اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112147191319493
در دسترس نیست

نحوه ی گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

نحوه ی گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

کد: 140112147191319493

، (اخبار رسمی): کانادا یکی از کشورهایی است که افراد زیادی آن را به عنوان مقصد جهت مهاجرت برمی گزینند. افراد می توانند برای ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های کانادا اقادم کنند.

نحوه ی گرفتن ویزای تحصیلی کانادا
نحوه ی گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یکی از کشورهایی است که افراد زیادی آن را به عنوان مقصد جهت مهاجرت برمی گزینند. افراد می توانند برای ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های کانادا اقادم کنند. بر همین اساس اداره مهاجرت کانادا، دو نوع ویزای تحصیلی مختلف را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور ارائه کرده است:

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا
  • ویزای دانشجویی کانادا

شما می توانید با مراجعه به لینک زیر درباره ویزای تحصیلی کاناد بیشتر بخوانید: 

https://radsam.ca/canada-study-permit/

 نحوه ی گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

در واقع می توان گفت ویزای تحصیلی یک نوع گواهی اجازه می باشد که برای افراد غیر کانادایی شرایط  تحصیل در این کشور را فراهم می کند. درخواست ویزا کانادا به منظور تحصیل در تمامی مقاطع به طور تقریبی یکسان است و تنها در مدارک پذیرش تحصیل کانادا دارای تفاوت اندکی با یگدیگر می باشند.

ویزای دانش‌آموزی کانادا برای افراد زیر 18 سالی تعلق در نظر گرفته شده است که قصد تحصیل در مدارس کانادایی را دارند. از طرفی ویزای دانشجویی نیز به افراد بالای 18 سال برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی مختلف در کشور کانادا ارائه شده است.

در کانادا سن 5 سالگی، سن ورود به مدارس و شروع تحصیل می باشد و دانش آموزان تا سن 18 سالگی بایستی در این کشور به تحصیل بپردازند.

در صورتی که دانش آموزی قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارد می تواند از سن 10 سالگی اقدام به دریافت پذیرش و سپس اخذ ویزای تحصیلی کانادا زیر ۱۸ سال ، نماید.

مهم ترین فاکتوری که فرد به منظور دریافت ویزا تحصیلی دانش آموزی یا دانشجویی کانادا باید داشته باشد، برخورداری از نامهٔ پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر است. این نامه باید شامل اطلاعاتی از جمله شهریهٔ پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره باشد.

از دیگر شرایطی که به منظور دریافت ویزای تحصیلی کانادا می توان به آن اشاره کرد توانایی پوشش مخارج دست کم یک سال برای زندگی و تحصیل در کانادا، عدم سابقه کیفری، پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار، ارائه مدارکی که به اثبات برساند فرد بعد از به اتمام رساندن تحصیل قصد ماندن در کانادا را ندارد و ارائه برنامه تحصیلی دقیق و موجه است.

همانگونه که در بالاتر گفته شد، به همراه داشتن نامهٔ پذیرش از مؤسسات آموزشی معتبر الزامی است. به منظور مشاهده تمامی مراکز آموزش به همراه انتخاب هر ایالت می توان به سایت اداره مهاجرت کانادا مراجعه و موسسه آموزشی خود را انتخاب نمایید.

فرد بعد از انتخاب مرکز آموزشی مورد نظر خود باید با دفتر امور بین‌الملل آن تماس گرفته و از آنها دربارهٔ ارائه پروسه درخواست راهنمایی دریافت کند.

باید به این موضوع اشاره شود که نظام متمرکزی به منظور ارائهٔ درخواست وجود ندارد و فرد باید به طور مستقیم درخواست خود را برای هر مؤسسه ارسال کند.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که به منظور دریافت اخذ پذیرش از مدارس و دانشگاه ها نیاز به کسب نمره و مدرک زبان معتبر است و همینطور برای بعضی از دانشگاه ها باید مقاله، انگیزه تحصیلی و تجربیات شخصی نیز ارائه گردد.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا

  • ارائه ترجمه و اصل ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • تمکن مالی حساب درخواست کننده به دلار کانادا
  • گردش حساب ۴ ماهه گذشته درخواست کننده
  • ارائه ترجمه به همراه اصل آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه برنامه تحصیلی در کانادا
  • ارائه نامه تائیدیه و یا همان نامه پذیرش دانشگاه، کالج و یا مدرسه (گواهی اجازه تحصیل)
  • فیش واریزی شهریه دانشگاه، کالج و یا مدرسه مورد نظر
  • ارائه کلیه مکاتبات صورت گرفته با مرکز آموزشی
  • اصل گذرنامه فعلی درخواست کننده

تمدید ویزای تحصیلی کانادا

با شیوه های متفاوتی می توان نسبت به تمدید ویزای تحصیلی کانادا اقدام کرد.

درخواست کننده  بعد به اتمام رسیدنن دوره تحصیل خود می تواند مجدد به منظور یک دوره مطالعاتی ثبت نام کند و برای یک دوره و مدت دیگر در کانادا بماند، همینطور در صورتی که فرد متقاضی بتواند به  بازار کار کانادا ورود پیدا کند، می تواند ویزای خود را از طریق تمدید نماید.

به منظور انجام کلیه امور مهاجرتی و همینطور ویزای تحصیلی کانادا، می توانید از کارشناسان گروه مهاجرتی رادسام راهنمایی دریافت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی