اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14011221720147183
در دسترس نیست

انکودر های قابل پروگرام - انکودرهای ابسولوت - انکودر های افزایشی

معرفی انواع انکودر به همراه قابلیت ها و کاربرد ها

کد: 14011221720147183

، تهران , (اخبار رسمی): در واقع انکودر، وسیله ای است که قابلیت تبدیل یک حرکت مکانیکی به سیگنال الکتریکی را دارا است تا از این طریق بتوان از دستگاه مورد نظر سیگنال خروجی دیجیتالی دریافت کنیم. این محصول دارای کاربرد فراوان در صنعت ازجمله کارخانجات فولاد ،دستگاه های نساجی،دستگاه های برش چوب،دستگاه های تولید سرامیک میباشد.

معرفی انواع انکودر به همراه قابلیت ها و کاربرد ها
انکودر هایدن هاین ، انکودر آسانسور ، انکودر ECN1313 ، انکودر ERN 1387
معرفی انواع انکودر به همراه قابلیت ها و کاربرد ها
انکودر برند Hohner–انکودر برند Eltra-انکودر برند Baumer-انکودر برند Tamagawa–انکودر برند Heiden Hain
معرفی انواع انکودر به همراه قابلیت ها و کاربرد ها
انکودر قابل پروگرام hohner بدون نیاز به سخت افزار

لازم به ذکر است اکه انواع انکودر هوهنر Hohner اسپانیا ، انکودر قابل پروگرام بدون نیاز به سخت افزار هستند . به این معنا که تنها با استفاده از نرم افزار ، برنامه ریزی می شوند

انکودر چیست و چه کاربردهایی دارد؟ انکودر (Encoder) تجهیزی است که میتوان به کاربرد فراوان آن درصنعت و کارخانجات از جمله کارخانجات فولاد،دستگاههای نساجی،دستگاههای برش چوب و CNC،دستگاه های تولید کاشی و سرامیک و کارخانجات سیمان اشاره نمود.

 انکودر،وسیله ای است که قابلیت تبدیل یک حرکت مکانیکی(خطی و دورانی)به سیگنال الکتریکی را دارا است تا از این طریق بتوان از دستگاه مورد نظر سیگنال خروجی دیجیتالی ۰ یا ۱ دریافت کنیم .

انواع انکودر از لحاظ مدار داخلی به انواع زیر تقسیمبندی میگردد:

1- انکودر افزایشی قابل پروگرام انکودر نوری

روتاری انکودر نوری در واقع یک سنسور موقعیت زاویه ای است. اینکودر نوری دارای یک شفت مکانیکی بوده که بر روی درایو ورودی نصب شده تا درایوی که بر روی آن به شفت ثابت شده است را بچرخاند. در این محصول، نور از دیودهای ساطع مادون قرمز گیرنده مادون قرمز از طریق شکاف شفاف از چرخش دیسک می رسد. بنابراین یک سیگنال آنالوگ ایجاد شده سپس سیگنال الکترونیکی، تقویت شده و به سیگنال دیجیتال تبدیل می شود. سپس این سیگنال به پردازنده داده منتقل می گردد.

جهت خرید انکودر از پیمان الکتریک با شماره های زیر تماس بگیرید.

33930243-021 / 09127701494

2- مطلق انکودر روتاری انکودر

روتاری انکودر به دو دسته ی شفت دار و هالو شفت تقسیم شده که خروجی آنها می تواند به شکلهای سوکتی و کابلی در بازار یافت شود.

یکی از برندهای مطرح در تولید روتاری اینکودرها، برند هوهنر اسپانیا بوده که دارای انواع این محصولات شامل انکودر قابل برنامه ریزی از 0 الی 65000 پالس بدون نیاز به سخت افزار،انکودر ابسولوت 12 الی 32 بیتی،انکودر مطلق،انکودر افزایشی،انکودر موازی،انکودر شفت دار، انکودر هالو شفت،انکودر مغناطیسی،انکودر خطی،انکودر فیلدباس،انکودر ضد انفجار و ماژول الکترونیکی میباشد.

جهت مشاهده اطلاعات درباره روتاری انکودر Hohner  پیمان الکتریک روی لینک کلیلک کنید.

طریقه کارکرد انکودر چرخشی(Rotary Encoder)به چه صورت است؟
 این نوع اینکودرها از یک جفت فرستنده و گیرنده به یک دیسک مدرج به صورت سیاه و سفید یا صفر و یک ساخته شده که این صفحه اغلب به صورت شیشه ای یا آینه ای می باشد. (که یکی از دلایل صدمه دیدن این نوع صفحه به علت ضربات ناگهانی وارد شده به انکدر، ترک های بسیار زیادی است که بر روی این نوع صفحه ایجاد می شود و باعث اختلال در خروجی می گردد.)

3- انکودر موتور

انکودر موتور به یک روتاری انکودر گفته میشود که میتواند به موتور الکتریکی وصل شده و یک خروجی یا یک سیگنال جهت مشخص کردن جهت و یا سرعت و یا موقعیت شفت روتاری انکودری را که بر روی موتور قرار دارد ، فراهم کند.

اما با این وجود روتاری انکودر افزایشی نسبت به این انکدر ها بیشترین کاربرد را دارند مخصوصا اگر قابل برنامه ریزی باشند. زیرا خروجی پالس را با دقت بیشتری ارائه می دهند. 

4- انکودر آسانسور

انکودر آسانسور، محصولی بسیار مهم است که در داخل محفظه آسانسور و کنار موتور نصب شده و موجب ایمنی و عملکرد بهتر می‌شود.

در واقع وظیفه اینکودر آسانسور در تعیین میزان سرعت، شتاب آسانسور و کنترل و موقعیت توقف آن ها در شرایط مختلف می باشد.

بهترین برند عرضه کننده این محصول ، برند هایدن هاین  Heiden Hain می باشد.

برای آسانسور چه انکودری باید خرید؟ با توجه به قیمت و دقت مورد نیاز آسانسور معمولا از انکودر 1000 پالس افزایشی استفاده شده که هم قیمت مناسبی دارند و هم دقتشان با توجه به کاربرد متناسب است.

بهترین قیمت و بیشترین تنوع انکودر آسانسور را از کجا دریافت کنم؟ در سایت پیمان الکتریک، انواع انکودر با برند ها و پالس های مختلف و از همه مهم تر کیفیت خوب توزیع می شود، که شما عزیزان می توانید با خرید از آن برای دستگاه خود استفاده کنید.

خرید و مشاوره : 33930243-021  /  33993009-021 /  09127701494

از جمله برند ها و شرکت های مطرح در زمینه تامین و ارائه انواع انکودر به شرح زیر می باشد :

انکودر برند Hohner – انکودر برند Eltra - انکودر برند Baumer - انکودر برند Tamagawa

لازم به ذکر است اکه انواع انکودر Hohner ، انکودر قابل پروگرام بدون نیاز به سخت افزار هستند . به این معنا که تنها با استفاده از نرم افزار ، برنامه ریزی می شوند.

قیمت انکودر به چه مواردی بستگی دارد؟ همچنین قیمت انکودر به مواردی مانند خروجی پالس انکودر و اینکه انکودر از نوع مدباس یا پروفی باس باشد،برند و کشور سازنده انکودر، بستگی دارد.قبل از هر چیز برای خرید باید در مرحله اول به کیفیت محصول دقت نمود و در مرحله دوم قیمت را مدنظر قرار داد زیرا ممکن است انکودری با قیمت و کیفیت پایین،باعث خرابی در دستگاه ها و توقف خط تولید گردد. 

اطلاعات بیشتر درباره قیمت انکودر پیمان الکتریک را از لینک آن ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازرگانی پیمان الکتریک

واردات و پخش تجهیزات برق صنعتی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار