اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227202818447
در دسترس نیست

علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

کد: 140112227202818447

، (اخبار رسمی): ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون بپردازیم . این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید و بسیاری از افراد نیز با این مشکل مواجه هستند اما علت آن را نمی دانند . بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم ترین دلایل خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی ...

خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی
خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی: - برخورد ضربه به تلویزیون - نوسانات برق - آب خوردگی تلویزیون - سوختن آی سی - مشکلات خازن و مقاومت - استفاده نا مناسب از تلویزیون ...

خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون بپردازیم . این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید و بسیاری از افراد نیز با این مشکل مواجه هستند اما علت آن را نمی دانند . بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با مهم ترین دلایل خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی آشنا شوید .

علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال ‌ای دی

  • برخورد ضربه به تلویزیون
  • نوسانات برق
  • آب خوردگی تلویزیون
  • سوختن آی سی
  • مشکلات خازن و مقاومت
  • استفاده نا مناسب از تلویزیون
  • سوختن پیکسل ها
  • تمام شدن عمر تلویزیون
  • مشکلات اتصالات تلویزیون
  • مشکلات برد تیکان

برخورد ضربه به تلویزیون

یکی از رایج ترین عللی که باعث ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال ای دی می شود ، برخورد ضربه به تلویزیون می باشد . از آنجایی که تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی در برابر ضربه بسیار حساس هستند ، در نتیجه ضربه می تواند آسیب جدی به تلویزیون وارد کند . برخورد ضربه به تلویزیون ، باعث وارد شدن آسیب به قطعات و پیکسل های تلویزیون می شود . به عنوان مثال برخورد توپ به تلویزیون باعث می شود که آن نقطه به رنگ سیاه سفید تبدیل شود . توجه داشته باشید که این مشکل می تواند هزینه ی زیادی را روی دست شما بگذارد زیرا در این مورد باید پنل تعویض شود .

نوسانات برق

دلیل دیگر ایجاد خطوط افقی روی تصویر تلویزیون ال ای دی ، نوسانات برق می باشد . اگر نوسانات برق خیلی زیاد باشد ، ممکن است با وجود خازن و مقاوت ، نوسانات به قطعات اصلی آسیب برساند . توصیه می شود که در زمانی که نوسان برق در منزل شما زیاد است ، دستگاه های برقی را از برق بکشید و همچنین به طور کلی بهتر است تا حتما از یک محافظ برق استفاده کنید تا از بروز مشکل در خصوص نوسانات برق جلوگیری کنید .

آب خوردگی تلویزیون

دلیل دیگر وجود خطوط افقی در تلویزین ال ای دی ، آب خوردگی می باشد . اگر بنا به هر دلیل آب به داخل تلویزیون نفوذ کند ، باعث سوختن تلویزیون می شود . علت این مشکل نیز ، رطوبت قطعات اصلی تلویزیون می باشد . در واقع رطوبت باعث اتصال کوتاه شدن قطعات الکترونیکی تلویزیون می شود . بنابراین همیشه دقت داشته باشید و حواستان باشد که تلویزیون را از رطوبت و آب دور نگه دارید .

سوختن آی سی

مورد بعدی این مشکل ، سوختن آی سی می باشد . البته توجه داشته باشید که احتمالا خرابی یا سوختن آی سی بسیار کم می باشد و این مورد بیشتر مربوط به کیفیت پایین شرکت های تولید کننده می باشد . به طور کلی آی سی وظیفه دارد تا خروجی تصویر را مهیا کند ، توجه داشته باشید که تعمیرات آی سی بسیار دشوار می باشد .

مشکلات خازن و مقاومت

خازن و مقاومت قطعاتی هستند که در برد و پنل مورد استفاده قرار می گیرند . این دو قطعه ی کوچک باعث کنترل برق دستگاه می شوند و نمیگذارند تا ولتاژ بالا به دستگاه برسد . اگر نوسانات برق زیاد باشد و یا این دو قطعه زیاد استفاده شوند ، ممکن است خراب شوند . در پنل تعدا زیادی از این قطعات وجود دارد . اگر این قطعات خراب شوند ، برق به صورت آزاد وارد تلویزیون می شود و باعث خرابی سایر قطعات می شود . در نتیجه پشنهاد می کنیم که برای جلوگیری از نوسانات برق از یک محافظ برق استفاده کنید .

استفاده نا مناسب از تلویزیون

همه می دانیم اگر از یک چیزی بیش از حد یا به طور نا مناسب استفاده کنیم ، ممکن است که آن وسیله خراب شود ، در مورد تلویزیون نیز این مورد صدق می کند . اگر به طور نا مناسب از تلویزیون استفاده کنید ، ممکن است که باعث بروز مشکل در قطعات شوید و در نهایت ممکن است قطعات مختلف داغ شوند و یا آسیب شدید ببینند و مشکلاتی در تلویزین ایجاد شود . توجه داشته باشید که نباید تلویزیون بیش از 12 ساعت روشن باشد .

سوختن پیکسل ها

یکی دیگر از علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ، سوختن پیکسل ها می باشد . معمولا سوختن پیکسل ها در اثر استفاده ی نا مناسب ار تلویزیون یا نقص فنی اتفاق می افتد . اگر این مشکل در دستگاه اتفاق افتاد باید سریعا دستگاه تعمیر شود تا از ایجاد خطوط بیشتر جلوگیری شود و باعث خسارت و هزینه ی بیشتری نشود .

تمام شدن عمر تلویزیون

هر دستگاهی یک طول عمری دارد ، اگر طول عمر دستگاهی تمام شود ، صرف هزینه ی تعمیرات برای آن دستگاه بیهوده خواهد بود . به عنوان مثال در مورد تلویزیون ممکن است که آی سی ، خازن ها یا دیگر قطعات ، طول عمر خود را کرده باشند و در نتیجه هزینه ی تعمیرات کار منطقی ای نمی باشد .

مشکلات اتصالات تلویزیون

مورد بعدی شل بودن اتصالات یا خراب بودن اتصالات تلویزیون می باشد . اگر اتصالات شل باشند یا خراب باشند ، ممکن است که به قطعات تلویزیون آسیب وارد شود . در نتیجه باید از سالم بودن و شل نبودن اتصالات اطمینان حاصل کنید . و بهتر است تا سیم ها را به خوبی بررسی کنید .

مشکلات برد تیکان

اگر برد تیکان به درستی کار نکند ، ممکن است که خطوط افقی روی تصویر تلویزیون ظاهر شود . البته باید توجه داشته باشید که نباید برد تیکان را با پنل اشتباه بگیرید . اگر برد تیکان خراب باشد و ممکن است تمام تصویر در صفحه نمایش با مشکل مواجه شود . در برد تیکان سیم هایی وجود دارد که خرابی یا شل بودن سیم ها می تواند باعث ایجاد خطوط در تلویزیون شود .

سخن پایانی

ما در این مقاله به بررسی علل ایجاد خطوط افقی روی تلویزیون ال ای دی پرداختیم . توجه داشته باشید که تعمیرات این مشکل باید توسط تکنسین متخصص انجام شود . همچنین لازم به ذکر است که این مقاله از لینک زیر و از سایت رسمی دیبا پشتیبان ایرانیان استخراج شده است . بنابراین در صورت تمایل می توانید وارد لینک زیر شوید و این مقاله را از سایت اصلی آن مطالعه بفرمایید :

https://www.dibaposhtiban.ir/horizontal-lines-on-led-tv/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091204*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل