اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227203519100
در دسترس نیست

معرفی و خرید قطعات موتوری اسپورتیج

کد: 140112227203519100

، (اخبار رسمی): میل لنگ قطعه ای در خودرو برای تغییر حرکت پیستون به شکل دورانی است. این قطعه به وسیله یاتاقان بر روی بلوک سیلندر واقع می شود. جنس قطعه میل لنگ معمولاً از فولاد بوده و دارای اجزای مختلف است.

معرفی و خرید قطعات موتوری اسپورتیج
معرفی و خرید قطعات موتوری اسپورتیج

این قطعه با اتصال به فلایویل موجب خنثی سازی ارتعاشات آن می شود و از طرفی دیگر میل بادامک را به حرکت در می آورد.

قطعه ای به نام بغل یاتاقان کنار یاتاقان میل لنگ قرار دارد که به کمک آن تنظیم لقی طول میل لنگ یا میزان خلاصی انجام می شود. لازم به ذکر است که میزان خلاصی در عملکرد صحیح میل لنگ نقش مهمی دارد. کربن متوسط، نیکل، کروم و آلیاژ فولاد از جمله مواد اولیه و متریال سازنده این قطعه هستند. علاوه بر این فلز وانادیوم نیز در ساخت میل لنگ مورد استفاده قرار می گیرد. اجزای سازنده میل لنگ شامل یک محور اصلی است که لنگ ها، بازوی لنگ و وزن های تعادلی روی محور اصلی قرار می گیرد.  وزن های تعادلی موجب حفظ تعادل و تسریع حرکت موتور می شود.

در صورت خرابی میل لنگ برای تعویض آن به مجموعه فروشگاهی معتبر مراجعه کنید. در واقع پیش از خرید میل لنگ از اصالت قطعه و معتبر بودن فروشگاه اطمینان پیدا کنید.

اویل پمپ نیروی محرکه خود را از قطعه میل لنگ جذب می کند. موتور اصلی ترین بخش خودرو است و تمام قطعاتی که در راستای موتور قرار دارند، از اهمیت بالایی برخوردارند. چرا که این قطعات در دما و فشار بالا در حرکتند و به تنظیم و کنترل دما نیاز دارند. پس از به حرکت درآمدن پیستون درون سیلندر اصطکاک شدیدی میان اجزای فلزی ایجاد می شود. این اصطکاک گرمای بسیار زیادی ایجاد کرده و قطعات را خراب می کند. اویل پمپ یا همان روغن موتور با خنک کردن قطعات، دما را کاهش می شود.

خرید اویل پمپ به دقت بسیاری نیاز دارد چرا که عملکرد آن روی طول عمر سایر قطعات و موتور تاثیر گذار است. در واقع خرید اویل پمپ بی کیفیت موجب ایجاد خسارت های بسیار می شود. روغن به وسیله این قطعه به سمت صافی روغن سوق داده شده و سپس وارد مدار روغن می شود. جالب است بدانید که اویل پمپ ها در سه دسته پمپ دنده ای، پمپ روتاری و پمپ سوزنی تقسیم بندی می شوند.

پمپ روغن از قطعات اصلی خودرو شمرده شده و عدم وجود آن موجب اختلال در حرکت خودرو می شود. بنابراین در صورت فرسودگی و خرابی هر چه زودتر نسبت به تعویض آن اقدام کنید. ایجاد صدای سوپاپ، بالا رفتن دما و کاهش فشار روغن از جمله نشانه های خرابی پمپ روغن است. بنابراین پس از مواجه شدن با این نشانه ها برای خرید اویل پمپ به فروشگاه اینترنتی ربانی پارت مراجعه کنید.

شاتون

شاتون قطعه متصل کننده پیستون و میل لنگ است. در واقع این قطعه با دریافت نیروی لازم از میل لنگ پیستون را به حرکت در آورده  و حرکت چرخشی پیستون درون سیلندر را به حرکت دورانی تبدیل می کند. در زمان خرید شاتون به مقاومت و سبک وزن بودن آن توجه کنید. معمولا شاتون ها از جنس فولاد ساخته شده و مقاومت بالایی در برابر دمای بالا دارند. این قطعه ممکن است در معرض ضربات متعدد قرار گیرد. بنابراین مقاومت و استحکام آن اهمیت بالایی دارد.

شاتون در معرض فشارهای بسیار پیستون قرار می گیرد. بنابراین ساختار آن باید به گونه ای ساخته شود که در مقابل این فشارها دچار خمیدگی و ترک نشوند. امروزه شاتون های فولادی نسبت به شاتون های آلومینیومی کاربردی تر و مقاوم ترند. تولید کنندگان شاتون با بهره گیری از شیوه ریخته گری فورجینگ استحکام قطعه را افزایش می دهند.

شاتون از لحاظ شکل ظاهری میله ای با دو سر بزرگ و کوچک است. منظور از سر کوچک همان یاتاقان کوچک با بدنه یک تکه است که به وسیله گژن پین به پیستون متصل می شود. داخل یاتاقان کوچک یک بوش از جنس برنج یا مس قرار داده شده که از طریق تماس با گژن پین از سایش سطح داخلی شاتون جلوگیری می کند. ضربه های متعدد پیستون در ابتدا با این قسمت برخورد می کنند. بنابراین مستحکم بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیستون

پیستون با ظاهر استوانه ای شکل دارای یک سر باز و یک سر بسته است. عملکرد این قطعه درون سیلندر به صورت رفت و برگشتی بوده و عامل تراکم کننده مخلوط سوخت و هوا است. در واقع این قطعه مخلوط سوخت و هوا را برای احتراق موتور آماده می کند. این قطعه بر اثر مجاورت با محفظه احتراق و انتقال حرارت در دمای بالا قرار می گیرد. بنابراین باید تحمل دمای بالا را داشته باشد. در غیر این صورت به دیواره سیلندر چسبیده و عملکرد موتور را مختل می کند.

پیستون و بوش هر خودرو ممکن است با خودروی دیگر متفاوت باشد. کیفیت مواد مورد استفاده در این قطعه روی طول عمر آن موثر است. پیستون ها در مدل های متنوع عرضه شده اند. پیستون تقویتی، پیستون دو زمانه، پیستون چهار زمانه و پیستون آلومینیومی از انواع پیستون های متنوع در بازارند. برندهایی متعددی از پیستون در فروشگاه های اینترنتی موجود است. 

معرفی پیستون خودرو و کاربرد آن

  • رینگ موتور
  • واشرکامل
  • شمع موتور
  • خرید شمع خودرو
  • صافی بنزین
  • کمک فنر
  • روغن سردکن

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید