل پیش می آید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان