اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112167195721907
در دسترس نیست

نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟

کد: 140112167195721907

، (اخبار رسمی): ورود و خروج کاربر به صفحه‌ای از سایت بدون هیچ تعاملی را نرخ پرش می‌نامند. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی کیف و کفش راه‌اندازی کرده‌اید و صفحه محصولات به‌خوبی طراحی نشده است.

نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟
نرخ پرش یا بانس ریت چیست و چگونه آن را کاهش دهیم؟

زمانی که کاربر وارد صفحه محصولات می‌شود، کالای موردنظر را پیدا نمی‌کند و از صفحه خارج می‌شود. برای کاهش نرخ پرش سایت باید مجدد طراحی شود تا مخاطب از سردرگمی نجات پیدا کند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با کاهش نرخ پرش صحبت کنیم و علت‌های آن را بررسی خواهیم کرد. بعد از خواندن این مقاله راهکارهایی برای کاهش بانس ریت به‌دست می‌آورید. 

بالا بردن سرعت سایت؛ یکی از علت‌های کاهش نرخ پرش

با پیشرفت تکنولوژی کاربران فضای اینترنت به‌دنبال سرعت بیشتر هستند. افزایش سرعت سایت موضوعی است که در کلیه سایت‌های اینترنتی باید رعایت شود. اگر سرعت لود محتوای سایت پایین باشد، کاربر با یک کلیک از صفحه خارج می‌شود. بر اساس مطالعات انجام شده، 1 ثانیه تاخیر در بارگذاری صفحه سایت منجر به کاهش 20 درصدی فروش می‌شود؛ بنابراین یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش نرخ پرش، بهبود سرعت سایت است.

عدد بالای بانس ریت در سایت‌های فروشگاهی می‌تواند موجب ورشکستگی کسب‌وکار شود. فرض کنید مخاطب چشم انتظار لود شدن محصولی است که در سایت‌های رقیب هم وجود دارد. اگر محصول سایت شما لود نشود، کاربر به سایت رقیبتان مراجعه می‌کند تا خرید راحت‌تری داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای کاهش بانس ریت از خدمات سایت فروشگاه ساز اینترنتی معتبر برای طراحی یک سایت فروشگاهی اصولی استفاده کنید. 

طراحی مناسب UI و UX؛ حضور بیشتر کاربران در سایت

طراحی مناسب تجربه کاربری و رابط کاربری در بازدید سایت کاملا اثرگذار است. زمانی که یک کاربر وارد سایت می‌شود با اولین موضوعی که درگیر خواهد شد، طراحی سایت است. اگر در طراحی سایت از رنگ‌های نامتعادل یا فونت‌های نامرتبط استفاده کرده باشید، کاربر با اولین برخورد از سایت خارج می‌شود. با خارج شدن کاربر نرخ پرش افزایش پیدا می‌کند و این موضوع به‌مرور زمان موجب کاهش فروش می‌شود.

این موضوع در رابطه با تجربه کاربری نیز صدق می‌کند. هنگامی که مخاطب اطلاعات موردنظر را برای ایجاد تعامل در سایت پیدا نکند، از صفحه خارج خواهد شد. به‌عنوان مثال کاربران برای خرید کفش وارد فروشگاه اینترنتی می‌شوند. برای خرید کفش مردانه فیلتر سایز کفش وجود ندارد یا جای مناسبی قرار نگرفته است. در این زمان مخاطبان زمان کافی برای جستجو ندارند و از خرید منصرف خواهند شد؛ در نتیجه توجه به طراحی و سئو سایت فروشگاهی برای فروش بیشتر امری ضروری است.

همسان‌سازی کلیه صفحات با ورژن موبایل و دسکتاپ

در حال حاضر اغلب کاربران با استفاده از موبایل و تبلت وب‌گردی می‌کنند و ریسپانسیو بودن صفحات سایت بسیار مهم است. ریسپانسیو بودن صفحات باعث می‌شود، کاربر تجربه بهتری هنگام بازدید از سایت داشته باشد. اگر صاحب کسب‌و‌کاری هستید و تمایل دارید کلیه امکانات سایت فروشگاهی شما روی همه دستگاه‌ها به‌صورت صحیح نمایش داده شود، به ریسپانسیو بودن سایت توجه کنید. توجه به نمایش درست محتوای سایت در تلفن همراه باعث کاهش نرخ پرش می‌شود. با ریسپانسیو کردن سایت اجازه خواهیم داد کلیه کاربران به‌راحتی از صفحات بازدید کنند.

کاهش نرخ پرش با تولید محتوای مناسب و کاربردی

تولید محتوای اثربخش بر اساس نیاز کاربر یکی از موضوعات مهمی است که باعث کاهش نرخ پرش سایت می‌شود. اگر محتوای قرار گرفته در سایت یا فروشگاه اینترنتی کاربردی باشد، کاربر را درگیر می‌کند و زمان بیشتری برای مشاهده محتوا صرف خواهد شد. برخی از سایت‌ها تمرکز اصلی را روی تولید محتوای متنی قرار می‌دهند و برخی دیگر تولید محتوای تصویری را در اولویت می‌گذارند. مهم نیست در چه بخشی محتوا تولید می‌کنید، بلکه محتوای باکیفیت و اثربخش بسیار مهم است. 

فرض کنید کاربر برای خرید لباس زنانه وارد صفحه محصولات می‌شود. در این صفحه باید اطلاعات کاربردی لباس موجود باشد. اطلاعات کاربردی شامل عکس‌ و توضیحات کالا هستند که اگر حاوی مطالب مفیدی باشند نه‌تنها باعث کاهش نرخ پرش می‌شود، بلکه در مواقعی موجب خرید کاربر از فروشگاه می‌شود. برای بیشتر ماندن کاربران در صفحات سایت علاوه‌بر استفاده از محتوای متنی جذاب، از عکس‌ها و ویدیوهای با کیفیت و مناسب استفاده کنید.

کاهش نرخ پرش با استفاده از خدمات سایت فروشگاه ساز شاپفا

در این مقاله به‌صورت‌کامل بررسی کردیم که نرخ پرش یا بانس ریت چیست و راهکارهایی برای کاهش نرخ پرش ارائه دادیم. به‌طورکلی برای افزایش تعامل بین کاربر و سایت باید زمان مناسبی برای طراحی سایت اختصاص دهید. استفاده از محتوای مناسب و اثربخش در کنار طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری مناسب باعث افزایش رضایت کاربران می‌شود. همچنین افزایش رضایت کاربران از صفحات داخلی سایت موجب فروش بیشتر محصول خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم برای راه‌اندازی فروشگاه حرفه‌ای با نرخ پرش پایین از خدمات فروشگاه ساز شاپفا استفاده کنید.

فروشگاه سایت ساز شاپفا صفر تا صد راه‌اندازی سایت فروشگاهی را بر عهده می‌گیرد. این مجموعه به کسب‌و‌کارهای اینترنتی کمک می‌کند تا رشد کنند و برای نیاز کاربر قدم بردارند. برای مشاهده کلیه خدمات فروشگاه ساز شاپفا کافی است به‌نشانی اینترنتی shopfa.com مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی