اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112147192722412
در دسترس نیست

بیت کوین و اتریوم اغلب با یکدیگر مقایسه می شوند.

بیتکوین یا اتریوم؟ انتخاب شما کدام است؟

کد: 140112147192722412

، (اخبار رسمی): بحث‌های زیادی در اینکه کدام ارز دیجیتال بهتر است وجود دارد، اما تمرکز بر توکن‌های فردی تنها بخشی از چیزی است که بیت‌کوین و اتریوم را متفاوت می‌کند. بلاک چین‌های بیت‌کوین و اتریوم برای اهداف متفاوتی ایجاد شده‌اند، بنابراین بهتر است بدانید که چه چیزی آنها را منحصربه‌فرد می‌کند و چه معنایی دارد.

بیتکوین یا اتریوم؟ انتخاب شما کدام است؟
بیتکوین یا اتریوم؟ انتخاب شما کدام است؟

شما می توانید از بیت کوین و اتریوم به صورت جداگانه یا با هم استفاده کنید. انتخاب خرید BTC یا ETH فقط به نیازها و اهداف شما بستگی دارد، و مانند هر چیزی که می‌خرید، باید تحقیقات خود را انجام دهید.

بیتکوین چیست؟

نکته ای سریع در مورد سرمایه گذاری: بیت کوین با حرف بزرگ B به شبکه و پروتکل بلاک چین اشاره دارد، در حالی که بیت کوین با حرف کوچک b به ارز دیجیتالی اشاره دارد که در شبکه بیت کوین استفاده می شود. BTC هم به توکن بیت کوین اشاره دارد.

به عنوان یک پروتکل بلاک چین، بیت کوین به عنوان یک سیستم تسویه حساب عمل می کند که تراکنش های بین کاربران در شبکه را تایید و ثبت می کند. پروتکل بیت کوین مسئول تولید بلوک های جدید و کار با ماینرها برای استخراج بیت کوین جدید است، در حالی که نسخه هایی از دفتر کل را در تمام گره ها (رایانه هایی که تراکنش ها را تأیید می کنند) توزیع می کند.

به عنوان یک ارز دیجیتال، بیت کوین یک سیستم نقدی دیجیتالی همتا به همتا است که به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی فیات مانند دلار مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که بیت کوین عرضه محدودی دارد و برای ایجاد آن نیاز به کار است، اغلب با طلا مقایسه می شود.

BTC تنها توکن در شبکه بیت کوین است و از طریق استخراج ایجاد می شود، همچنین برای پرداخت کارمزد تراکنش به ماینرها در هنگام تولید بلاک‌های جدید استفاده می‌شود.

اتریوم چیست؟

اتریوم ایجاد شد تا به عنوان یک کامپیوتر جهانی غیرمتمرکز عمل کند که از قراردادهای هوشمند استفاده می کند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بر روی هسته بلاک چین به توسعه بپردازند.

اتریوم با داشتن بسیاری از بزرگترین dApp ها، DAO ها و DEX ها بلاک چین پیشرو در مورد DeFi بوده است.

ETH توکن بومی شبکه اتریوم است که برای ایمن سازی شبکه از طریق سهام، پرداخت هزینه تراکنش (Gas Fees) و برای رای دادن به بهبود شبکه استفاده می شود.

مقایسه بیتکوین و اتریوم

PoS در مقابل PoW :

اتریوم در اخیرا به مکانیزم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake) منتقل شده است، تغییری که پیامدهای مهمی برای بلاک چین و توکن ETH دارد.

بیت کوین همیشه بر اساس مکانیزم اجماع اثبات کار (Proof of Work) عمل کرده است و از آنجایی که بخش اصلی سیاست پولی بیت کوین است، احتمالا هرگز تغییر نخواهد کرد.

بیت کوین دارای 21,000,000 BTC است و اثبات کار (Mining) نحوه ایجاد بیت کوین های جدید است. در حالی که امکان عرضه بی نهایت اتریوم در دسترس است.

همانطور که گفته شد، شبکه اتریوم می تواند تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه نسبت به شبکه بیت کوین پردازش کند و انرژی کمتری مصرف می کند. در حالی که هزینه انرژی سیستم PoW بیت کوین بالاتر از سایر سیستم های PoS است، این هزینه برای امنیت شبکه بیت کوین بسیار مهم است.

عدم تمرکز :

موضوع اصلی بحث در بحث اتریوم و بیت کوین بحث تمرکززدایی است.

یکی از بزرگترین نقاط قوت بیت کوین این است که واقعاً غیرمتمرکز است. خارج از هر شرکت، سازمان یا دولتی عمل می کند و حتی راه حل های لایه 2 برای بیت کوین تأثیری بر عملکرد شبکه بیت کوین یا ارزش خود بیت کوین ندارد.

اتریوم دارای گروه‌های متعددی است که با مدیریت و توسعه شبکه که مقادیر زیادی ETH را در خود نگه می‌دارند، درگیر هستند. ETH برای تصمیم گیری در مورد بهبود شبکه استفاده می شود، و هرچه کاربر ETH بیشتری داشته باشد، حق رای آنها بیشتر است (ETH بیشتر = قدرت بیشتر). چیزی که بسیاری از منتقدان آن را تخریب تمرکززدایی می‌دانند.

مقیاس پذیری :

یکی از مهمترین انتقادات بیت کوین، مقیاس پذیری است. بیت کوین چگونه می تواند با سرعت پردازش و عملکرد اتریوم در مورد فعال کردن DeFi مطابقت داشته باشد؟

اتریوم به قراردادهای هوشمند اجازه می دهد تا کار کنند و همچنین به توسعه دهندگان توانایی افزایش مقیاس را از طریق راه حل های لایه 2 ارائه می دهد.

اینگونه است که صرافی‌های غیرمتمرکز، پلتفرم‌های بازی و سایر ابزارهای Web3 بر روی اتریوم ساخته می‌شوند، و ETH ارز دیجیتالی است که همه آن ها را قدرت می‌دهد.

با این حال، راه حل های مقیاس پذیری نیز برای شبکه بیت کوین وجود دارد که محبوب ترین آنها شبکه لایتنینگ است. لایتنینگ یک راه حل شبکه لایه 2 است که از قراردادهای هوشمند برای پرداخت سریعتر بیت کوین استفاده می کند و در عین حال امنیت شبکه اصلی بیت کوین را حفظ می کند. پذیرش و توسعه شبکه لایتنینگ در حال افزایش است.

بیت کوین یا اتریوم: چه کسی برنده می شود؟

علیرغم تفاوت‌هایشان، هر دو  راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کنند که بیست سال پیش غیرممکن بود. آنها برای اهداف مختلف ساخته شده اند، اما این تفاوت ها در واقع مفید هستند.

با بیت کوین، به لطف مکانیسم PoW و عرضه محدود، شما یک ذخیره بلندمدت دارید، و از بیت کوین می توان به عنوان یک وسیله مبادله استفاده کرد.

با اتریوم، می‌توانید به هزاران ابزار DeFi دسترسی داشته باشید که به شما امکان داد و ستد، مبادله و قرض گرفتن دارایی‌ها را با استفاده از رمزارز می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بیتشال

بیتشال، مجموعه ای فعال در حوزه صرافی آنلاین ارز دیجیتال است. رسالت ما این است که با در اختیار قرار دادن بستری مطابق با استانداردهای جهانی، چراغ راه شما در معاملات پیش رو باشیم، که در راستای تحقق آن از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز نموده ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]