اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140112227203619172
در دسترس نیست

آشنایی با سیستم هواساز و کاربردهای آن

سیستم هواساز چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کد: 140112227203619172

، (اخبار رسمی): استفاده از هواساز به عنوان سیستم تهویه مطبوع طرفداران زیادی پیدا کرده است. این دستگاه به منظور کنترل رطوبت و اکسیژن هوا در فضای بسته استفاده می شود. از نظر ابعاد، محدودیتی برای کارایی هواساز وجود ندارد و در انواع ساختمانی و صنعتی قابل خرید و نصب می باشد.

سیستم هواساز چیست و چه کاربردهایی دارد؟
سیستم هواساز چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم هواساز که با نام HVAC نیز شناخته می شود، برای تامین و انتقال هوای پاک مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم هواساز برای کنترل سرعت و توزیع هوای ورودی آپارتمان، سوله صنعتی و ساختمان کارایی دارد.

آیا می دانید سیستم هواساز چیست؟ هواساز یکی از تجهیزات سیستم تهویه مطبوع است که علاوه بر انتقال جریان هوای مناسب و پاک، سرمایش و گرمایش محیط را نیز فراهم می کند. از اهداف اصلی این سیستم می توان کنترل دما، تنظیم اکسیژن، رطوبت و تصفیه هوا را نام برد. این دستگاه با توجه به مشخصات فضای مورد نظر و کاربرد آن، تنوع زیادی دارد.

برای نظارت بر عملکرد، تعمیر و نگهداری سیستم های تهویه از انواع دریچه بازدید با اندازه و جنس گوناگون استفاده می شود. تکنسین های ساختمانی، با وجود این دریچه های دسترسی، دیگر مشکلی برای عیب یابی بخش های مختلف نخواهند داشت. شرکت آپاداناکالا، مدل های بسیار زیبا و مرغوبی از انواع دریچه بازدید و فن کویل را در فروشگاه آنلاین خود به مشتریان ارائه می دهد.

سیستم هواساز چیست؟

این سیستم به تهویه هوا مطبوع با HVAC معمولا شناخته می شود. که در جهت تامین و انتقال هوای پاک و مناسب مورد استفاده قرار می گیرد. سیستم هواساز برای کنترل سرعت و جهت توزیع هوای ورود آپارتمان، سوله صنعتی و ساختمان استفاده می شود.

از نظر ابعاد می توان دستگاه هواساز رابه دو دسته اصلی تقسیم کرد:

1- هواساز ساختمانی

2- هواساز صنعتی

به علت این که سیستم هواساز تولید کننده حرارت و برودت نیست و فقط دستگاه توزیع هوای گرم و سرد است، به همراه دستگاه های سرمایشی مانند چیلر و سیستم های سرمایشی و گرمایشی مانند GHP و VRF مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم هواساز ساختمانی

در ساختار، این سیستم هیچ تفاوتی با هواساز صنعتی ندارد. می توان از تفاوت آن به نوع فیلتر، ابعاد و مجهز بودن یا نبودن به تجهیزات رطوبت اشاره کرد. این هواساز در امکان مسکونی، تجاری و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سیستم هواساز ساختمانی معمولا سیستم رطوبت زدایی و رطوبت زنی استفاده نمی شود. در صورتی که فرد سفارش دهنده درخواست سیستم تنظیم رطوبت داشته باشد، به این سیستم به طور خاص اضافه می شود.

سیستم هواساز صنعتی

این سیستم در سوله ها، سالن های بزرگ تولیدی و ورزشی، تهویه هوای انبار استفاده می شود. به علت این که این محیط های گفته شده فضاهای بزرگی دارند، مسئله استفاده از فیلترهای متفاوت و مقدار گردش هوا مهم خواهد بود.

با توجه به در نظر گرفتن تفاوت ها، این سیستم هواساز باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و جلوگیری از ورود یا انتقال آلاینده های صنعتی خواهد شد.

انواع هواساز بر حسب کاربرد

از لحاظ کاربردی می توان سیستم هوا ساز را به دو دسته اصلی تقسیم کرد.

ایرواشر

از ایرواشرها معمولا برای تهویه مطبوع تولیدات صنایع نساجی، پرورش قارچ و فضای مساجد استفاده می شود.

هایژنیک

این سیستم هواساز بسیار پیچیده است و برای تهویه هوا، قادر به کنترل دما در فضای اتاق می باشد. بیشترین مورد استفاده هایژنیک در آزمایشگاه ها، بیمارستان ها، صنایع نظامی است.

آشنایی با کاربردهای سیستم هواساز

هواسازها بیشتر در امکانی با فضای بزرگ استفاده می شوند که می توان موارد زیر را نام برد:

  • رستوران، تالارها و مکان عمومی بزرگ
  • کارخانجات صنعتی
  • سالن های بزرگ، کوچک ورزشی و استادیوم ها
  • سالن های کنفرانس و همایش
  • بیمارستان ها، سینماها و هتل ها
  • مساجد و اماکن مذهبی
  • مصارف آپارتمانی و خانگی
  • ادارات و امکان تجاری
  • مراکز خرید زنجیره ای و فروشگاه ها

سیستم هواساز در کجا نصب می شود؟

این سیستم به علت ابعاد بزرگ آن در فضای بیرون نصب می شود و به دلیل ایجاد صدا در حین کار، معمولا به دور از محل سکونت افراد قرار می گیرد. در نتیجه نیاز به کانال کشی متناسب با شرایط خواهد داشت.

تهویه هوا با 3 روش زیر انجام می شود:

  1. هوای مورد نیاز را به صورت کامل از هوای بیرون دریافت می نماید.
  2. از طریق گردش، هوای داخل دستگاه و سیرکوله کردن هوای مورد نیاز تامین می شود بدون این که از هوای بیرون استفاده شود.
  3. روش سوم از ترکیب دو روش قبلی است. قسمتی از هوای مورد نیاز از هوای بیرون و قسمتی دیگر از هوای برگشتی ساختمان استفاده می شود.

در آخر، کارایی سیستم هواساز چیست؟

هواساز، یک سیستم تهویه مطبوع است که در جهت کنترل دما و تنظیم رطوبت در مسیر دستگاه های سرمایشی و گرمایشی قرار می گیرد. از جمله کاربردهای این دستگاه می توان به استفاده در سوله ها، بیمارستان ها، سینماها و کارخانجات صنعتی اشاره کرد. آپاداناکالا یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده انواع دریچه بازدید برای بررسی، تعمیر و نگهداری سیستم های هواساز می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091388*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان